Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Csak a Suzuki maradt ki

2011.05.13. 00:05 streetsta

Most mit csináljak, Suzuki nem volt...

Nem direkt, de sajnos nem találtam olyan Suzukit az aktuális kínálatban, ami passzolt volna korban illetve tematikában az OT Expo standra. Saját bukólámpás Katanám  modelljét meg mégsem tehetem ki, ugye. Ráadásul az már nagyon nyolcvanas évek.

 

A vásári

Ha esetleg szívesebben dolgoznál kandzsikkal írt útmutató alapján, semmi akadálya, mindkettőt csomagolták. Végül is, japán motor, japán makett, japán útmutató -így teljes a fíling.

Nem mintha a Virago nem lenne igazából túl fiatal a többiekhez képest. Meg ugye nem is igazán ikon. De ha egyszer a főszerkesztő úr patkánya is Viragobol épül, ráadásul kint is volt a standon, igazán nem érhet az a vád, hogy nincs kapcsolódási pont. Nekem egyébként alapvetően tetszik az XV 1000. No, nem akkor, ha ránézek, hanem ha hunyorítok, és meglátom, milyen is lenne a komikus szófa, a használhatatlan formájú kormány meg a csiricsáré bizgentyűk nélkül. Mert bizony az alapok szépek. A blokkja szerintem gyönyörű, tagolt, látványos formájú, a többit meg lehet faragni. Az őse a Yamaha TR-1 egyáltalán nem csopper volt. Még csak véletlenül sem ízirájder, öcsém. Sporttúrának szerették volna eladni, de nem igazán sikerült. Hiába a tokozott, kis karbantartásigényű lánchajtás, a nyomatékos vékettes, a központi rugós hátsó villa. De pár módosítás után csodásan el tudták sütni ugyanezt csoppernek. Sőt igazából marha sikeres konstrukció volt az ős-XV, hiszen 750-esként, 1000-esként és 1100-asként 2000-ig gyártásban volt, aztán a Yamaha Bulldogban még 2007-ig kínálták a blokkját.

Ennyi krómozott alkatrész csakis csopperre kerülhet.

A makettet a Tamiya gyártotta, manapság már nem szerepel a katalógusukban, de még lehet vele találkozni. Szépen, tamiyásan megcsinált makett, sok évvel ezelőtt összeraktam már, igaz erősen kusztomizálva. Mérhetetlenül sok krómozott alkatrész van a kartonban, és ezek egy részét festeni kell. Méghozzá átlátszó sárgával. A csillogó felületre felhordott Clear Yellow segítségével tudjuk leutánozni a kissé vásári, aranyozott alkatrészek színét. Ezt a trükköt érdemes megjegyezni, mert sok lehetőség van egy autó, motor vagy bármi egyéb építésénél kamatoztatni az itt megszerzett tudást. Mély, érdekes fényű, színű metálfényezést lehet készíteni, ha az ember ezüst alapra átlátszó színeket visz fel több rétegben. A rétegek számának és vastagságának változtatásával lehet a szín sötétségét, intenzitását befolyásolni. Lehet aztán elszíneződött kipufogót utánozni egy kis átlátszó kék meg piros festék segítségével.

Ilyen cselesen áll össze a Virago hátsó rugóstagja. Azt igazán nem lehet mondani, hogy elnagyolták volna a fiúk.

Nincs sok fényezendő felület a motoron, a két oldaldeklin, meg a tankon kívül nincs színesre lakkozandó alkatrész. Igaz, ezeket gesztenyeszínűre rendeli festeni az útmutató, de még a fekete-fehér képeken is látszik, hát még a katalógusban, hogy sötét metálbordónak kellene lennie. A váz fényes fekete, a gombokkal díszített nyereg félfényes fekete, a felni arany és ezüst, a villák is ezüst színűek. Nagyon igényes megoldás az, ahogyan a hátsó rugóstag áll össze: igazi spirálrugót gyártottak hozzá a szakik, méghozzá pontosan olyan hordó formájút, mint az igazi. Ragasztgatni sem nagyon kell, bajonettzáras megoldással rögzül a rugó a lengéscsillapítóhoz. A motorblokk, a kerekek és a villahíd csavarokkal megy a helyére. Érdemes megjegyezni, ami minden krómozott alkatrészre, sőt igazából minden festett alkatrészre igaz, hogy a ragasztási-illesztési felületeket meg kell tisztítani a krómtól, festéktől, hogy a ragasztó igazán megfogja az alkatrészeket. Persze, mindez le van írva az útmutatóban is, az igazán ínyencek japán nyelvű verzió alapján is építhetik a modellt, mert az angol mellé kandzsikkal telenyomott füzetecskét is kapunk.

