Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Végülis, játékautó. Átfestettem.

2011.09.30. 18:10 streetsta

Hezitáltam, kisautóblogra való-e a Sierra lefestése, vagy sem. Aztán rájöttem, hogy tökéletesen helyénvaló itt kitárgyalni a dolgot.

Sivatagi festésű Rolls Royce páncélos

Nagyon egyszerűen meg tudom magyarázni. Kezdjük azzal, hogy játszós autó, tehát kicsit erőltetett módon így is kapcsolódhat. Sokkal fontosabb azonban, hogy a festés minden egyes mozzanata a makettezésben gyökerezik. Én már akkor matt fekete és szürke autókat festettem,mikor még jogosítványom sem volt. Elő is fogom keresni a romokat, valahol még meg kell legyen a matt fekete RS500 Sierra, a szürke topcsoppolt bogár, meg esetleg a Robocop Taurus, bár ez utóbbi emlékeim szerint elég hiányos volt már a dobozba kerülés pillanatakor is, amikor elköltöztem a szülői házból.

Már vagy húsz éve vonzódom a matt festésű autók iránt, volt mattszürke Barkasom, az első Transitom is volt matt szürke-terepfoltos, majd fekete, a Caprim matt fekete, majd szürke terepfoltos, az Intruderem szürke terepfoltos majd matt fekete. A fagyis is matt szürke lett, igyekeztem a RAF Tornadók színvilágát leutánozni. Az az igazság, hogy az air superiority grey mindennek jól áll. Gondolom nem szorul komoly magyarázatra, hogy a sok  szürke rejtőfestésű F-16, F-14, MiG-29 és egyéb makettek összerakása miként hatott a projektjárgányok színválasztására. Az a baj, hogy a festésig mind eljutott, de valahogy a low visibilty feliratok, jelzések mindről lemaradtak.

Szép nagy felület. Bizony, a szürke jó rejtőszín!

A Sierra az elmúlt két tél alatt szerzett pár harci sebet, meg ugye az évek is hagytak rajta nyomot rendesen, ezért ért már bennem az elhatározás, hogy kap valami gyorsan kivitelezhető új festést. Ilyen esetben pedig csak matt felület jöhet szóba.  Még akkor is, ha az utóbbi időben boldog-boldogtalan matt feketére, meg matt szürkére fóliázott autóban feszít. Még a BMW is előjött gyárilag matt festésű kocsikkal. Kezd divat lenni, de engem ez nem tántorít el, különben is, én kezdtem előbb.

Se szürkét, se feketét nem akartam, viszont a sivatagi sárgára festett harceszközök mindig is nagyon tetszettek. Egy egy desert yellow Hummertől sírva tudtam fakadni, mikor a CNN-en mutatták az első öbölháború képeit. Szerencse, hogy nem száradtak ki a könnycsatornáim, amennyi Hummert és RAF vadászrepülőt akkoriban mutogattak. Akkor a szín már meg is lenne, kicsit patkány autóm sivatagi sárga festést kap.

Sivatagi Patkányok a különlegesen felszerelt Willys Jeepjeikben

Itt megállt egy kicsit a folyamat, gondolkodóba estem. Sivatag. Patkány. Sivatagi patkány. Desert Rats. Ó, csodás, kezd kialakulni egy úgynevezett koncepció. Hiszen a Sierra nem csak német, de brit autó is, a brit hadseregnek meg van egy legendás alakulata, a Desert Rats. Készen vagyunk, irány a festékes polc.

A bőség kezdeti zavara. Trikolor alapszínekből kezdtem kevergetni

Szinte minden korábbi esetben Trikolort használtam, minden fontos szempontnak megfelelt. Ez a Trinát matt sorozata, alapszínek, meg pár egyéb árnyalat is beszerezhető. Az ára kimondottan baráti, és a legfontosabb: bitang jó matt felületet ad, ha ügyesen festünk. Elárulom a titkot, nekem milyen módszer jött be eddig legjobban. Pontosabban két módszer.

Az egyik esetben (amit a Habanám matt zöld festésénél alkalmaztam) a festéket vastagon fújtam fel a felületre, egészen tükörfényes lett a bevonat. Erre azért volt szükség, hogy a lehető legjobban fedjen a szín, és vastag is legyen a bevonat. Hagytam megszáradni, másnap pedig egészen elhígítva a festéket, nagyon sok menetben, gyakorlatilag csak átködöltem a fényes alkatrészeket. A végeredmény teljesen matt felület lett, ami szinte finom csiszolópapírnak is elmenne.

