Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Amikor a Mercedes gyártotta az Enzót

2012.11.16. 11:03 Csikós Zsolt


A többség a felfelé nyíló sirályszárnyas ajtókról ismeri a Mercedes 300 SL-t – de annyit minimum általában tudnak róla, hogy ez valamilyen régi, autóipari ékszer. A hozzáértők azt is tudják, hogy a maga idejében bitang erős és gyors autó volt, már-már versenykocsi, de azért voltak rajta ütközők, rendszámok, még rádió is szólt benne. De az „Dreihundert Ezel” sokkal több volt a fentieknél.

Emitt a kupé, amott a roadster

Az ötvenes évek Ferrari Enzóját tisztelhetjük benne.

Eredetileg nem is szánták közúti forgalomba, az első 300 SL-ek olyan versenyekre készültek, mint a mexikói Carrera Panamericana, a Le Mans-i 24 órás, vagy a Mille Miglia. Azok még nagyon egyszerű, díszítetlen, sallangmentes autók voltak, motorjukban is karburátor keverte a benzint levegővel, a befecskendező csak később jött.

Reims, 1952

A szárnyas ajtók még nem vásári divatkellékek voltak, mint a későbbi Lamborghiniken, hanem valódi célt szolgáltak: a tér-csővázas szerkezetű, alacsony karosszéria miatt a küszöbök olyan magasan húzódtak, hogy muszáj volt a tetőt is valamilyen módon nyithatóvá tenni, hogy egyáltalán be lehessen szállni. Erre a legkézenfekvőbb megoldás a tető középvonalából felfelé nyíló szárnyas ajtó lett. Ugyanezt a célt szolgálta a lebillenthető kormánykerék is. Ettől persze még csak lehetséges, de könnyű nem lett a beszállás: a széles és magas küszöbön át becsusszanni, a mélyben levő ülésbe behuppanni ízületeket próbáló feladat volt.

Uhlenhaut a verseny SL-lel

A 300 SL-t igazából a kényszer szülte. 1952-ben, hét évvel a háború vége után a német gazdaság még romokban hevert. A Mercedes úgy, ahogy működött, de még a Ponton bemutatása is egy évnyire volt a jövőben, a sorokról még a háború előtti fazonú, alig-alig modernizált, csőrös, külső sárhányós 170-esek gördültek le.

Testvérmodellek: 300 SL és 300 d

No meg a 300-as luxuslimuzin, az államfők és a maréknyi iparmágnás transzportja. Nagy-Britannia sem volt sokkal jobb helyzetben, a lakosság nyomorgott, az ipar szinte teljes termelése az USA-ba ment, a benzint porciózták. Az angolok mégis előrukkoltak egy ütőképes sportkocsival, a Jaguar C-Type-pal, amely aztán sorra gyűjtötte be a különféle serlegeket a világ versenypályáin. Akkor, abban a légkörben még egyáltalán nem lehetett eldönteni, hogy melyik válik nagyobb autógyártóvá – az amerikai exportból, a versenysikerek hátán egyre jobban megerősödő Jaguar, vagy az őskövület kocsikat gyártó, szűk modellpalettájú, az utált Németországból származó Mercedes.

A Mercedes azonban nem volt abban a helyzetben, hogy olyan versenyautókkal lépjen újra színre, mint amilyenekkel a háború előtt sikereket sikerekre halmozott. Nemhogy az óriási pénzt nem állt a rendelkezésére, hanem jószerivel semmi. Alfred Neubauer, a márka régóta szolgáló versenyigazgatója úgy döntött, áttanulmányozzák, mitől tudnak olyan sikeresek lenni a hasonlóan ruppótlan britek. Rájött – a Jaguar csak a különleges karosszériát tervezte egyedileg, különben csupa olyan elemet használt, amit az olajos Salgó-polcokon talált a nagyszériás modellekből.