A vicces

Itt van ez a helyes kis robogó, vagy mi ez. Segédmotoros kerékpár. Pöcsköszörű. Persze, aki erre az ötven köbcentis Hondára ilyeneket mond, valószínűleg sosem tudja meg, mekkorát téved. Jó eséllyel soha az életben nem fog ilyen gépet látni élőben.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Akkora a motorja, mint egy Babettának. De nagyon nincsenek egy súlycsoportban.

 

Viccesen bicikliszerű kis gép ez, a mekdonáccban a lájtkólához vastagabb szívószálat adnak, mint ennek a kipufogója. Aki az ötven köbcentire utaló feliratot látja a deklin, meg a két kipufogót, az vagy halálra röhögi magát rajta, vagy - ha egy kicsit használja az eszét - elkezd gyanakodni. Aki pedig már eljutott a gyanakvásig, annak az is az eszébe juthat, hogy a blokk oldalán az az érdekes formájú valami nem azért néz ki úgy, mert az olyan japánosan cuki, hogy hasonlít Miki egérre, hanem ott a vezérműtengelyek laknak. Nem,nem egy, rögtön kettő. Mert négyütemű a drága, és nem csak vezérműtengelyből van neki több, mint az ember gondolná, de szelepből is négy jutott. Mondtam már, hogy ötvenes a gép? Persze legálisan ezt a Dream 50-et sem lehetne segédmotorként használni: hiába ötvenes, 10.500-as fordulaton 5,6 lóerőt ad le, így lényegesen gyorsabban tud menni, mint amennyivel manapság egy ötvenessel közúton szabad. Az eredeti sport- illetve versenymotor Honda még durvább volt. Az egyszerűbbik verzió, a CR110 13.500-as fordulaton adott bő hét lóerőt, amivel jócskán a legális sebességtartomány fölé lehetett gyorsulni - persze kellett hozzá egy hatsebességes váltó is.

Filigrán motorkára finom rajzolatú matricák. A fordulatszámmérő lapjának átmérője 5 milliméter, de kivehető, hogy tizenötezerig van skálázva. Perverz.

A versenyverzió, az RC110 képességei normális aggyal fel sem foghatók: 9,5 lóerő, 140 körüli végsebesség, 6, 8, vagy akár 9 sebességes váltó. Érdemes tudni, hogy ezekhez a teljesítményadatokhoz összesen 45 kg száraz súly tartozott. A hatvanas évek elején. Nem érem fel ésszel, hogyan tudtak a kor műszaki hátterével ennyire komoly gépet építeni.

A makett egy 1998-as kiadású Dream50 Special Edition motorkát mintáz. Ez egy, a gyár múltja előtt tisztelgő , korlátozott darabszámú sorozat volt, de később, 2004-ben is piacra dobtak egy limitált szériát. A váz fekete, a tank piros, nem annyira látványos, mint az ezüst fényezésű változat, de azért nem lehet azt állítani, hogy nem mutat jól a polcon a többi 1/12-es nagymotor mellett.

Fényes és matt krómozott alkatrészek. Sokat javít egy makett megjelenésén, ha nem minden fém alkatrésze csillogó krómos, hiszen az igazi motoroknál sem az.

A dobozban piros, fekete, króm és ezüst színű műanyag, fekete színű gumi és átlátszó plexi alkatrészek vannak. Nem tűnik nagy kihívásnak az útmutató alapján, az egyetlen alkatrész, amelyiknél jól jön a makettező tapasztalat, az az első sárvédő. Hosszában osztották ketté, így amikor a két felet ragasztja össze az ember, nem tudja megúszni a gittelést/kittelést/putty alkalmazást (putty, ejtsd páti, magyarul késtapasz). A sárvédők ezüst színűek, a tank és a nyeregbuborék piros, az oldaldeklik, meg a váz fekete festéket kell kapjon, meg ugye matricákat. A krómos alkatrészek szépek a fröccsöntőkereten, de az ezüst színűeknél már van egy kis baj. Nem nagy a gond, de közelről már észrevenni, hogy ezek is krómozott darabok voltak, csak lefújták őket matt lakkal, de nem elég egyenletesen, szépen. Csúnyának semmiképpen sem nevezném, igazából csak egész közelről látszanak a makulák. Azt sem lehet mondani, hogy elnagyolták volna a részleteket: eddig még egyetlen más modellen sem találkoztam még olyannal, ami ennek a kismotornak a féknyergeinél van: nem csak a fékcsöveket adják külön, de a fékcsövek végén lévő bendzsók is önálló alkatrészek.