A másik esetben nem volt időm ilyen sok időt várni a száradással, ezért eleve sok vékony réteggel dolgoztam. Ez azért jó, mert a mattító adalék nem tud beágyazódni a vastag festékrétegbe, így tökéletesen fénytelen lesz a kifújt festék. Egyébként a legolcsóbb, OBI/Baumax/Praktiker boltjaiban is beszerezhető, kompresszorkiegészítő készletben lévő szórópisztollyal dolgozom, ez a feladat nem igényel profi szerszámot. Megjegyzem, sikerült már ebből a pisztolyból szép fényes felületet is fújnom.

Az utóbbi, vékony rétegekkel operáló technikát alkalmaztam most is. A korábban kissé fénysérült lökhárítót és jobb első sárvédőt annyira helyre pofoztam, hogy messziről emlékeztessen az eredeti formára. A lemeznél egy kis kalapács, a lökösnél PUR-hab és üvegszálas műgyanta használata segített a kívánt eredmény elérésében. Ne legyenek senkinek kétségei, az igényeim alacsonyak voltak, nem akartam én hibátlan előkészítést a négyrétegű gyöngyház alá. Úgyis jön majd egy gumifal, vagy szalagkorlát, nem kel túlzásokba esni.

A sok bedobott reklámújságnak is van ám haszna!

Legtovább talán a nem festendő felületek kimaszkolása tartott. Mert persze katonai, meg harctéren festett a koncepció, de azért bizonyos szint alá nem megyünk. Meg különben is, szerintem jót tesz a látványnak a homokszín és a fekete alkatrészek kontrasztja. Kevéske időt felemésztett a szín kikeverése is. Nem akartam én belebonyolódni mindenféle színmintákkal való összehasonlításba, meg színspektrométeres elemzésbe, elfekvő festékkészletek rendelgetésébe. Fogtam a maradék festékeimet, és nekiálltam kotyvasztani. Illetve egy doboz okkersárgát vásárolnom kellett, ez volt a kiindulási alap. Igazából csak fehéret és feketét kellett hozzá tenni, és sikerült kikevernem egy olyan színt, amire barátnőmmel közösen azt tudtuk mondani, hogy egész jó. Mert ugye a színválasztásba a nőket is bele kell vonni. Látod drágám ott azt a cuki NATO terepmintás Abramset? Az a svéd rejtőmintás Leopard, az valami csodás...

Végül is, három szín elég volt a megfelelő árnyalat kikeveréséhez

Egy nagy vödör nitrohígító és az előre bekevert két liter festék csak arra vártak, hogy felhasználjam őket. Talán nem mondtam, egy műhely előtti placcon, a szabad ég alatt fújtam a kocsit. Szél nem nagyon volt, de az eső lába a távolban bizony a földig ért. Szerencsére, csak akkor kezdett picit szemetelni, mikor már a harmadik hártyavékony rétegnél tartottam. Sikerült komoly felhőszakadás nélkül befejezni a festést. Elkezdtem lehámozni a takarásokat, mikor leszakadt az ég. A festék, a sok vékony réteg miatt addigra már egészen jól meghúzott, de ezért még messze volt a száraztól. Eleinte aggódtam, hogy most mi lesz, aztán rájöttem, hogy a csatamezőn átfestett hadigépek esetében a kutya nem foglalkozik az ilyesmivel, legyen színe, oszt kész. Sőt, igaziból így akartam.

Az utolsó réteg festék felfújása után elkezdett zuhogni

Ezzel kissé megnyugtattam magam, és míg száradt a festék, csináltam két homokszínű Ford emblémát a kocsira. A Sierra feliratot direkt fújtam együtt a kocsival, és úgy gondoltam, a kék ovál elég hülyén mutatna a homoksárga felületen. Csak annyit kellett tenni, hogy a korábban leszedett oválok hátulját megcsiszoljam, ott, ahol a kék terület van. Érdemes kicsit több időt szánni rá, és nem durva papírral húzni meg a felületet, mert úgy a karcokban megülhet a kék festék (tudom mit beszélek, az egyik jelvényről pont emiatt le is kellett mosnom a kékes-homokszínt). Ha már eltűnt a kék szín, a krómozott betűk és keret megmaradnak, az egészet telibe lehet festeni hátulról. Nekem kimondottan tetszik a végeredmény.

Homoksárga Ford-ovál. A sisakot egy régebbi kényszerpihenőm alkalmával dekoráltam

Végső simításként fel szerettem volna festeni a Desert Rats emblémáját. Szerencsére elég egyszerű a forma, egyetlen színnel is felfesthető. Szabad kézzel elég macerás lett volna, betűkivágás meg kicsit puccos megoldás lenne egy ilyen autón: csináljunk stencilt!