Ez a kiállított, eredeti versenyautó belseje. A krómozott négyküllős kormány mutatja, mennyire régi is az autó

Hasonlóan tett hát Neubauer is. Fogta a 300 d sorhatos motorját (a „d” itt kicsi, tehát nem dízel, hanem de Luxe), futóművét, néhány 170-es Mercedes-elemet, és számolni kezdett. A 175 lóerő, amit különösebb áttervezés, drága anyagok alkalmazása nélkül, karburátorokkal ki tudott csiholni a motorból kevés lett volna még a legkisebb autó sikerre viteléhez is, amit a legszűkebben a mechanikai elemek köré lehetett húzni. Trükkre volt szükség.

Az 1952-es versenyautó röntgenje

Szárnysegédjével, a szintén legendás Rudolf Uhlenhauttal csővázas karosszériát készítettek, mert az könnyű. Alumínium borításokkal. Már csak a beszállást kellett megoldani az utasok számára, de azon is túljutottak, lásd fent. A csekély tömeg csodákat művelt, a 300 SL-ek Le Mans-ban, Bremgartenben, a Carrera Panamericanán, az Eifelrennenen, a Nürburgringen aranyakat, a Mille Miglián egy ezüstöt és egy negyediket hozott. Abszolút siker.

A verseny-W194-es

Egy akkori verseny-300 SL (W194) mai árának és legendájának ismeretében ma már furcsa kimondani: az az autó egy sebtében összesepert Lego-kockákból készített minimálprojekt volt, szinte nulla anyagi befektetéssel. Egy úgynevezett filléres versenyautó, Benzék ládaderbi-vágenje.

Volt akkoriban a Mercedesnek egy amerikai importőre, aki akkoriban erősen küszködött, hogy akárhány autót rámelegítsen a német-szkeptikus vörösnyakúakra, akinek később rendkívül sokat köszönhetett. Max Hoffmann azt javasolta – hozzanak létre egy valamivel erősebb (ne feledjük, Amerikába ment…) polgári verziót a hirtelen odakint is híressé vált SL-ből, mert el tudna adni belőle jó párat.

Eredeti prosi

Így is lett, 1954-re összeütöttek a konyhaasztalon egy civilek által emészthető 300 SL-t (W198). A Mercedes mérnökei a háború után közvetlenül már felhasználták a Messerschmitt repülőkön szerzett benzinbefecskendezéses tapasztalataikat a Gutbrod kisautó kétütemű, injektoros motorjának megalkotásakor. Ezen a vonalon elindulva tervezték át a 300 d (Adenauer!) motorját az autóipar első, közvetlenül a hengerekbe spriccelő befecskendezőjével, közel kétszeresére emelve ezzel az eredeti teljesítményt. 115-ről 215 lóerőre. Nesze neked Mitsubishi, nesze neked Toyota, a Mercedesnek már 58 évvel ezelőtt megvolt a GDI-je.

Ez a polgári 300 SL motortere

Nem mintha olyan szuper lett volna az egyébként csodásan megbízható, erős, kulturált csúcsmotor: a mechanikus befecskendező-rendszer akkor is szállította a benzint, amikor az ember leállításkor elvette a gyújtást, lemosva ezzel a kenőolajat a hengerfalakról, felhígítva a motorolajat. Az állandó hígulás miatt rendkívül gyakori olajcserékre lett volna szükség, de ezek kicsit elodázhatók voltak, ha az autót nem rövid távokra, hanem hosszú túrákra használták, mert ha felmelegedett az olaj, a benzin ki is párolgott belőle.

Metszetrajz a civil verzióról

Az olaj felmelegedését azonban erősen hátráltatta, hogy a kenési rendszerben egy borzasztóan túlméretezett, tízliteres olajhűtő volt (képzelhetik, mennyi olajat kellett lecserélni), amit a 300 SL-eket városban használók többsége le is dugóztatott. A hengerfalról lemosott olaj miatt pedig gyakran szárazon indult a motor, ami szintén gyorsította a kopást. A javasolt csereintervallumok még a trükkök mellett is 1500 kilométeresek voltak. Cak összehasonlításképpen, mert vannak, akik nem tudják: ma az olajcsere-intervallumok 15-30 ezer kilométer között vannak, és még ezt sem tartja be minden használó…

Autónk műszerfala. Nem kürtgyűrűs a kormány a 300 SL-en!

