Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Perverz Datsunok, avagy Karotta különkiadás

2011.07.15. 11:55 streetsta

A tavaszi OT-expón, a Totalcar standon kiállított modellek-makettek közül párat már megnéztünk. A mai adag az első, ami a durvább cuccok közül való.

Ha nem lenne a dobozokban semmi, akkor is kellenének, annyira jól néznek ki

A japókról tudjuk, hogy egészen furcsa a kapcsolatuk gyakorlatilag mindennel. Ha valamit szeretnek, azt olyan rajongással tudják imádni, hogy az ember csak néz bután a túlzásokat látva. Ez a helyzet a mangákkal, animékkel –magyarul képregényekkel, rajzfilmekkel is. És ha egy képregényhős, vagy sorozat népszerűvé válik, akkor tolltartó, mobiltelefon tok, üdítőital, autó, motor, videojáték, minden készül róluk-velük. Remélem senki nem gondolta, hogy majd pont a makettek maradnak ki a szórásból.

 

Ebben a posztban egy Nissan Cedricet, illetve két Datsun Z-t mutatok meg, amik a Shakotan Boogie című manga/anime sorozat egyik szereplőjének autóját mintázzák . Michiharu Kusunoki nem csak ezt a sorozatot, hanem a Wangan Midnightot is jegyzi. Autós témában otthon lehet emberünk, mert igen jól kidolgozott karaktereket rajzol (itt a szereplők autóira gondolok elsősorban). Maga a sorozat elnevezése is az autós szubkultúrára utal.

A ruhákból mindenkinek világos lesz, hogy nyolcvanas években készültek a képregények

Shakotan eredetileg a Hokkaido-félsziget egyik városának neve, de autós körökben csak annyit jelent: porig ültetett. A hasmagasság kifejezés megcsúfolására egészen extrém megoldásokat is megengedtek korábban maguknak az építők. Mára a törvényi előírások miatt kicsit másképp mennek a dolgok, könnyen legalizálható légrugós felfüggesztésekkel építik meg a shakotan gépeket –így ugye bármikor le lehet engedni a kocsit annyira, hogy egy doboz Marlboro se férjen alá, de ha kell, meg is lehet emelni, hogy a rend szigorú őrei ne csapják le egy szamurájkarddal a rendszámot a kocsiról.

Ugye nem lepődünk meg, hogy valaki megcsinálta igaziból is?

Persze régebben minden más volt. A botrányosan nem létező hasmagasság érdekében a japók pont annyira agyament megoldásokat voltak képesek alkalmazni, mint elődeik, mikor a nők kicsi lábát istenítve megnyomorították asszonyaikat. ( Ezzel az a hasonlattal az a baj, hogy miután publikussá vált a poszt, Charlie Brown jelezte kommentben, hogy nem japán, hanem kínai tradíció volt a lábfej torzítása. Utánaolvasva kiderült, nem csak hogy nem japán szokás volt, de éppen a japánok tiltották be Tajvanon, miután a fennhatóságuk alá került. Pedig olyan szépen passzolt a gondolataimhoz... Csak az vigasztal, mások is rosszul tudták, és majd most számukra is kiderül az igazság. Kösz Charlie!) Mert a kinézetért sokan a kínszenvedést is vállalták: no-sas. Ez is egyike azon mókás japán kifejezéseknek, amik eredetileg angolok voltak, miszerint no suspension, japánul no-sas. Mert akinek nem volt elég drasztikus egy ültetőkészlet, nem volt elég alpári a rugóból kivágni, az egyszerűen kiiktatta a rugókat a játékból. Mondjuk ez szerintem nem lehetett egy túl népszerű megoldás, pedig a japán utak minőségét elnézve nem okozhatott akkora kínokat, mint ha ugyanezt Európa egyik legbalkánibb úthálózatán próbálták volna ki. Igen, a sajátunkra gondolok.

Hippari tire -feszített gumi. Eredetileg olyan széles lenne, mint a futófelület, de az oldalfalakat széthúzták a széles felni peremeire.

Tipikus shakotan megoldás a hippari tire, a feszített gumi. Mondjuk 9,5 coll széles felnin 205-ös abroncs. Több okot is meg szoktak nevezni, miért is használnak ilyeneket a tunerek. Driftnél is szokták alkalmazni, az a mondás, hogy így merevebb az oldalfal, pontosabban kontrollálható a gép –ezt persze már sokan, sokszor cáfolták, majd ugyanennyien cáfolták a cáfolatot is. Maradjunk annyiban, hogy leginkább azért vannak feszített gumis, hippari tire autók, mert a gazdájuknak tetszik. Nem érdekes, hogy gyorsabban kopik a gumi, nem számít, hogy egyszerű gumisműhelyben föl sem tudják tenni, vagy ha igen, ahhoz szó szerint a tűzzel kell játszani.

Manga részletek

A kis kitérő után nézzük a Yanky Mate modelleket. Mindkét Z Datsun az Akira nevű szereplőé, csak átfényezés előtt és után. A dobozokon részleteket lehet látni az eredeti mangából –ha kész a modell, érdemes a dobozt kilapítani és bekeretezni, annyira jól néznek ki.