Képszerkesztőben megfelelő méretűre nagyítottam a patkányos logót, kiprinteltem, majd az egészet egy kartonra ragasztottam. Éles pengével kivágtam a körvonalakat, figyelve arra, hogy a keret és a belső részek között maradjon anyaghíd, különben kiesik a közepe. A patkány farkánál egy kicsit libegős volt a forma, oda utólag raktam egy merevítést. A kész stencilt kis mágnesekkel rögzítettem a kasztnin, az egyszerűség kedvéért flakonból fújtam a feketét. Óvatosan leemeltem a mágneseket, majd a stencilt, a patkány szemét sniccerrel belekarcoltam a fekete festékbe. Természetesen a stencil alá is beszórt a spray, a körvonalak nem mindenhol voltak élesek, de ez most inkább tetszett, mint zavart.

Ilyen egyszerű stencilt gyártani

A kocsi innentől kezdve - legalábbis ami a külsejét illeti - készen állt a játékra. Elégedett vagyok a végeredménnyel, mert egyenletesen matt felületet sikerült fújni, szerintem jól is áll a kombinak a szín. Meg aztán modelleztem is egy kicsit, igaz, most 1:1 méretarányban.

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr423117692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.09.30. 20:31:44

A logófestés módszerét nem igazán értem, amúgy tök jól néz ki. (nekünk is van ilyen, igaz, ott egszerűen az autó sötétkék)

Kifordított kacagány 2011.09.30. 20:36:21

egy öröm volt uram, de igazán:)
ha irakba nem is mész vele, egy bamako igazán jól állna neki....és akkor mehetnének azok a kannák is a tetőre:)

Balu az Alfás 2011.09.30. 20:42:18

Nagyon jó lett, tetszik!
Bár szerintem Montgomery sivatagi patkányai helyett jobb lett volna egy kis Öböl-háborús Koalíciós jelzésekkel teleaggatott felület ;)

www.europe-miniatures.com/italeri/italeri-6387.jpg

Tomchy 2011.09.30. 21:12:42

Nekem már a Drift-edzéses posztban is tetszett... :O)

Pityubácsi 2011.09.30. 23:11:05

papírkutya!
az igazi keménycsávó nem fújja, hanem teddvvel festi az autóját.
a golfomat festettem át 2004-ben fekete/szürkére.
nagyon baró volt, csak 2 hónap múlva egy elém kanyarodó octavia lenullázta a művet :(

az indafoto 10 perce konvertálja a képemet, ezért be kell érnetek azzal, hogy jó volt :)

Tomchy 2011.10.01. 07:33:22

@Pityubácsi: Milyen böngészőt használsz? Operával nekem is csinált ilyet, kilőttem a francba, Explorer megcsinálta utána 1 perc alatt.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.01. 11:36:40

Egyébként ha a vízcseppekre még fújtál volna még egy réteget,akkor még jobb effekt lett volna a folyamatosan vizes hatás. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 12:37:45

@SomyTomy: Pedig ez a legegyszerűbb sokszorosítási technika. Gyakorlatilag kivágsz egy negatív sablont, azt ráteszed a felületre, átkened/fújod/hengereled, és már kész is. A lényeg csak az, hogy ha például egy "O" betűt festenél, az "O" közepét is benne kell hagynod a sablonban, mert különben egy fekete pont lenne a minta. Ehhez viszont a sablon szélei és az "O" közepe között hagyni kell anyagot, hogy a közepe a helyén maradjon.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 12:39:47

@Balu az Alfás: A fekete ék szerintem rá fog kerülni. A Desert Rats, ha jól emlékszem a Desert Stormban is ott volt, de tán még most is tevékeny.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 12:43:31

@Pityubácsi: Az első Transitot gurítottam én is. De az csíkos, nem egybefüggő felület, a kédereknél egyebeknél ecsetelni kell, ráadásul tovább tart a hengerelés.
Fújásnál a maszkolás rabolja az időt, de utána villámgyorsan lehet végezni, a vékonyabb rétegek miatt hamarabb szárad, egyenletesebb.
A mentőautónál is morfondíroztam a tetejének a gurításán, de rájöttem, ha nem akarok ecsetelgetni, maszkolni kell, akkor meg már jobb, ha szórom.
Kép nélkül is elhiszem, hogy jó volt, egy direkt matt festés mindennek jól áll:))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 12:45:12

@AUTÓNEPPER: Nem showcar készül itten:))
Persze azt nem állítom, hogy egy kis durva antikolás nem jutott eszembe. Olajfolyások, rozsda, színkülönbségek, satöbbi. De ezeket idővel megcsinálja helyettem a természet:))

Grifter 2011.10.01. 12:59:19

"Látod drágám ott azt a cuki NATO terepmintás Abramset? Az a svéd rejtőmintás Leopard, az valami csodás..."