A futómű sima úton egészen fantasztikus volt, s a kor autóihoz képest a kormány is rendkívül pontosnak minősült, köszönhetően a drága, ritkán alkalmazott, golyópályás kormányműnek. Rossz úton sem volt probléma a rugózással, ám az úttartás összeomlott a bukkanókon: a lengőtengelyes hátsó futóműnél hatalmas nyomtávváltozás jelentkezett, sőt, az ívbelső kerék még kissé a kocsi alá is tudott bicsaklani, kis híján felborítva azt. Tovább rontotta a helyzetet a farban elhelyezett, 140 literes benzintartály, amely tele és üresen teljesen más karakterisztikát adott a 300 SL-nek.

Így billen a kormány beszálláshoz

Magát a karosszériát is átalakították: alumíniumból már csak az ajtók, a motorház- és a csomagtér-fedél készült, a többi anyaga acéllemez volt, bár szörnyűséges felárért lehetett teljesen alu-burkolatú 300 SL-t is rendelni, ami 80 kilogrammnyi tömeg-megtakarításhoz vezetett. A sárvédők fölső szegélyénél profilcsíkokat préseltek a lemezbe, amely a légellenállást volt hivatott csökkenteni. A lökhárítókat szériában adták, de lehetett nélkülük is rendelni az autót. Alapáron kockás, szövet belső kárpittal szállították a kocsit, de lehetett bőrhuzatot, méretre szabott bőr-bőröndöket, URH-vételképes (csíráknak: FM) Becker rádiót rendelni. Klímaberendezés azonban nem szerepelt az opciós listán.

Ez is mindjárt repül

A kellemetlen vonások azonban az akkori, jellemzően merev hátsó tengelyes, globoid csigás kormányműves, ügyetlen fékes, csavarodásra hajlamos karosszériájú, karburátorokon köhögő, sportkocsinak nevezett, huzatos, zajos, lapos teherautókon még sokkal kellemetlenebbek voltak. Az akár 240 km/h-s sebességre képes 300 SL iszonyatos tudású sportkocsinak számított, nemigen akadt párja. Nem véletlen, hogy ez lett a Mercedes első, érzékelhető darabszámban eladható típusa a háborút követő évek Amerikájában. Max Hoffmann-nak igaza lett, mint később például a 190 SL ügyében is.

2006 februárja, utolsó autó magazinos hónapjaim egyikében

Amikor egyszer még régen, sikerült kipróbálnom egy gyári, a használat jegyeit már mutató 300 SL-t Mallorcán, a futómű sajátos vonásait csak nyomokban éreztem, hiszen az utak arrafelé igen simák, a tesztvezetés pedig nem tartott többet ötven kilométernél. Persze, bukkanókon ugyanúgy ring ide-oda a feneke, mint a Pontonomé (hiszen ugyanaz a futómű), de a rugózás, igazából, egészen kellemes.

Ciki a kihangosító, de valami fontos telefont vártam, a képet pedig Gyulai Balázs készítette egy óvatlan pillanatban. Együtt autóztunk

Isteni a látvány is, a világ egyik legszebb műszerfala magasodik az ember előtt, azon túl pedig a legszebb domborzat, amit emberi szem látott: a kétpúpos SL-géptető, szélein a sárvédők vonulataival. Ha a kínkeserves beszállási procedúrán túljut az ember – én még a kormányt sem hajtottam először fel, mert csak úgy odaadták a kulcsot, hogy lehet vinni az autót – az ülés kifejezetten kényelmes, a furcsa üvegház, ami körülveszi a fejet, pedig semmihez sem hasonlítható hangulatot teremt – aki ilyen autót vezet, a világ legszerencsésebb fickójának érzi magát. És azon a vezetésen volt egy rakás hasonló autó.

