Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

A használt modellautóval is meg lehet szívni

2013.11.11. 15:35 Sturcz Antal

Az öcsém fél év RC autózás után úgy érezte, hogy a kezdésnek vásárolt buggyt le kéne cserélni. A szempontok: kefe nélküli motor, összkerékhajtás, és monster truck felépítmény. A végső lökést az adta, hogy egy beázás után gazdasági totálkáros lett a homokfutó, így az első szimpatikus kocsira lecsapott. Ahogy az lenni szokott, az impulzusvásárlás most sem vezetett jóra.

P9211730

Maga az ötlet nem volt rossz: a Traxxas E-Revo egy kiforrott, elektromos monster truck, ami híres a strapabírásról, és arról, hogy egészen elképesztően megy. Ahogy a szlogen is hirdeti, The Fastest Name in Radio Control. A sebességgel tényleg nem volt gond, és a felépítés is nagyon biztatónak tűnt. Az alváz masszív, a hajtáslánc elemei, ahol kell fémből készültek, és a féltengelyek is közel olyan vastagok, mint a kisujjam. További szimpatikus megoldás még a nyomórudas felfüggesztés, ami egyrészt jó, mert alacsonyabbra kerül a súlypont, másrészt pedig a rugóstagok ennél védettebb helyen nem is lehetnének.

P9211727

Sajnos a hatalmas, 1/8-as változat 100 ezer feletti árával bőven lőtávon kívül volt, de sikerült egy jó állapotú (vagyis annak vélt) használt 1/16-os E-Revo VXL-t megvenni. Az első két körben semmi probléma nem volt, sőt, igazából inkább megijesztett, mint szórakoztatott a játék. Lehet, hogy azért éreztük ennyire megdöbbentőnek, mert még sosem hajtottunk előtte brushless motorral szerelt kocsit, de a kis Revo nem elindult, hanem katapultált. A kefe nélküli motor zseniális dolog, érdemes lesz külön posztba foglalkozni vele, aki nem ismerné, annak legyen elég annyi, hogy brutális teljesítményt lehet belőle kihozni, ahogy ezen a konkrét példányon is látszik. Homokban egy keményebb rajtnál hét méteren át csak pörgött alatta a kerék, és ugyan nem mértük meg a végsebességét, de a gyári adatok szerint 7,4 voltos akksival, és ezzel az áttétellel 60 km/h-ra képes. Én elhittem.

P9211718

Az igazi döbbenet akkor jött, amikor beletettük a 11,1 voltos akkucsomagot. Egy erős autó nagy gázra megemeli az elejét, egy igazán erős akár hátsókerékre is áll, de a Revo nem. A kis szörnyeteg egy hátraszaltóval indított, majd a gumik a centrifugális erőtől a duplájukra tágultak, és két másodperccel később már bőven túl volt a látókörünkön. Értelmetlenül erős, és kezelhetetlenül gyors, mégis, még a sokadik rajtnál is libabőrös lesz az ember, mert a látvány és a hang egyszerűen groteszk. A téren a járókelők lefagytak, nem értették, hogy mi az az apró valami, ami két pad között kilencvenig gyorsult. Nagyon szeretném megmutatni videón, hogy mire képes, de sajnos jelenleg nem megy. Sőt, amióta megvan, inkább csak áll.

P9211676

Elcsépelt alapvetés, hogy a használtautót venni szívás, de hogy egy használt játékautóval is ez a helyzet, arra nem számítottunk. A kormányszervó még aznap megadta magát, nem is tudtuk kideríteni, hogy mitől. Szétszedtük, a fogaskerekek nem törtek össze, az érintkezők is rendben voltak, de nem ment, sajnos újat kellett venni. Az új egy téves rendelés miatt csak majd’ egy hónap múlva lett meg, de sebaj, az időjárás kegyes, mentünk csapatni. A boldogság ismét nagyjából három körig tartott, mert keményebb gázadásoknál hallottuk, ahogy a motor felpörög, de az autó nem gyorsul. Egyből a legrosszabbra gondoltunk, vagyis, hogy lefogazta a spur kereket, de szerencsére csak a kuplung előfeszítésére kellett ráhúzni. Mire kezdtük volna jól érezni magunkat, egy kanyarból kigyorsítva meghallottuk a jellegzetes, daráló hangot. Megvolt a lefogazás.

P9211680

Az amúgy egész türelmes öcsém ennél a pontnál elgondolkodott a harakirin, és meg is értettem. Ennyi pénz, és várakozás után a helyzet több volt, mint frusztráló, itt jött szóba először, hogy el kéne adni. Amíg nincs új alkatrész, addig finoman utána állítottunk a két fogaskerék távolságának, és leszereltük a bumfordi terepkerekeket, majd felraktuk a kisebb, jóval könnyebb slickeket. Az volt az elgondolás, hogy ez majd kevésbé terheli a hajtásláncot, így legalább a gyengébb teleppel lehet egy kicsit autókázni. Az elmélet egész jól bevált, nagyon élvezetes volt az aszfaltozott parkolóban hajtani a gépet. Ugyan a kis gumik kevésbé tapadtak, de talán a rugózatlan tömeg csökkenése miatt sokkal irányíthatóbb, és stabilabb is lett az autó. Már egész kezdtünk belefeledkezni a mókába, amikor ismét jött a reszelős hang, de most sokkal élesebb, és hangosabb volt. Szegény gyerek már fel sem kapta a vizet, inkább csak rezignáltan hazasétált, és nekiállt szétszedni, nem is tudom hányadszor.

