Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Kiszakadt a Zil első futóműve

2011.01.09. 15:29 streetsta

Grisa, a helyi Gagarin termelőszövetkezet tapasztalt nehézgép-kezelőjének, Jurij Vasziljevicsnek első szülött fia, szégyent hozott az atyai fejre: meggondolatlan viselkedésével hosszú időre kivonta a forgalomból a billenős platójú ZIL-t. Igaz, a bevált, sokat látott teherautó nem volt éppen mai darab, de korábbi használói gondosan kezelték.

A dolgos évek nem múltak el nyomtalanul, horpadások, festékleverődés, egy-két hiányzó alkatrész hűlt helye jelezte, hogy ahol fát vágnak, hullik a forgács is. Grisa Vasziljevics azonban szertelen fiatalként nem a kellő tisztelettel bánt a technikával, sem a terhelést, sem a sebességet nem a megfelelő módon választotta meg, aminek a végeredménye bizony egy csúnya baleset lett. Az egyébként igen strapabíró anyagokból, a szovjet mérnökök minden tudásával megépített, óvodák és iskolák játszóterén sokfelé, sokszor bizonyított konstrukciójú ZIL típusú tehergépkocsi bonyolult első futóművét feleltőtlen viselkedésével tövestül szakította ki az ifjú kolhoznyik. A csúnya baleset természetesen örök tanulságul szolgál Grisa Vasziljevics számára, mert az okozott kárt társadalmi munkában kell megtérítenie, és természetesen saját bőrén kell megtapasztalnia, milyen az, amikor egy termelő eszköz kiesik a munkából, és műanyag vödörrel kénytelen a szülői ház udvarának egyik sarkából homokot szállítani a disznóól tövébe. Pedig a szakképzett mérnökök egy, a feladat ellátására tökéletesen alkalmas munkagépet konstruáltak a szovjet ifjúság számára, de sajnos úgy tűnik, nagyobb gondot kell fordítani a fiatalok továbbképzésére, oktatására, hogy szerszámaikat, gépeiket, munkaeszközeiket tartsák nagyobb tiszteletben, azokat csak és kizárólag rendeltetésszerűen használják.

Eddig a sok évtizedes TASSZ hír, amit Grisa Vasziljevics állítólagos üzemi balesetéről hoztak le az Ifjú Pionyír hetilapban. Most pedig nézzünk a sorok közé, tudjuk jól, hogy voltak idők, amikor az ember nem lehetett biztos benne, hogy azt írták-e meg az újságok, ami valójában megtörtént, és nem a propaganda gépezet egy újabb tákolmányát olvastuk-e éppen.

Nyomozásunk gyorsan eredményre is vezetett, kiderült, a fent leírtakból egy szó sem igaz. Lássuk, mi is a valóság:

Van énnekem egy barátom, Ubulka (nem, nem a kommentelő), aki egyébként István, alvilági nevén: Fisike. Ő az, akit mostanában foglalkozását tekintve csak mindenrevállalkozónak szoktam hívni. Eredetileg asztalos mester, csodálatos régi bútorokat szokott volt felújítani áldozatos munkával: politúroz, intarziáz, zenkol, nútol, meg a fene tudja még milyen, német eredetű szakkifejezésekkel leírt munkafolyamatokat képes végrehajtani. Mivel azonban saját kezűleg felhúzott egy műhelyt magának, átépítette otthon a tetőteret, karbantartotta a Pannóniáját, Trabantját, Barkasát, csőrös Transitját, igen sokféle területen szerzett jártasságot. Ebben a recessziós környezetben kifejezetten előnnyére válik a sok tapasztalat: ha nincs politúrozni való, hát gipszkartonoz, tetőt javít, amire csak szükség van. Ahogy Szilvássy Pistike barátunk mondaná: mindenhez ért,egy igazi polisztirol. Nos, Ubulka egyik országos barátja a Balogh, szintén asztalos. Róla érdemes még tudni, hogy neki is van egy csőrös Ford Transitja, amit én találtam neki egy önkéntes tűzoltóságnál. Ök ketten, meg én, egy egész csőrös-Transit klubot adunk ki. De nem is ez a lényeg, hanem hogy Ubulka jómultkorjában a Baloghnál meglátta ezt a csodás kis ZIL-t, és meggyőzte, hogy nekem nagyobb szükségem lesz rá, ezért elcsaklizta tőle. Ubul nem egy magas, nagydarab ember, de nehéz vele vitatkozni. Így került hozzám ez a veterán játék. Aztán különböző okokból félre lett téve, de a napokban pakolásztam a műhelyben, és megint a kezembe akadt.