:DDD

Grifter 2011.10.01. 13:05:10

Az első lökhárító azért elég trén néz ki, de amúgy korrekt ^^

pickapu 2011.10.01. 15:20:54

Ez tetszetős. Ha a pickup megérik a fényezésre, bemattítom feketére. Dög lesz. :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.10.01. 18:21:51

@streetsta: Én a Ford logóra gondoltam, a patkányosat értem, ilyet én is láttam.

Pityubácsi 2011.10.01. 21:34:25

@Tomchy: tűzrókával nyomom, de közben megcsinálta a feltöltést. szerintem a szerver aludt el.

@streetsta: igaz, fújni gyorsabb és szebb is. :)

na, itt van a góf:
img2.indafoto.hu/1/1/135795_e724332c38bdef9d144f36a5b703d621/13330131_3f4cae2ba2ac9b8578d2dea50b97752c_m.jpg

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 23:26:44

@Grifter: Az a koncepció része. Annak a koncepciónak, ami szerint a lehető legkevesebbet költök az ilyen szépészeti dolgokra. Az alkatrészek nem voltak már meg, hogy össze lehessen gyorskötözőzni, ezért választottam a műgyanta+üvegszál megoldást. Mindkettő volt itthon, így volt a legegyszerűbb. Meg aztán az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy időt sem akartam rá sokat szánni, hogy aztán gitteljek, meg csiszolgassak.
Az egészben az a vicc, hogy szerintem most az a sarka a legkeményebb része az egész lökhárítónak.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 23:27:27

@pickapu: Azért egy jó Nissan még sokáig nem fogja kérni a teljes festést.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 23:36:20

@SomyTomy: Ahha. Nehéz máshogyan elmondani, mint ahogy már leírtam, de ha láttál már Ford-szilvát leszedve, láthattad, hogy az egész dombornyomott minta a hátuljába van negatívan belenyomva, tehát hátulról azt látod, droF, csak persze a betűk is fordítzva lesznek, és nem kiemelkednek, hanem besüllyednek a felületbe. A felület maga az a rész, amit először befestettek kékkel (ez a rész hátulról nézve a legmagasabb felülete a logónak). A mélyebben fekvők érintetlenek maradtak, csak a sík rész lett kék. Ezután kapott az egész embléma hátulja egy króm-hatású bevonatot, amit a kékkel befestett részeken már nem látsz, csak a tisztán maradt bemélyedésekben látszik.
Röviden: ha a logó sík felületét elkezded csiszolni, el fog tűnni a króm, majd a kék bevonat. Ami marad, az egy áttetsző műanyag ovál, benne krómozott felirattal meg csíkokkal. Ha szembe fordítod, a krómozott részek érintetlenek lesznek, a korábban kék részek meg áttetszőek.
Mivel a króm benne van a bemélyedésekbe, nyugodtan telibe festheted az egész embléma hátulját, akármilyen színnel, mert a szín csak azokon a területeken fog látszani, amik korábban kékek voltak.

gumifust 2011.10.01. 23:46:23

Nagyon szép lett a festés :) És külön köszi a festési tippeket különösen a festék fajtáját tekintve !!
A ford jel is elképesztően jó ötlet volt és jól is mutat :)
grat grat grat !!!

gumifust 2011.10.01. 23:49:57

Estleg a kör közepét is megoldhattad volna mágnessel és akkor nem kellet volna anyagot ott hagynod.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 23:51:00

@Pityubácsi: Csinos darab. Most értem vissza a Retro Cruise Nightról, volt ott is pár kívánatos egyes.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.01. 23:53:57

@gumifust: Köszönöm, jól esik.
Az az igazság, hogy a stencilezéshez hozzátartozik ez az anyaghíd látvány. Nekem kifejezetten tetszik.
Ha nagyon zavarja az embert, el lehet kerülni, hogy látszódjon az összeköttetés az alkatrészek között: az összekötő elemeket el kell emelni a stencil síkjától. Így már be tudsz fújni a az anyaghíd alá, nem lesz látható, hol van összekötve a két darab.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.10.02. 11:10:40

@streetsta: Így értem, csak azt nem tudtam, hogy a Ford logó műanyagból van (voltam olyan aniv, hogy azt higgyem fém). De így akkor értem, ez olyasmi, mint mikor a fába betűket faragnak, telibe festik az egészet, majd visszacsiszolják, de a mélyedésekben (a betűkben) ottmarad.