Nem volt sok idő vezetni, ezért a mai napig nem tudom,hogy tényleg jobb-e a roadster

A motor tényleg szenzációs, lent húz, fent húz, pörög, mint valami modern, nem köhög, nem tüsszög, kíméletlen. És ahogy bömböl, attól futkos az ember hátán a hideg. Motorice a 300 SL egy állat. De a váltó például meglehetősen kelletlen és pontatlan, a négy dobfék négyfelé húz (nyilván belőhető tökéletesre, de azért a dobfék már csak ilyen, sokkal érzékenyebb, sokkal több piszkálást kér, mint a tárcsa). A kormány is csak „ahhoz képest” pontos, hiszen a mai, fogasléces kormányművek, lapos oldalfalú gumik után egy ilyen gépezet egy visszajelzésekkel ugyan gazdagon kommunikáló, de agyi számításokat követelő eszköz.

Kissé leharcolt példány volt már

1954-től 1957-ig készült a kupé, 1958-tól 1963-ig pedig már a második széria, a roadster gördült le a lassú gyártószalagokról. Ez már egy másik állatfaj volt, nagymértékben kijavított hátsó futóművel, ügyesebb lámpákkal. Az 1961-es modellfrissítés hozott még egy fontos változást: a négy dobféket össztárcsás rendszerre cserélték. A 300 SL beérett, de így már csak két évig készítették.

1957-től roadsterként létezett tovább. És sokkal jobb lett

Ahhoz, hogy az embernek magyarként 300 SL-je legyen, nem árt nagyon gazdagnak lennie (mert van itthon ilyen autó, bizony). Vagy megelégszik a csodás forma élvezetével, ugyanis akkor jóval olcsóbb a mulatság. Nem, nem replikára gondolok, az olyanokat kíméletlenül bezúzatja a Mercedes, nézzék csak ezt a hírt a Top Gearen. Van ennek legális módja is, akad, aki kifizeti a jogdíjat, és legálisan másolja. Például a Bburago.

Mingyá elrohan

Az olasz gyártó mindenféle méretarányban készíti a 300 SL-t, nekem van is régről egy fekete 1/24-esem, de – bár szép - azon küllősek a kerekek (soha nem volt ilyen SL), hiányoznak a küszöbdíszlécek, nincs pótkerék a csomagtartóban. És ami a legrosszabb: túl kicsi ahhoz, hogy úgy nézzek bele, mintha benne ülnék, egyszerűen nem tudom elég mélyre betolni a szemgolyómat, hogy rendesen lássam a műszereket és a motorházfedelet.

Belső terek

Legjobb helyből a nagy, 1/18-as Gold Collezionét irányzékba venni. Ezen már rendkívül sok a részlet, rajta van például a négy csirkeitató dísztárcsa (pont olyanok, mint a Pontonomon). Megvannak az apró feliratok, fehér a kormány, a motor sem csiricsáré krómozott műanyag alkatrészekből áll, hanem az alumíniumot hellyel-közzel utánzó, elegáns szürke az alapszín.

Kicsit vastag a kipufogó, de jól terpeszt

Tökéletesek az arányok, a kocsi pont úgy, varangyosan ül a hátsó kerekein, mint a valódi, szépek a műszerek, a krómok megszólalnak. Engem kicsit mondjuk, zavar, hogy a dísztárcsák nem festettek (a valós élet használt Mercedesein is rettentően zavarja a szememet ez a hiányosság), jó lenne oldalüveg is az ajtókba, és sajnálom, hogy az 1/24-es modell szériában az utastérbe szíjazott bőröndje helyén csak a hely van.

Teljes műszerezettség

De az apró kilincsek, az emelési pontok, a külön beültetett lámpák, meg pláne az a tény, hogy ebbe a tíz híján kilencezer forintba kerülő, nagy modellbe már bele tudok úgy nézni, hogy akár fel is tudom idézni azt a mallorcai vezetést egyértelművé teszi - itt kezdődik a birtoklás.

50 komment

Címkék: mercedes bburago 300 SL Ponton

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr364908943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mazzzzu 2012.11.16. 11:32:57

kvázi együtt autóztál, Gyulai Balázzsal? :D:D:D
ez az autó úgy ahogy van gyönyörű, tök jók ezek a kisautók is :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.11.16. 13:15:13

@Csikós Zsolt: Azt írod: "Az olasz gyártó mindenféle méretarányban készíti a 300 SL-t..."