A ZIL koránt sem mondható megkímélt darabnak, és a hiánytalan jelző sem használható vele kapcsolatban. Az a kisebbik baj, hogy az első tengelyt valaki letépte az alvázról, ez könnyen gyógyítható. De a kocsikisérő ha akarná, sem tudná a kezére csapni az ajtót, mert az kompletten hiányzik. A vezető oldaláról a kilincs veszett el, a lökhárítónak csak a nyoma látszik, a billenőplató ajtaja is elkeveredett valahová. A kerekek közepéről egy kivételével hiányzik a dísztárcsa.

A felületi rozsda minden elemen átvette az uralmat, a felület védelmét eredetileg ellátó festék már csak nyomokban van meg. De: a billenőplató hibátlanul működik. Ha a platót a helyére kattintjuk, egy fül tartja ott. A bal hátsó kerék előtt van egy kar, aminek elmozdításával kiszabadítjuk ezt a kampót, lehetővé téve, hogy a gumiharmónikával védett munkahengerben lévő rugó felemelje a platót. A rugó szerintem egy telepakolt rakfelületet is képes lenne megemelni, masszív cucc, az biztos. Csak azt nem tudom, a harmónika gyári felszerelés volt-e, vagy már egy gondos magyar apuka fejlesztése.

A ZIL minden részletében ügyes szerkezet: az ajtókat kis zsanérokon lehet(ett) nyitni-csukni, láthatóan volt valami működő kilincs is rajtuk. A plató ajtaja is mozgatható volt, ha a kezelő úgy döntött, lerakja a sódert, a billencs hátulján a csapóajtó szabaddá tette az utat kifelé. Az első futómű kormányozható, egy vonószem van rá rögzítve: ennél fogva lehet magunk mögött húzni a háztáji haszonjárművet. Van ráadás is: az első tengely rugózik is, még ha csak úgy is, mint egy egyszerű traktoré. A középen egy csap körül billegtethető, lemezekből összehegesztett tengely képes az út kisebb egyenetlenségeit kiegyenlíteni.

Bájos a beltér egészen minimalista kiképzése is: lemezből stancolt és hajlított kormányoszlop és kormánykerék, illetve egy szintén lemezből hajlított pad hivatott a fülke berendezési tárgyait jelképezni. Szó, mi szó, az eredeti ZIL sem volt sokkal bonyolultabb, kifinomultabb.

Jellegzetesen ziles a fehérre festett hűtőrács, pontosabban az egész frontmaszk, a fülke formája is beleégett a legalább 20-30 éve felcseperedett nemzedékek agyába. Úgy egészében egészen pontosak az arányai a gépnek, az alváz is nagyon hasonlít egy igazi teherautójéra.

Érdekes, hogy gyerekkoromból egyáltalán nem emlékszem ilyen játékra, se nekem, se az ismerőseimnek nem volt. De a ZIL, mármint az igazi, különösen a billencs, úgyismint dömper, valahogy alapélmény volt. A mai napig az egyik legszebb teherautó a szememben, ha végtelen pénzmag és hangárnyi garázs állna rendelkezésemre, biztosan beszereznék egy ilyen öreg, csőrös ZIL-t. De nem akármilyet: kölökkoromból is emlékszem arra az őserőre, ami egy V8-as, benzines Zil-ből áradt. Dübörgött a motor, prüszkölt a légfékje, remegett a talaj alatta. Később átépítették ezeket, illetve eleve dízelmotorral szerelték őket (gondolom, senkinek nem kell bizonygatni, hogy ez mennyivel gazdaságosabb megoldás volt). Az eredeti konstrukció azonban egy 6000 köbcentis, 150 lóerős V8-as, gyári norma szerint 36,5 literes fogyasztással. Ez a korabeli szovjetúnióban minden bizonnyal jobban használhatóvá tette az autót, a jellemzően szélsőséges üzemeltetési körülmények között, mint egy korabeli dízel motorral. Hogy nem volt gazdaságos, az vitán felüli, de a hangja... És szükség esetén akár kurblival is be lehetett indítani.

Mindenesetre, nekem már van ZIL-em ( kösz Balogh, kösz Fisi). Azt is kitaláltam, mi lesz a sorsa. Igyekszem a hiányzó alkatrészeket pótolni (minden bizonnyal le kell gyártani őket), meghegesztem a futóművet, de szó sem lehet restaurálásról: mosás-takarítás után meghagyom ilyennek, kimondottan tetszik a viharvert kinézete.

Ja, még valami. Ha ZIL-t látok, mindig beugrik egy régi, talán rádiókabaréban hallott marhaság, amit szó szerint idézni nem tudok, de valami ilyesmi volt: Vigyázz Béla, jön egy ZIL, ha nem figyelsz elgázil! Természetesen én kérek elnézést.

62 komment

Címkék: játék modell lemez zil kisautó sipos dömper managertoys billencs streetsta

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr152571819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.26. 13:58:29

Nem úgy volt, hogy:

"Kutya mögött megy a Zil, vigyázz kutya elgázil."