V12 Power 2011.10.02. 15:50:31

Én az egyik 750iL-emet fújtam mattfeketére életem első probálkozásaként. Ráadásul egy híd alatt (mert maszkolás közben eleredt az eső) egy poros parkolóban 12 doboz mattfekete flakonnal. Aztán később nyugodt körülmények között átfújtam trináttal egyenletesre, mert így elég csíkos volt. A trinát tényleg szépen fed, bár az én izlésemnek egy kicsit fényes maradt. Pár hónapja viszont átfújtam mattfehérre, de a felniket és a tetőt az a-oszlop és a szélvédőkeret kivételével meghagytam mattfeketének, mert kiváncsi voltam, hogy mutatna a cabrio-look. Szerintem - és mások szerint is - nagyon jó lett.

V12 Power 2011.10.02. 19:35:12

@streetsta: A kép sajna nem adja vissza az élményt, plusz nem tudom, hogy lehet ide feltölteni. De ha megmondod, megpróbálom! Vagy küldj egy mailt, arra válaszként elküldöm.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.02. 20:03:48

@V12 Power: Töltsd fel bárhová (akár az indafotóra), és csak a linket tedd be. Egy mattfekete/mattfehér 750iL igazán mindenki érdeklődésére számot tarthat.

the red punisher 2011.10.02. 21:29:10

@V12 Power: Lehetséges, hogy téged láttalak Debrecenben? Elsőre eléggé letaglózó látvány volt, de biztos hozzá lehet szokni. :)

V12 Power 2011.10.02. 22:08:23

@streetsta: No akkor feltöltöttem:
indafoto.hu/v12_power/bmw_750il
Remélem tetszik, bár hangsúlyozom, nem adja vissza azt, ahogy élőben néz ki. Az egyik képen egy rendkívül kezdetleges módszerrel feketére retusáltam a vesét, azt tervezem, ezt élőben is meg fogom tenni.

V12 Power 2011.10.02. 22:15:20

@the red punisher: Valószínűleg ezt láttad, jártam arra mostanában. Ne aggódj, az autó kívülről nagyon csúnya volt, nem volt kár érte. Belül gyönyörű rendben minden, műszakilag is hibátlan, de kívül csupa horpadás, horzsolás, karcolás. Nagyon ronda volt, így legalább paraszt. Szépnek meg ott van a feleségem 750i-je. Majd teszek fel arról is képet, ha érdekel valakit.

the red punisher 2011.10.02. 22:22:05

Nem azt mondtam hogy csúnya, csak olyan hirtelen hat, de most hogy így nézegettem a képeket egészen megtetszett ez a fekete fehér összeállítás, kicsit olyan limós, viszont az éjszakai képen visszajön a cabrio-s elgondolásod, hogy fehéren hagytad az a oszlopokat. Mindenesetre grat hozzá. :)

pickapu 2011.10.03. 07:59:33

@V12 Power: Az a selyemfényű fekete sem volt ám rajta rossz! Haragos, morcos, nekem bejövős.

V12 Power 2011.10.03. 10:43:56

@pickapu: Én is szerettem, csak bő fél év után ráuntam. És egyik este, amint a feleségemmel sétáltam a városban megcsapott az ihlet, midőn a zebrát festették előttünk.

Suttora 2011.10.03. 12:26:52

@V12 Power: Mellette az a bordó, az csodás...

makettes 2011.10.10. 22:13:18

Nagyon jó lett, és tényleg jól áll neki ez a szín, gratula hozzá!

hiryu2,0 2011.11.04. 22:23:32

Khmmm......

apró potosítás.

Burnuszus fickók ha memőm nem csal nem a Patkányoktól, hanem a SAS-tól.
páncéloshadoztály vs. kommandóalakulat.

Viszont ha már autó, nézz utána Pinky -nek a sivatagirózsaszín /desert pink/festésű Land Roverjeiknek. Barátnőnek biztos tetszik majd.

crecky 2012.04.08. 00:01:05

Nagyon jó lett, valami hasonló megoldásra készülök én is. Az lenne a kérdésem, hogy a kikevert festéket mennyi hígítóval keverted össze? Összesen mennyi festéket, hígítót használtál a kocsi lefújásához? Köszi