Pici pontosítás: Az a helyzet, hogy a céget 2005-ben felvásárolta a Maisto. 2007-ben indították újra a Bburago címkés kisautók gyártását. Csak a márkanév maradt meg, a gyártás Kínában folyik - pont ezért kerültek bajba az olaszok, nem tudtak versenyezni a kínai olcsó munkaerővel, amit az összes konkurensük használ, ők meg Itáliában gyártottak, meg a Ferrari is a Mattelt, közelebbről a Hot Wheelst választotta, hogy kizárólagos szerződést kössön velük - és a tulajdonos is kínai. Szóval a Bburago ugyanúgy nem olasz már, mint ahogy a Matchbox sem brit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.16. 13:16:38

Lehet, hogy gyárilag kicsit jobb volt a gép, mint a tesztelt, de én is elfogadnék egyet :)
Arra az olajlemosás problémára nincs okosság? :S

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.16. 13:18:36

Ja, üvegház - én már a tetőablakot iss úgy megszoktam, hogy zavar, ha fém van a fejem fölött :)

megint 2012.11.16. 14:36:20

Két dolog miatt irigyellek , az egyik, hogy vezethettél egy ilyen autót, gyönyörű. A másik, hogy egy ilyen professzionális autótesztelővel mint Gyulai egy autóban ülhettél, ő a szakma csúcsa, gondolom ellőtte azt, hogy az ülések oldaltartás jó:).

room303 2012.11.16. 14:44:33

De jó, hogy írtatok róla, megyek haza és előkeresem a sajátomat. Szintén 1/18-as Bburago, de roadster (a teljes 50-es/60-as évek roadster szériát beszereztük anno + a BMW 502-t a Maisto-tól). Az E-Type mellett a 300SL volt a nagy kedvenc, már csak azért is, mert napra egyidős édesanyámmal :) ).

És azért jobb még a roadster, mert abban sokkal könnyebb átélni az "olyan, mintha benne ülnék" érzést ;)

szunyii 2012.11.16. 15:25:16

Pont ugyanilyen piros Bburago-m van. Azt hiszem még anno a 10. szülinapomra kaptam. Imádom. :)

h.pityu 2012.11.16. 15:44:04

Csikós Úr
Miért ment el az autó magazintól? Karlovitz Kristóffal ketten elég komoly ászok voltak akkoriban, nem is kellett hozzá sok, hogy 1992-től 2012-ig vegyem az anno(szerintem) legigényesebb magyar autós folyóiratot. Mára maradt az oldtimer....sajnos a jelenlegi, átlagos autók 4,5-5 milliós alapára egy kicsit ellépett a bérből élők látómezejéből, így ezzel válva érdektelenné a számomra.

Csikós Zsolt 2012.11.16. 15:54:06

@h.pityu:
Itt kicsit szétcsúsztak az idősíkok :-) Kristófnak elege lett az MPB-nél uralkodó fejetlenségből, intrikából, nem is akart ő igazán főszerkesztő lenni, írni jobban szeretett, ő még 1999-2000 táján lelépett. Én 1997-ig az Autópiacnál voltam elsősorban, a magazinnál csak vendégművészkedtem, utána olvasztották össze a két szerkesztőséget, tehát Krisi rövid ideig volt csak főnököm.

Aztán több hullámnyi fejetlenség, idióta koncepciók kergetése és belső gazdasági problémák miatt nekem is egyre inkább tele lett a hócipőm, ezért először 2001-ben léptem ki (és mentem el Veteránt szerkeszteni fele pénzért inkább), és csak külsősként dolgoztam, aztán 2003 végén visszamentem, hogy rájöjjek - még nagyobb a káosz. Ezért 2006-ban eljöttem a Totalcarhoz, és sose néztem vissza.