Meg kell hagyni, ha az ember megnéz pár videót, amin ilyen kis ötvenes Dream gázkarját rángatják, könnyen kitör rajta a birtoklási vágy. Még jó, hogy nem kapni a  mi utcánkba. Ráadásul nagyon drága. Pedig igazi rakkenroller.

Ha ilyen hangja van egy rosszul hangolt, gyenge motornak, milyen lehet egy hibátlannak?!!

A Vadállat

A végére tartogattam egy igazi big bike-ot.

Tökéletes arányok, klasszikus forma.

Erre senki nem fogja azt mondani, hogy pörgettyű, nincs benne rendes motor, hogy műanyagmotor, yoghurtos dobozból reciklált alkatrészekből. Ez a Kawasaki a megtestesült macsóizmus. Itten kérem 230kg száraz tömeggel kell megbirkózni, ha igazán férfiasak vagyunk, rá se nézünk az önindító gombjára, szigorúan csak a berúgóval segítünk a négy dugattyú megmozdításában. 1972-ben ez a négyhengeres, két vezérműtengelyes 900-as motor valószerűtlenül űrtechnika lehetett. Bele sem merek gondolni, mi történt, mikor az első nyugatnémet turisták a Balatonra vetődtek egy ilyennel (vagy Honda CB-vel). Amikor az első Csepel-gyári munkás büszkén feszítve a Pannonia nyergében, amire olyan hosszasan spórolt, legelőször állította egy ilyen mellé a család büszkeségét. Bődületes formájú gép ez a Kawa, hibátlan naked bike (persze ez a kategória akkoriban még nem létezett, hiszen alig volt olyan motor, amelyik nem volt csupasz), imádnivaló fényezéssel, tárcsafékkel, státusszimbólum-számba menő négy darab kipufogóval. Én még emlékszem, amikor még a medzsókat is a hátukra fordítottuk, hogy megtudjuk, hány kipufogója van. Ez még annál is fontosabb volt, mennyi van az órába írva - mármint, meddig van a kilométeróra skálázva. Egész oviscsoportok tudtak sikoltozásban kitörni, ha egy autónak 200 feletti számok is voltak a számlapján. De ha egy kocsinak a hátsó lökhárítója alatt kettő, ne adj isten négy kipufogócsövet láttunk, Évanénizsófinéni már rohanhatott is repülősóért.

Kitartás, szorgalom, meg ragasztó segítségével Kawasaki lesz belőle.

Ez meg egy motorkererékpár, négy akkora krómozott kipufogóval, mint egy hajóágyú, ráadásul az is látszik, hogy nem csak a végén van négy cső, de már a blokkból is annyi indul. Nem véletlen, hogy akkoriban a japánok akkorát taroltak a megfizethető superbike-jaikkal a piacon. Sőt, mi több, szokás azt mondani, ez a bizonyos Z1 modell volt az első igazi superbike. Azért csinálták, hogy földbe döngöljék az üstökösként ragyogó Honda CB750-est. Nagyobb , erősebb blokk, egy helyet két vezérműtengely, a Kawasakinál semmit nem bíztak a véletlenre, mikor az első négy hengeres négyütemű motorjukat piacra dobták.

Érdemes figyelni, melyik cső végét javasolják ferdére vágni. Szebben fognak futni a vezetékek-bowdenek.

A makett maga nagyon ígéretes, szépek az öntőkeretek, egész sok dologra odafigyeltek a konstruktőrök. Például, bár a láncnak az a része, ami a gigantikus láncvédő alatt fut, nem látszik, de végig ki van dolgozva, és a láncvédő lemezt is külön darabként adják. Tetszik az is, hogy felhívják a makettező figyelmét arra, hogy némelyik bowden-imitáció esetében a kis gumicsövet érdemes ferdén, szalámivég-szerűen levágni, így sokkal élethűbben fognak kunkorodni. Ennél a makettnél is megtalálható a fröccsöntőkereteken jópár olyan alkatrész, amit csak valamelyik altípus építésekor kell felhasználni, bár ilyenek most csak a plexi cuccok között vannak: első és hátsó indexek, lámpaburák. Ha hihetünk a kereten lévő kódoknak, akkor a Z2 alkatrészei a fel nem használandók.