Hasonlítsák össze a felnik átmérőjét a szélességgel.

A kék verzió festetlen, míg a mustárszínű gyárilag festett kasztnival, illetve kiegészítőkkel kerül ki a dobozból. A karosszériák szépek, a műszerfal részletes, de már-már fájóan egyszerű a kivitel. Sok alkatrészhez még ragasztót sem kell használni, csak összepattintani őket. De az világosan látszik, hogy a végére egy nagyon durva kiállású zíkár lapíthat a polcunkon, az előre festett alkatrészekkel kis energiabefektetéssel is szép végeredményt érhetünk el, még ha nem is mondható el, hogy komoly makettezést hajtottunk volna végre. De elég csak a vödör felnikre, meg a feszített gumikra nézni, meg az iszonyatos szélesítésekre, hogy az ember ne is foglalkozzon a makett hiányosságaival. Jó, a szélesítés iszonyatossága erősen viszonylagos, van nekünk egy Karottánk, akinek a Z-jéhez képest ezek a Datsunok zörgő csontú, anorexiás csajok a kifutón.

Ha már a magyar autósújságírás driftelő fenegyerekét, és az ő aktuális projektjét emlegetjük, ne menjünk el szó nélkül a fekete Gloria, japánul Gülolia  esetleg Cedric  (Szedülik) mellett. Hiszen Bazsó „Karotta” Gábor első japánautó-építős projektje egy Nissan/Datsun Cedric/Gloria volt, amitől sajnos már megvált. De attól még mindenki, aki a magyar autós szcénában kicsit is járatos, tudja, hogy „Az Elnöki” szókapcsolat csakis a gyöngyházfehér, emberfeletti munkával talpra állított Karotta-Gloriát jelentheti.

Cedric pár extrával. Valaki lefordítaná?

Nos, a mi Gloriánk nem fehér, hanem fekete, nem visszafogott, hanem közönséges, de nagyon. Az Aoshima Grand Champion sorozatának egyik darabja. Hogy a Gurachan (újabb csodás japán-angol kifejezés) , mint stílus, pontosan mit is jelent, nem tudtam rájönni. Pontos leírással eddig nem találkoztam, amiket meg Gurachan-stílusú autóknak neveztek, simán elmentek volna Bosozokunak, vagy Shakotannak. Maradjunk annyiban, vödör felnik, spojlerek és ültetés az, ami biztosan jellemző. A fekete Gloriánál ez mind meg van, ráadásul a makett igencsak részletes.

Iszonyatos laprugók, süppedős ülések

Sajnos motort nem találunk a készletben, de a karosszéria szép, a beltérben még a plafonra szerelt, Karotta által is megénekelt fancy-light is megvan. Az utastérben kitombolhatja magát a kisautó-tuner A leírásban automata váltós kivitel összeszerelését írják le, de van hárompedálos pedálsor, meg manuál váltókar is, lehet válogatni. A középkonzolra ősi rádiótelefont, a kalaptartóra extra hangszórót, a kesztyűtartó alá erősítőt vagy CB rádiót lehet szerelni. Ha a ráncos kárpitozású fotelek helyett valami másra vágyna az ember, van még egy komplett ülés-szett a készletben, meg egy kagylóülés is.

Ott kell betenni a plafonra a Fancy-lightot

A hátsó futómű rugózik, az elsőnél az irányítókarok, összekötők is mind megvannak. Külső visszapillantóból is van háromféle, a gumik itt is hipparik, homasitás tuning-gépeket megszégyenítő szárny jár a modellhez. Küszöbspojlerekkel, meg nagyobb lökhárítókkal lehet szigorúbbá tenni a nagy fekete limuzint, igaz a lökhárítók felszerelése nem túl kifinomult: egyszerűen rá kell ragasztani az eredetikre. Matricakészletet is kapunk, fel lehet dobni a gépet pár Kenwood, Lonesome Car-boy, meg egyéb levonókkal. Igaz, a gumikra ragasztható feliratoknál hiba csúszhatott a gépezetbe, mert a LOPDUN felirat csak egy kínai abroncson mutatna jól. Gyanítom, szerzői-jogi kérdések állhatnak a háttérben, nem pedig diszlexia.

Azok, akik azt hiszik, a mai, kvázi Karotta-különkiadás a japán autómodelles perverziók legsötétebb bugyraiba pillanthattak be, sajnos tévednek. Lesz még itt szemkerekítés, higgyék csak el!

Befejezésül egy Wangan Midnight részlet, amiből kiderül, hogy ha elvernek egy Porschéval, venni kell egy 240Z-t:

19 komment

Címkék: expo datsun ot sipos managertoys streetsta aoshima

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr493069631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrTinkertrain 2011.07.15. 17:15:40

Most nem azért, de tegye fel a kezét, aki szerint a 240Z nem Jag E-type kopp?:)
Ettől függetlenül kéne, nagyon.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.07.15. 17:33:39

a wangan midnight eszetlen nagy királyság..
amikor én néztem, 25 résznél járt, van azóta több belőle?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.07.15. 19:01:12

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Nincs.