Ez itt egy kicsit szétszórt, de rendkívül színes, működő alkotóműhely szinte korlátok nélkül, az visszatekintve egy agyonszabályzott betűgyár-börtön volt. Talán nem véletlen, hogy a cég ki is vonult Magyarországról és most már egy másik kiadó adja ki az újságot licencben, hogy a hajdani kollégák közül már csak egy van ott, a szerkesztőség pedig kétfős lett tíz helyett. És az se véletlen, hogy Papp Tibi és Zách Dani - ők is MPB-sek voltak, szintén itt dolgozik a Totalcarnál...

Kiváló kollégáim voltak ott, szinte mindenkivel tartom a kapcsolatot, barátságot, de a vezetés egy rémálom volt, innen visszanézve pedig végképp. Életem egyik legjobb döntése volt eljönni. A másik a feleségem :-)))))

protézisesh 2012.11.16. 15:58:11

a felsorolt hiányosságokat magad is orvosolni tudod a modelleden!

amúgy a képre nézve nekem is az ugrott be, hogy a fekete baromira nem kellene azokkal a kerekekkel.

+ úgy tudtam, hogy a körlámpás a 190SL, az "állólámpás" meg a 300SL, de hát mindig tanul az ember... :)

Csikós Zsolt 2012.11.16. 16:21:27

@protézisesh:
Nem az én modellem a piros, csak Bburago-szerződés keretében írtam róla, és már visszaadtam. A fekete az enyém... :-)

Nem, az álló lámpa a 300 SL-en jelent meg, aztán kapta a nagy Fecske...

baupexim1 2012.11.16. 16:59:47

(csíráknak: FM)
:)))))))))))))))))))

rolls 2012.11.16. 17:05:35

Hú, - jaj, de jó, Zsolt! - nézd csak, véletlenül futottam bele, - neked erről tudnod kell! (Gondolom tudod is!)
: )
auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/gumi_felni_disztarcsa/mercedes_retro_disztarcsa_gyujtemeny_1forintrol_1672624595.html

gumicsonti 2012.11.16. 17:11:25

"Csikós egy Mercedestől fiatalodott meg" . A kopaszság öregít, ezen még egy Merci sem segít. A maradék hajat is le szokták borotválni, vagy nagyon rövidre vágják, hogy ne hasson ilyen tatásnak:)

Csikós Zsolt 2012.11.16. 17:30:21

@gumicsonti:

Ó te jó ég, ide süllyedtünk? A címlapos ad egy címet, hogy elvigye a cikket, és erre ilyen mérhetetlenül szinten aluli lájfsztájl-tanácsok jönnek egy hat évvel ezelőtti képre? Tényleg vége az emberi fajnak.

Ezért fogom a seggemig növeszteni, hosszú, zsíros csimbókokban, de tényleg. És átfésülöm keresztbe fent, hajlakkal lappá ragasztom, hogy faros Skoda csomagtér-fedélként lebegjen a szélben...

rolls 2012.11.16. 17:47:15

@Csikós Zsolt: @baupexim1:

: )
-azaz @gumicsontinak FM !!!
: )

PRND2L 2012.11.16. 18:01:35

Csikós Zsolti Úr, a 4b-ből!

Mennyi volt az átlagfogyasztása ennek a szépséges szörnyetegnek, hogy 140 literes tankot kellett beletenniük?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.16. 18:08:07

@gumicsonti: ezzel vigyazz, mert osszehivanak egy ertekezletet, es bannonolnak:)

amugy ha mar szoba hoztad, engem az erdekelne, miert mindenki szakallas
ez nem olyan nepper divat?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.16. 18:14:47

le is vezettem
a totalcarok egyuttal nepperek is
nem is jarhatok messze az igazsagtol
hehe
tegnap mikor jottem haza ment elottem egy merci de nem lattam a szamat, de igen erdekes volt
azota is keresem, melyik lehetett