Kétféle gyári fényezés dekorációja közül lehet választani, más-más matricákkal lehet díszíteni a zöld és a valószínűleg bronzos árnyalatú (a leírás szerint vörösréz+aranybarna keveréke) motorokat. Persze egy rakás krómozott alkatrészt adnak, a küllős kerekek is egész jónak tűnnek, meggyőződésem, hogy ha az ember tiszta munkát végez, nagyon impozáns makett lesz a végeredmény.

Eddig tartott a visszafogott része az OT-expo standon felvonultatott modell-makett tömegnek. Legközelebb már egészen perverz, nagyon japán dolgok jönnek. Jó lesz!!

 

 

19 komment

Címkék: yamaha honda expo ot kawasaki sipos managertoys

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr952881162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makettes 2011.05.13. 19:09:42

Nagyon szépek, motorban a Tamiya szerintem verhetetlen. A gyári krómozású alkatrészeket is érdemes lakkozni, mert szebb lesz, és védi, mert egy idő után picit mattul. A gond ott szokott lenni, ahol le kell vágni a keretről, mely ilyen krómozást egy ponton nagyon nehéz csinálni, megoldás lehet rá a Bare Metál fólia, de sokszor sajna át kell festeni az egész elemet Alcladdal.

Balu az Alfás 2011.05.13. 20:37:49

Szerintem a Tamiya mindenben verhetetlen ;)

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2011.05.13. 22:27:18

Szerintem meg jól írsz, Szerző.

muz 2011.05.13. 22:51:49

Szerintem meg jó!

kkn 2011.05.13. 22:59:44

A Tamiya nagyon szuper, de raktam össze Aoshimát is, az is jó volt.
Sajna most nem ugrik be, hogy melyik márkából csináltam Harley-t ( Revell), de az is szép volt, ráadásul három féle motorhoz volt meg benne a cucc. A doboz, meg az összeállítási rajz egy extrém nyújtott villás, magas, emelkedő támlás csopper volt. De volt benne sima első villa, meg springer villa. Hátulra is sima lapos lengőkar, meg krómos dulpa csöves. Volt hozzá sima ülés is, fék is kétféle, kormány is háromféle. Végül persze egy másfajta mocit raktam belől össze, mint amiről az ábra szólt.
Meg volt még benne egy gyerekeknek való, fűnyrímotoros mini-csopper is.
Bár, amint a cikkben is írták, a Tamiya féle rugók nem voltak meg, de az Aoshimákban igen.

kepfeltoltes.hu/110513/546134549ScreenShot001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/110513/ScreenShot002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Virago_1000 2011.05.14. 01:34:22

Szia Streetsa!
Tetszik ez a Tamiyas Virago modell. Egy ugyanilyennek vagyok 7 eve boldog tulaja, minden egyezik, szin, stb, csak a "tuning" kedveert beletett K&N legszuro nem. Meg az altalam faragott pihenteto labtarto.
Mennyibe faj egy ilyen makett?
MEg sosem epitettem makettet, de ettol most kedvet kaptam!

Nehany komment a motorrol:
"Az őse a Yamaha TR-1 egyáltalán nem csopper volt. "
Ez sem az, csak annak nez ki. Ez valojaban egy turamotor. Nagyon jo vele turazni, pakolhatosaga eleg jo, nagyon szepen kanyarodik, csak a fekei "kicsit" gyengek. 2 szemellyel felpakolva viszi a 160-at, 5.5 l-es fogyasztassal. Blokkja abszolut nem viselkedik chopperesen, sot inkabb sportos kicsit. NAgyon nyomatekosnak erzodik, 1500-6500-ig huz csuklobol.