De a képregény még most is megy. Az első mozifilm a csatornámon:

www.youtube.com/watch?v=p7mUizDlWVQ

A képregénysorozatpár darabja is fellelhető nálam:

youtu.be/Ih5tS2tGJ4s

A direct-to-video filmek egyike:

www.youtube.com/watch?v=nA33GfCmyqE

A mostani mozifilm:

www.youtube.com/watch?v=8UBtQw8fi8Y

Charlie Brown 2011.07.15. 19:10:11

Érdekes, hogy a Yanky Mate felirat milyen esetlen, mintha Pistike vágta volna ki szigszalagból kisollóval.
Összerakva mikor lesznek?

Ja, és a nők lábának elkötése téves példa, az pont nem Japán szokás (volt), hanem Kínai! :)

dirige 2011.07.15. 19:36:06

@MrTinkertrain: Felteszem a kezem: nem egy típusról lett koppintva, hanem egy trend önálló megvalósítása. Egyébként százezret hirdetnek csak Európában, USA-ban 10x annyit. Vannak sokkal izgalmasabb Datsunök, de, hát az utánajárást és pénzt igényel.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.07.15. 20:12:26

@Gee Halen: húú, köszi.
nem is tudtam, hogy ebből van live action film is!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.15. 20:13:41

@Charlie Brown: Ejj, mekkora bakot lőttem. Kösz, hogy szóltál. Kár, hogy ilyen szépen beleépítettem a mondandómba egy kapitális marhaságot.
Javítottam, remélem lesznek rajtam kívül páran, akik a kommentednek köszönhetően helyére tudják tenni a dolgot!

Pityubácsi 2011.07.15. 21:19:38

a jappánok hüjék.

a feszített gumit (én úgy hallottam), hogy a németek találták ki.
ott az előírás azt mondja, hogy a futófelület nem lóghat ki a karosszéria síkjából.
széles felnivel, peremezett sárvédő nélkül ez csak így megy.
az, hogy ronda és használhatatlan, már más kérdés.

KAWAszaki 2011.07.15. 21:42:31

@Pityubácsi: a sárvédőbe is kevésbé ér bele úgy. Egyébként én sem értem...

fogash 2011.07.15. 21:58:04

baszki elkezdtem nézni ezt a rajzfilmet, aztán rajta is ragadtam aaz első 5-6 részen...

Pingui 2011.07.15. 23:13:37

Azért okosan nevelik a gyerekeket. Itt sáv váltásnál irányjelzőzik az autó. Még erre is figyelnek.

srank 2011.07.16. 06:46:10

@MrTinkertrain:
ha valami jobb mint az eredeti akkor az nem koppintás , a koppintás az a zsiguli meg a dácsia , kispolcki, de azokon érezni is :DDD

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.07.16. 09:49:50

"meg van."
Egybe. kicsit lehetne figyelni a helyesírásra.

@srank: Azok meg azért nem koppintások, mert megvett licenc alapján készültek.

Koppintani a kínaiak szoktak, engedély nélkül :):):):)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.16. 10:01:41

@ColT: Jogos.
Mondat elején nagybötű."kicsit lehetne figyelni a helyesírásra." :)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.16. 10:05:58

@MrTinkertrain: Magasba tartom, és nyújtózkodom-pipiskedek is hozzá.
A két kocsi sziluettje hasonlít, de ezen az alapon Ferrari 250 GTB, Chevy Corvette, stb. is lehetne. Ez a formai hasonlóság inkább a műfaji jellemzőknek tudható be. Sportkocsi: hosszú, lapos orr, rövid utastér, lecsapott fenék.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.07.16. 10:32:12

Evekig kinzott a gondolat, hogy az Elnokihez szerzett donor Cedricet - ami mukodokepes volt, rozsdamantes kasztnival, csak volt B-oszlopa, szemben a Gloria Hardtoppal - meg kell epiteni bosozoku-stilusban. Kellett volna hozza 3 negyzetmeter alulemez, vagy pozdorja lap, vagy uvegszal, a fene tudja, mibol takoljak ezeket a borzalmakat, 4 JDM felni es egy helikopter, ami atemeli az uthibakon. De aztan a Hangyasz-projekt megette.

makettes 2011.07.16. 13:03:15

Nagyon szépnek látszik mind így csomagolva és kibontva. A festett kaszni lakkozva is van? Mennyivel került többe, mint a másik? A makettezéshez kedvcsinálónak nem rossz, kb mint a Revell Easy kittek, bár gondolom ez nem az az árkategória. Jó lenne látni megépítve is.

Dennis01 2011.07.16. 14:27:08

@fogash: Latom, nemcsak en nekem tetszik ennyire. En hajnali 2-ig neztem, 10 epizodig jutottam. Reggel persze elkestem munkabol, a fonok meg jot rohogott rajtam, hogy azert nem aludtam, mert meset neztem.. :)
A Devil Z rohadt jol nez ki, jo lenne egyet eloben is latni..