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2012.11.16. 18:18:02

@Csikós Zsolt:
a faros Skoda csomagtér-fedél miatt (b. nejed szíves jóváhagyását innen is tisztelettel kérve!) személyesen szeretném lakkozni, ha elérte az általad megfelelőnek ítélt hosszt!
:))))))))))))))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.16. 18:19:34

kis teglalap alaku lampak voltak hatul
de ugy nem besimulva hanem kicsit kiugorva es talan a lokharito sem volt folytonos csak jobb es bal
4 ajto, de az egesz kocsi eleg kicsi
hat ennyit lattam belole
60-as eveket juttatta eszembe
mar banom, hogy nem mentem kozelebb leolvasni a szamot

esef 2012.11.16. 18:19:56

"ma az olajcsere-intervallumok 15-30 ezer kilométer között vannak"
azért az is egy idióta barom aki 30 ezret elmegy egy olajjal...

@Csikós Zsolt:
'ejjbíessz' volt-e benne? ;-)

boldogito 2012.11.16. 18:33:22

Azért ez az írás simán mehetett volna a Belsőségre is.
A kisautó blogot nem olvasom, de ami 300 sl, arra kattintok.

Viszont, Zsolt nem írnál esetleg egy Mercedes történetet? Talán rémlik, hogy írt egyszer valaki, egy "egészen értékelhető" Ferrari sagát 3 részben... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.16. 18:35:52

@rolls: lehetett ez, nem tudom a sotetben miert gondoltam feltetlen 4 ajtosnak
sanszos

Csikós Zsolt 2012.11.16. 19:16:13

@hagyma:

Nem mindenki szakállas, én se vagyok az, helyből. Papp, Zách, Tom, Bandi, Nyegleó - egyikük se.

kacsa! 2012.11.16. 19:27:21

@h.pityu: Már az újságban is a Csikós-cikk volt a magazin fénypontja. Aztán én is totalcarra váltottam :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.16. 19:35:48

@ColT: gondolom gyújtáslevételkor elvenni a befecskendezést.

Ádán 2012.11.16. 20:05:27

A Top Gear is foglalkozott ezzel az autóval: auto.indavideo.hu/video/Mercedes_300_SL_Gullwing
Eredetileg 4000 font volt az ára. Annyiért akkoriban venni lehetett egy nagyon, nagyon szép.... házat.
Állítólag mostanában 200,000 fontba kerül.

Pootj 2012.11.16. 20:06:27

Aztán hol az Uhlenhaut kupé? Szerintem meg kellett volna említeni, mint a legdurvább változatot, ami valaha is utcára került belőle, mégha összesen két példányban is...
en.wikipedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_B_145_Bild-F003567-0002,_Sindelfingen,_Mercedes_Autowerk.jpg

xfile 2012.11.16. 20:10:13

Grat Zsolti,legalább próbáltad már, remélem a ponton után egy ilyen következik...
Üdv.:Atti

xfile 2012.11.16. 20:13:15

@Csikós Zsolt: Ne törődj vele, a kopaszság nem minden...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.16. 20:18:25

@Csikós Zsolt: maraggyunk annyiban, a totalcar "arcai" rendelkeznek valaminemu arcszorzettel
arc= akit latok a tiviben
itt meg neked is volt, aszittem meg van is
de ez tenyleg csak mellekes volt
nekem voszem ki mit tol
en kedvelem a rovatot, minden nap felnezek
es meg a homar:)
ez maradt meg kulfoldre szakadva

xfile 2012.11.16. 20:20:01

@Csikós Zsolt: Te legalább próbáltad azt(300SL),amit ő életében nem fog kipróbálni.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.11.16. 20:20:57

"Szárnysegédje, a szintén legendás Rudolf Uhlenhaut csővázas karosszériát készítettek, mert az könnyű.".

Talán "szárnysegédjével"?

xfile 2012.11.16. 20:22:38

@Csikós Zsolt: Lehet hogy kellene egy enyhén machós körszakáll...,a Kati mit szólna hozzá???