"No, nem akkor, ha ránézek, hanem ha hunyorítok, és meglátom, milyen is lenne a komikus szófa, a használhatatlan formájú kormány meg a csiricsáré bizgentyűk nélkül. "
- lehet, hogy komikusnak tunik, de sokat elmond az, hogy hasznaltan altalaban dragabb, mint az utodja, a Drag Star. Annal 1000x jobb, kezesebb, konnyedebb motor. A kormany kezre all egesz jol, nem faraszto (napi 1000 km), jobban, mint hinned, az ules bizony hogy nagyon kenyelmes, foleg az 1.1-es valtozate. Nem komikus egyaltalan. Miota megvan az enyem, azota olajcsere, szurocsere, fekolajcsere es teleszkopszimeringcsere volt, semmi mas, csak a gondtalan uzemeles. Csak majd rafer egy helyrerakas, mert a rozsda kikezdte, a krom mallik.
A sok krom miatt sok kritikat kapott a gep, de az alapforma, a vonalvezetes szerintem gyonyoru.
Sokszor rohogunk a 80as evek japan softchopperein, pedig akkor meg mertek egyenisegek lenni, nem koppintottak harleyt, nem akartak nagyobbnak latszani, mint amik.

Virago_1000 2011.05.14. 01:35:22

A Kawa is tetszik istentelenul, de nem csak nekem. Jelen pillanatban a korabeli motorok kozt magasan a legdragabb, es legkeresettebb klasszikus motor.

Balu az Alfás 2011.05.14. 06:18:26

Szerintem meg jó a cikk. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.05.14. 09:12:45

@makettes: Az igazi gond nem is a levágás helye, hanem a "sorja". Sajnos egy csomó olyan alkatrész van (teleszkopszárak, kipofogók, stb), amiknek az illeztései -vagy a két szerszámfél, vagy a ragasztás- egy kis utómunkát igényelne. Sokszor elég lenne, ha csak a sniccer élét végighúzná az ember, festés után már semmi nem látszana, de a krómon ez nem megoldható. Valaki igazán kitalálhatná már a háztáji krómfestéket:))
@Balu az Alfás: No igen, a Tamiya, az Tamiya. Nem minden esetben a legrészletesebb, legfiligránabb, amit csinál, de könnyen, idegfeszültség nélkül építhető, a végén nincs az az érzése z embernek, hogy ha kézbe veszem a kész makettet, hogy egy tüsszentéstől darabjaira hullik.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.05.14. 09:14:09

@rozsdapeti: @muz: @Balu az Alfás: Igazán nagyon köszönöm, de lemaradtam valamiről?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.05.14. 09:19:03

@kkn: IMAI modell ez. Talán nem meglepő, hogy nekem is meg van/volt, ugyanez a motor, és természetesen az enyém sem az eredeti makett formájában lett összeépítve. Szolíd nyakdöntés, sárvédő vágás, ültetés, ilyesmi...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.05.14. 09:29:29

@Virago_1000: Én ezt a Viragot még a Modellzónában vettem, de viszonylag gyakran felbukkan különböző helyeken, akár e-bayen is. Az igazán meredek, a kockásinges-csapperista figurás verzió, az mindent visz. Szerintem az a világon az egyetlen bukósisak nélküli motoros makett figura. Nagyságrendileg olyan 4-5000 Forinttól indulhat az áruk.
Ízlésről nem érdemes vitatkozni, nekem az 1.4-es Intruderem is túl "amerikaias" volt gyári állapotában, a tacskóbicikli kormánya meg egyenesen a sírba kergetett. Lehet, hogy nagyobb távon, országúton motorozva jó, de a városban használhatatlan.
Volt 700-as Intruderem is, és már az is úgy volt csopper, hogy a motorja igazából bármilyen helyzetben jól érezte magát, akár nyolcezerig is elforgott, miközben volt elég nyomatéka alul is. A japánok bizony a Harley koppintást bizonyos részletekben úgy oldották meg, hogy túlteljesítettek. Én azok közé tartozom, akik mosolyognak a japán szoftcsoppereken, de közben tudom, hogy a korabeli csopperesre vett Harleyk sem voltak kevésbé nevetségesek. Az egy ilyen kor volt. Múltkor Winklert azzal vakítottam meg, hogy átküldtem neki pár nyolcvanas évekbeli AME (német cég) csopper képét:))