Nekem az egyik kedvenc teherautóm, de csak azért, mert nem kell etetnem. A legenda szerint egész simán le lehetett vele nyeletni százon a százat. Azaz 100 kilométeren 100 liter benzint.

Magyar[HUN] 2011.01.26. 14:02:15

Nekem is megdobogtatja a szívem egy ilyen ZIL,pedig csak 18 vagyok:)

Sunsertes 2011.01.26. 14:08:18

Az egyik Volán-TEFU telep mellet laktunk(most már Tesco) ó, boldog gyerekkor, ezek voltak az isten-császárok a bumszli alakjukkal,az új Kamazokra rá se néztünk.Ez valami szürke import lehetett.A klaszik a kék-fehér fényezés volt, FŐSPED logóval.(TESPED) :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.01.26. 14:14:10

@scheerti: Honvédségnél voltak csőrös ZIL-jeink (Ercsi, 1985), azoknak ugyan csak 80 liter volt a normája, de azért 100-120 közt bekajáltak simán.

chokesz 2011.01.26. 14:18:00

A nagybátyám ilyennel csapatta a Volánnál a 80-as évek elején , volt is mindig benzin neki a nagypolákba , kötelező adag volt amit el kellett égetni.... imádtam felmászni bele 6-7 évesen.... :) :)

yomsisi 2011.01.26. 14:22:18

Atyavilág! Nekem volt ilyenem gyerekkoromban!
Hová lett?
Most elkezdem túrni a padlást.

Pityubácsi 2011.01.26. 14:33:39

ez mi a bráner? sosem láttam ilyet.
de most már kell! :)

@Csokis: 131-essel zúztam a zöldruhásoknál, de ott valami 40+ liter rémlik normának.
a rendben lévő darabok normális driverrel tudták is ezt (sőt kevesebbet).
a vényóc hang és nyomaték viszont odabasz! :)

ott az volt a legenda, hogy ugyanaz a blokk van a benzines zilben, mint a ford mustangban.
mondjuk nem látom lehetetlennek

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.01.26. 14:40:20

Ja, és csőrős ZIL-ünk nekünk is van szüleim telkén, kb. fél méteres, darus kivitel. Az unokanővérem kapta gyerekkorában (ő 1964-es), onnan került az ő, majd az én gyerekeimhez. Nem tökéletes, de 40 évéhez képest meglepően jó állapotú. Egy helyen kéne a daru gépjét hegeszteni, és az egyik ajtó hiányzik.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.01.26. 14:44:32

@Pityubácsi: Nálunk nagyrészt terep volt a szokás, szép, méretes hídverő pontonnal a hátán.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.01.26. 14:49:05

Nem láttam még ilyet, de nagyon tetszik. Így rozsdásan talán még jobban is mutat, mint csillogó fényezéssel.

Emmanuel Goldstein 2011.01.26. 15:11:33

volt ennek műszerfala is, meg üvege, meg az ajtón is volt keretes üveg, akilincs zárta az ajtót és a gumiharang is gyári a teleszkópon.
az enyém kék volt

Tigrisszív 2011.01.26. 15:18:05

Csőrös Zil, "faros" Ikarus. Alap, instant get.

ifrance 2011.01.26. 15:20:24

asszem a szomszéd srácéknál volt ilyen gyerekkoromban. és azon is volt gumiharang. sőt, most igazából arról ismertem rá a kocsira. iszonyat menő volt!

Brevis 2011.01.26. 15:25:59

100 literesnek mondott fogyasztás jót tett a feketegazdaságnak.:)

nabazzmeg 2011.01.26. 15:27:51

instant get a cucc, szíven ütött azok után, hogy nekünk csak műanyag dömpi jutott nem ilyen atom cucc.
Ahogy elnézem, a hátsó merev tengely valamivel vastagabb lehet, mint a régi swiftem első féltengelye...
nagyon kéne, még szobadísznek is elmenne!!
Ja és jól teszed, ha nem fested le, így hitelesebb

jenzo 2011.01.26. 16:03:19

Sajnos már nem nagyon látni utcán ilyeneket, de Hatvanban még mindig egy ilyennel tanítják az ifjakat, csak az hosszú platós és okkersárga. És E-kategóriához ehhez csatolnak még egy hosszú pótkocsit.

