Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Ikarus, csúcsminőségben

2015.08.31. 16:46 streetsta

Mini osztálykiránduláson voltunk a szerkesztőség nem nyaraló tagjaival: buszos gyárlátogatást szerveztek az omnibuszos srácok. Erről majd nemsokára jönnek a beszámolók, én most a mátyásföldi túra kisautóblogra kívánkozó részét mutatnám meg.

IMG 7482
1:24-ben közel fél méter hoszú a 415-ös

Lengyel László a látogatás végén, szerénykedve húzott elő egy kartondobozt, és mutatta meg nekünk ezt a 415-öst. Lehet, hogy sokan majd meg akarnak verni ezért a kijelentésemért, de meggyőződésem, hogy ilyen minőségű Ikarus busz még sosem járt a volt gyár területén. Aki csinált már életében akár csak egy komoly makettet, az tudja, menni munka van abban, hogy ilyen tiszta legyen a végeredmény, ha sok száz kis műanyag alkatrészt kell összeragasztgatni. És azt is tudja, hogy mennyi elképesztő meló a semmiből létrehozni azt a sok alkatrészt: ezen a buszon szinte minden egyedi és kézzel készült.

IMG 7480
Nézzék az ablaktörlőket! A szélvédőüvegeket László vákuumformázással gyártotta

A tapasztaltabbak kiszúrják az Italeri felniket és gumikat, ezek valamilyen kamionos szetből származnak. Minden más azonban saját készítés: sztirol lemezekből, rudakból, csövekből, fotómaratott alkatrészekből állnak össze a kaszni, a beltér darabjai. Az én agyam a rendszámtábla keretnél füstölt le, 1:24-ben, de igazából semmilyen méretarányban nem láttam még csak hasonlót sem.

IMG 7468
Még a tetőalakra is jutott tájékoztató matrica. A rendszámtábla tartó műanyag keretet olyan részletesen sikerült kidolgozni, hogy az már szinte fáj

Megvan az összes matrica, a fülke hátfalánál a szürke függöny. A kapaszkodók fittingjei. A lépcsők környéke, a fűtésdobozok. Az összes kis kapcsoló. Nem azt mondom, hogy nem lehetne még ennél is részletesebb egy ekkora makett, mert természetesen lehetne. Az alváz, a futómű, a motortér mind lehetne még kidolgozottabb, de lássuk be, ez azért már így is fergeteges.

IMG 7498
A műszerfalon minden a helyén

A legszebb az egészben, hogy ha minden jól meg, egyszer bárkinek lehet egy ilyen Ikarus 415-je, mert László minden alkatrészt úgy gyártott le, hogy viszonylag egyszerűen reprodukálható legyen műgyantából. Azt persze senki ne gondolja, hogy impulzusvásárlóként bármelyik játékboltban megveheti. Az ilyen kis szériás makettek a sok tízezres kategóriában mozognak, és természetesen nekünk kell összerakni, lefesteni, sok-sok saját munkát beletenni. Ha már lesz sorozatban készült készlet, mindenképpen megnézzük közelebbről is. Adig is kattintsanak bármelyik képre, nézzék végig a galériát, van min ámulni!

IMG 7476
Lengyel László gondos Godzillaként rakosgatja a kicsinyített Ikarus-t

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr597705564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rnz 2015.08.31. 17:31:21

Nagyon szép és aprólékos darab, bár nekem túl steril. Az olyan apróságok is életszerűbbé tennék, mint a leszállásjelzők, vagy fogantyúk. Nyilván nem kis meló ezeket megcsinálni de ha már lúd...

Sinclair 2015.08.31. 19:11:27

Olvasás közben néna megrándult a bal szemöldököm.

Sinclair 2015.08.31. 19:12:13

@Sinclair: Néha..megint megrándult

jürgen baromartz 2015.08.31. 19:16:53

@rnz: a teljes élethűség kedvéért néhány rohadó sárvédőív és az utastérben pár összefirkált ülés meg húgyszagú alkesz is elfért volna.

88jk88 2015.08.31. 19:17:19

A cikkírónak azért járna egy qrvaanyád, a kevés kép és a videó hiánya miatt. ;)

Rocko- 2015.08.31. 20:02:43

várom az életszerűsített változatot:
- hátul váztörötten lógatja a seggét.
- rohadó ívek.
- eltérő BKV-kék lemezek.
- koszos szivacsülések.