makettes 2011.05.14. 10:59:55

@streetsta:
Valóban ez a másik komoly probléma a króm alkatrészeknél. Ilyen esetben nem tudsz mást tenni, csak összecsiszolni, krómot vagy lemaratni, vagy lecsiszolni róla, és króm Alcladdal lefesteni. Jelenleg ez az egyik olyan festék, ami leginkább megközelíti a króm hatást. Kicsit macerás, mert kell alá a saját alapozója, vagy olajos fényes fekete (én Model Mastert szoktam használni), majd kt sorban az Alclad rá. Ezen a Dafomon többek között az első lökös és a tank is alcladdal van fújva:
http://s366.photobucket.com/albums/oo107/Raba-Man/DAF/#!cpZZ1QQtppZZ16
Annyit még hozzá kell tennem, hogy nagyon szép aládolgozás kell, mert a króm minden apró hibát kihoz (tömítetlenségre gondolok).

A Tamiya makettek általánosságban valóban nagyon jók, jó illesztések, logikus, egyszerű építés, elég sok autót és motort összeraktam már. Nekem jobban bejönnek a régi makettjei, főleg autóban, azokban még egész komoly motor és futómű volt, manapság már ezeket a dolgokat hajlamosak hanyagolni.

Virago_1000 2011.05.15. 00:35:07

@streetsta: 1.4-es Intruderem nekem is volt, mert arra terveztem lecserelni a Viragot, aztan mielott eladtam a Viragot, vettem azt. Es vegul a Virago maradt....
Nagyon tetszett a kepek alapjan az Intruder, kiveve a tacskokormany, a gyari kormany tenyleg elviselhetetlenul szuk. Hogy miert adtam el megis? Nem volt jo vele motorozni. Egy gyonyoruseg volt, de (nekem) faraszto, szerintem a testmagassagom miatt. Viszont mentem mar 800as Intruderrel is, ami megegyezik a 750-essel (blokkot kiveve). Az passzolt, testhez allt.
Amit meg erdekes megemliteni, ez a Virago 1000, erzesre meg erosebb, nyomatekosabb is mint az 1.4 Intruder, pedig a szamok alapjan nem, es jobban gyorsul, fekez, kanyarodik. Az is igaz, hogy a kidolgozasi minoseg erezhetoen jobb a Yamahanal, nem veletlen a Suzukik a legolcsobb motorok.

Balu az Alfás 2011.05.15. 11:29:10

@makettes: Nem vettem észre hogy Tamiyáék hanyagolnának valamit is, az FXX-em pl. brutális részletességű:

www.rcpilot.hu/gall/makettek/727/20100718185717/tamiya_ferrari_fxx_124.html

Még a hűtővíz csövei (és a csöveken a bilincsek!!!) is meg vannak csinálva, pedig azok a "kardánalagút"-ban mennek előre-hátra tejesen láthatatlanul.

Inkább a Hasegawa és Fujimi makettekre jellemző hogy a motort csak alulról dolgozzák ki (egy kis olajteknő és kis kipufogóimitációt egy darabból leöntenek) ,és egy alkatrészként adnak fontos dolgokat.

makettes 2011.05.15. 12:16:12

@Balu az Alfás:
Pedig az utóbbi pár évben főleg a Rallye, és pálya autóinál nincs motor, csak alulról, és pl a 307-es Peugeotnál az alváz is szinte csak egy vasdarab. Nem mindig van így, és nem is tudom, hogy mi alapján működik ez náluk, de ott is vannak ilyen szempontból elnagyolt makettek. Hasegawa tényleg úgy van ahogy írtad, viszont a Fujiminek léteznek a profi kittjei, azok még a Tamiyát is verik kidolgozottságban és részletességben és hát árban is sokszor... A normál Fujimi kittekre tényleg az a jellemző amit leírtál.

Balu az Alfás 2011.05.15. 12:44:46

@makettes:

Egyébként elfogult vagyok a Tamiyával kapcsolatban; Nekem anno az volt a csúcs. Gyerekkoromban csak nézegethettem a boltok polcán a drága Tamiyákat, be kellett érnem 1:144-es Academy repülőkkel (amik ugye belefértek a "keretbe").

A Tamiyafüggőség megmaradt, a cég RC-s szegmense + csak megerősített ebben. ;)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.05.17. 11:04:51

@makettes: Huhh. Az a motoros vagány nagyon ott van. Igazából annyira jó, hogy nem méltó hozzá az a szinte gyári Yamaha. Valami durva kasztom átépítésnek kellene alatta lennie.
A többit meg nem látom, mert nem vagyok fönt a facebookon...:)