P9211737

Miután megbontotta a hátsó differenciálművet, csodálkoztunk, hogy eddig egyáltalán hajtott a hátsókerék. A kúpfogaskereket már szinte teljesen simára gyalulta, és kenőanyag is eltűnt, de legalább volt jó sok fémreszelék. Elöl szerencsére jobban nézett ki, ott bőven volt még szilikonzsír, és a fogaskerekek is jónak tűntek.

P9211739

Most várunk. Elméletileg a hét folyamán megérkeznek az új fogaskerekek és még pár apróság, aztán a kocsi kap egy utolsó esélyt. Nem tudni, hogy a bajok konstrukciós hibákból erednek, vagy csak egyszerűen széthajtotta az előző tulaj, de ez így csalódás volt. Sajnos a problémák nagy része csak akkor derült volna ki, ha vásárlásnál alvázig bontjuk, de az se lett volna rossz, ha az eladó szól, hogy a hajtáslánc teljesen elkopott. Nincs mit szépíteni, ezt most benéztük.

6 komment

Címkék: autó használt rc traxxas

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr675622230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dilismaci 2013.11.12. 06:00:20

Szerintem ne adjátok fel.Mellesleg ezek a kocsik igenis foglalkozós dolgok.Csak bele kell gondolni miféle erők hatnak,milyen fordulaton jár.Van a fiamnak elektromos (HPI Bullet) én inkább a nitróst preferálom.Ha az autót nem újonnan veszed akkor ez van.És örülni kell hogy nem a szabi vagy a motor adta meg magát.Esetleg a fék funkciót gázelvételkor alacsonyabbra lehetne venni.Ja és fém alkatrészeket mindenhova.A Traxxas nem egy utolsó konstrukció,bőven van benne tartalék.Tudod mikor megvettem a nitróst nekem is kábé fél órát volt jó aztán kuplungpofacsere.Hurrá.Na akkor megtanultam szerelni (főleg nagy kézzel).Sajna ezek nem olyanok mint kölyökként a Mangusta,aminek az elem merülésén kivül más baja nem volt.Mellesleg a Shop.modellből is lehet rendelni ha nem akarsz sokat rá várni.

soseleszekelső 2013.11.15. 18:25:09

Amikor megy mint a fene, akkor modellautó, amikor elromlik, akkor egyszerű játékautó, aminek nem szabadna?
Kényes szerkezet egy ilyesmi jármű, foglalkozni kell vele.

Ha a spur lefogazott, akkor feltehetőleg nem volt jól beállítva. Ha nem volt zsír a diffiben, akkor nem csoda, hogy megkopott. Ezeket lehetett volna ellenőrizni használatbavétel előtt, nem egyből megküldeni 11,1 Volttal
Mondom ezt úgy, hogy idén én is vettem egy használtat és nem szedtem szét mielőtt használatba vettem volna. De ha lekopott volna a spur, nem az előző tulajt hibáztatnám. Meg nem is az autót.

Amúgy meg feladni nem kell, összeáll az majd szépen. Úgyis kell rá mindig költeni, most talán így majd az elején egy kicsit többet, utána meg talán kevesebbet.

Sturcz Antal 2013.11.15. 18:58:31

@soseleszekelső:

Azt, hogy kimaradt egy alapos átvizsgálás, már többször megbántuk, de leginkább a mi naivitásunkból fakad. Az eladó (akiről nem akartam rosszat írni, mert viszonylag korrekten állt a "garanciális" problémákhoz) megnyugtatott, hogy minden karbantartást elvégzett az eladás előtt, hajtsuk nyugodtan. Hittem neki, ez az én hülyeségem volt, de mentségemre legyen mondva, hogy még nem volt ilyen autó a kezemben, az eddigi jóval gyengébb autókon nem mozdult el a motor. Sajnos ez volt a tanulópénz, még ha kicsit sok is.

soseleszekelső 2013.11.15. 21:50:40

@Sturcz Antal:
Jön a tél, lesz idő átnézegetni.
Sok sikert hozzá!

Pale 2014.04.20. 13:05:00

Ne keseredj el! Jó döntés volt.
Volt már több autóm, de én is egy ilyennél kötöttem ki. Kicsi, erős, gyors. Berakom a csomagtartóba, ha van egy kis időm előkapom, játszom.
3 cellának szerintem nincs értelme, az inkább autógyilkolás, mint játék.
A gyári kormányszervó elég gagyi, kell venni valami használhatót.
süti beállítások módosítása