Dr. GGG77 2012.11.16. 20:39:52

Ugyanilyen feketém volt, sajnos nem élt túl egy költözést... :(

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.11.16. 20:54:03

Megvolt az 1:24-es feketében, de túladtam rajta. A küllős "egyenkerék" szörnyű.
Az 1:18-as Sirályszárnyas lapít a polcon, egy W111 220SE bordó-bézs 1:18 Revell mellett. Természetesen ezüstmetál színben.
Azt mindenképpen megemlíteném, hogy nem csak oldalról-felülről szép a modell - árához képest szerintem az alja is szép. A Revell W111 részletei szebbek, pedig az is inkább gyerekjáték színvonal a high-end modellek mellett, de a Bburago 300SL alján legalább próbálták visszaadni a csővázas kidolgozást, továbbá látni a szörnyű nagy benzintartályt, hátsó felfüggesztést. Legalább valamit sejteni, milyen lehetett az eredetije! Sok ilyen makettnél csak egy sima műanyag lap van itt a gyártó jelével, itt egy kicsit jobban sikerült ez, bárki láthatja.

Csikós Zsolt 2012.11.16. 21:36:06

@Süni25:
Köszi, javítva.

@xfile:
Akkor vágtam le, amikor a Pontonért megkaptam a biztosítási pénzt. Kellett valami óriási esemény, nem hittem volna, hogy egy buznyákot látok. Azóta hússzor annyi puszit kapok a Katitól és a gyerekektől is. Ez megéri, pedig gyűlölök borotválkozni. És tiszta hófehér már a pofaszőröm, úgyse látszik belőle semmi.

colonel pondró 2012.11.16. 21:49:39

Azt hiszem ez a legszebb autó amit életemben láttam. A vágyak vágya. Aztakurva. Beleborsódzik a hátam a gyönyörbe ha látom.

xfile 2012.11.16. 21:53:08

@Csikós Zsolt: Akkor inkább ne legyél machós,mert úgy gondolom,hogy a Katiért és a gyerekekért már megérte.Amúgy én sem kedvelem a borotválkozást, pedig a nejem sajnos szereti a "babaarcot",ami kétnaponkénti "kínzást"(borotválkozást) kíván

xfile 2012.11.16. 21:56:10

@colonel pondró: Volt egy "zsinóros "irányítós modellem,amit anno gyerek fejjel Németországból Pápai Éva grafikus művésztől kaptam,de anno eladtam még gyerek fejjel egy zsibvásáron,azt hiszem piros színe volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.16. 22:05:02

erdekes cikk volt. nem gondoltam volna hogy ezert nyilnak felfele az ajtoi. A "lambo-door" az annyira ciki hogy mar a lambobol is ciki kiszallni. Beszallas nehezkes az sls be is, azon a kormany fix ( allithatos persze, de annyira nem mint a regiben ) Viszont a kepet elnezve a belso ter sokkal nagyobb a regiben.

ez a "benzin lemossa az olajat" nekem nem vilagos de valoszinu abbol adodhat hogy hulye vagyok a motorok mukodesehez :)

zuiko 2012.11.16. 23:07:09

Nekem is itt figyel egy 1:24-es Bburago a polcon... ezüst színű, és még olasz gyártású a 90-es évekből.

2012.11.16. 23:30:21

egy hete ezt láttam: www.flickr.com/photos/whitelitehun/8181853878/in/set-72157631998100052/
ezért most külön öröm ezt a cikket olvasni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 00:21:48

@xfile: ket naponkent?
jo ha eleg reggelig kihuzni
amugy - en nagy ellenallo voltam- de az elemes borotva super
semmi perc
vezetes kozben is

tiramiska 2012.11.17. 06:53:34

Gold széria elég jó! Bár, az 1:18as Miurámnak "megvetemedett" a motorházteteje... Ettől függetlenül az életével játszik , aki hozzányúl! :D :D
Magam részéről, továbbra is inkább az 1:24es műanyag makettet részesítem előnybe.... valahogy jobb rájuk-nézni... persze, ha szépen van összerakva...

Rocko- 2012.11.25. 14:47:41

ó, most már tudom a headsettes, teli szájjal vigyorgós kép sztoriját. ;)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.11.26. 19:10:49

pont ilyet vettem a gyereknek, pedálos változatban :)
süti beállítások módosítása