:))))

rewriter · http://miazhogy.blog.hu 2015.08.31. 21:21:04

Mondanám, hogy úgy könnyű, hogy az eredeti tervek alapján csinálták, de egyáltalán nem az.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.08.31. 21:40:03

@88jk88: Galéria megvolt? Annyira azért nem kevés a fotó.

88jk88 2015.08.31. 21:55:20

@streetsta: 13 kép az édeskevés. :p

kristoof 2015.08.31. 22:10:03

@rewriter: Pláne, hogy a srác nem eredeti tervek alapján csinálta! :-) Egyszerűen elment a Mátra Volánhoz és körbefotózott egy Ikarus 415-ös. Majd a mátyásföldi Ikarusban is körbe tudott fotózni egy vázig lebontott, felújítás alatt lévő 415-öst.

Ezt onnan tudom, hogy személyesen ismerem a Lengyel Lacit! :-) :-D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.08.31. 23:00:59

@streetsta: Egyszer eljöhetnél a Kisautó Börzére, látnál ott hasonló csodát - ami nem kisebbíti azt itt látható mű és készítője érdemeit, sőt. Van egy úr aki olyan saját készítésű Ikarus maketteket hoz ki mindig, hogy a napra lehet nézni... Szeptember közepén van a következő, ha gondolod.

kristoof 2015.08.31. 23:42:31

@Blindmouse: Érdekes, hogy még nem láttam olyan 200-as makettet, aminek jó lenne a szélvédője. Sajnos ez is olyan... :-(

a_gumikacsa 2015.09.01. 06:31:38

Szép szép, de nem baj, ha nem teljesen őszinte a mosolyom? Kicsit szarul érintett ez a cikk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.09.01. 08:07:54

@Blindmouse: Mutatós darab. Én nem hasonlítgatnám a kettőt, mert egyrészt mindkettőben bődületes meló van, másrészt az egyik ebben, a másik abban erősebb. De gyönyörű a Z80 is (én nem tudok elégszer ránézni a 200-as sorozat számaira, hogy ne Z-sorozat legyen:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.09.01. 08:08:39

@Sam. Joe: Küldjél már rám valami emlékeztetőt, hátha összejön.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2015.09.01. 09:01:08

Tényleg csodálatos munka, címlapról azt hittem, valami proto/gyári új Ikarus fotója.

Kár, hogy a "kocka" 400-asokat egyszerűen nem szeretem, a 200-as széria a maga formájával (no meg a hangjaival) legenda, örök kultusz marad, míg a világ világ.

Valamint az kár, hogy ami nem materiális modell/makett (azaz, amit érdemben nullák és egyesek rendszere alkot), annak itthon, nagy általánosságban még mindig semmi becsülete. De abszolút. Pedig ott is van sokszor nagyon komoly munka, sokrétű ismeretet, tudást követel ("mérnöki", ált. szoftveres, grafikusi, művészi-, színérzék, illúzióteremtés az erőforrások végessége okán).

szemettanarba 2015.09.01. 10:31:17

Remélem a padló alatt van egy öngyújtóból átépített berendezés, ami nagy melegben random bekapcsol, és felgyújtja az egészet. Úgy igazán élethű. Elnézést a cinizmusért, nem a kiváló modell volt a célpont, hanem az eredeti...

Leslie81 2015.09.01. 18:05:35

Először is nagyon szeretném megköszönni, a lehetőséget, hogy itt szerepelhet első Ikarusom.
Továbbá ki kell emeljem a projektben velem együtt szorosan dolgozókat:
Gumikacsát, aki a fotómaratásokat alkotta meg és jött velem felmérni a buszokat még ha ciki is volt a váróterem előtt álló buszt körbeugrálva mérőszalagozni...:-) és még sokminden más miatt is..;-)
Kristófot, aki lehetővé tette, hogy a burkoló lemezek alá lássak és ne csak a külső legyen olyan mint az igazi hanem a következő darabok vázszerkezete is.
Köszönöm az építő kritikákat/hozzászólásokat is. Bár friss apaként és házfelújítóként most csak fejben megy a makettezés, de sok az új ötlet és vannak azért tovább csiszolt alkatrészek amik arra várnak, hogy össze legyenek építve.
Ez a példány még csak a kezdet (ezért nem is lett kidolgozva annyira mint kellett volna-bár az öngyújtós trükk pár sikertelen darab után nekem is eszembe jutott..:-)) és azon leszek, hogy mielőbb a "dobozbontással" és új típusokkal jelentkezzem.