Rák Attantam 2011.01.26. 16:29:41

Némi hang: www.youtube.com/watch?v=WVOoBkCLEOU
...máris újra gyerek vagyok! Bár egy billencs verzió anno tojást csinált a kedvenc bőrfocimból. :(

A dízel változatba meg ha jól tudom IFA motort fabrikáltak. El is nevezték nyomban DiZil-nek. :)

Balazs5 2011.01.26. 16:46:38

a vaterán 51 ezerért vettek meg egy ilyet. Azért annyit szerintem nem ér meg...

antik.vatera.hu/jatek/zil_jatek_lemez_auto_190543711.html

a márk 2011.01.26. 16:48:01

nekünk van a cégnél zil 131 (6x6) 45 lityit eszeget, de simán viszi a 100at.
én pedig olyan mondást ismerek, hogy:
- Szétcsaplak, mint Zil a f*st!

a márk 2011.01.26. 16:56:31

nekünk van a cégnél zil 131 (6x6) 45 lityit eszeget, de simán viszi a 100at.
én pedig olyan mondást ismerek, hogy:
- Szétcsaplak, mint Zil a f*st!

Nincs még nicked 2011.01.26. 17:16:54

@Pityubácsi:
'131-essel zúztam a zöldruhásoknál, de ott valami 40+ liter rémlik normának'
A civil Zilé 36l körül volt, és országúton 'a rendben lévő darabok normális driverrel tudták is ezt (sőt kevesebbet)'. Városban/terepen * 1,25.

'a vényóc hang és nyomaték viszont odabasz!'
Oda ám! :-)

'az volt a legenda, hogy ugyanaz a blokk van a benzines zilben, mint a ford mustangban.'
Az egész Zil koppintás, mint annyi más ruszki cucc: Moszkvicsok, Izs/Ural motorok (BMW/Zündapp, ha jól tudom).
De legalább jó volt! ):-D

@chokesz:
'A nagybátyám ilyennel csapatta a Volánnál a 80-as évek elején'
Én is, csak billenőssel.
'volt is mindig benzin neki a nagypolákba'
Úgy ám! );-D

@scheerti:
'A legenda szerint egész simán le lehetett vele nyeletni százon a százat.'
Nem igaz. Annyit még a legócskább roncs is csak durva terepen evett.
Az Ural, az igen, az könnyebben megette, és a terepes Zilek (a 131-es) is. A 130-as nem.

Rák Attantam 2011.01.26. 17:20:22

A 100-as fogyasztás inkább a Kraz sajátja. És különösen nyomni sem kell a gázt hozzá. Elég csak beindítani... :D

Nincs még nicked 2011.01.26. 17:22:13

@a márk: 'zil 131 (6x6) 45 lityit eszeget, de simán viszi a 100at'
Higxnee. A 130-asban már ócska volt, ami csak annyit tudott, a jobbak könnyedén mentek 120 körül, és volt egy, ami 130-at tudott.
Rakottan persze.

Nincs még nicked 2011.01.26. 17:24:31

@Rák Attantam:
'A 100-as fogyasztás inkább a Kraz sajátja.'
Annyit azért az se zabált. Legfeljebb trélerrel, 50t-val.

Szűcslaci 2011.01.26. 17:44:18

A régebbi "csőrös" Zil, a 157, 157K, a 160-as - az mind soros, hathengeres, SV elrendezésű motorral volt hajtva, egytorkú, esőáramú karbival. Miután az SV elrendezés miatt a szelepek a dugattyú mellett voltak - kvázi a robbanótér mellett - betyár szar hatásfokkal üzemeltek. A 130-as széria ezekhez képest igen szuper volt, 8 hengeres V motor, duplatorkú karburátor, OHV vezérlés. Az ablaktörlő viszont sűrített levegővel ment :) ( némelyek tán még emlékeznek a 130-asok jellegzetes "BZZZZ" hangjára - az volt a kompresszor lefújószelepe)

mallac 2011.01.26. 17:45:17

A hangjuk is izgalmas volt,de ezenkívül volt egy jellegzetes szag is a benzinmotoros szovjet teherautók fülkéjében.Az öregem csőrös GAZ-zal járt,néha elvitt egy-egy fuvarba,és az a szag máig az orromban van.Ha néha megérzem ilyen régi járművek közelében,akkor azonnal emlékeket csalogat elő.

srank 2011.01.26. 18:24:53

akinek van egy kis esze az tudja hogy a 100-as fogyasztások pláne a katonasági csak papíron igaz abból 50L ment eladásra 50 meg fogyasztásra ...

DATSUN 2011.01.26. 19:56:05

Komlón a vízműnek voltak ilyen,mi úgy mondtuk "oválplatós" Zil-jei, meg Izs furgonjai! Emlékük szívemben örökké élni fog!

2011.01.26. 20:05:30

ZIL-em volt a honvédségnél.
Most meg fogtok kövezni, bocs, hogy egy másik autós portál lapját linkelem be, de ők vevők voltak az ötletünkre és eljöttek:
www.vezess.hu/magazin/alomauto_moszkvabol/14973/
Szerveztünk egy pedálos moszkvics találkozót. A képek között feltűnik egy nullkilométeres "sosem játszott" állapotú Zil. Ritkaság, de volt. Ez olyan, mint a lemezárúgyári Rába-Steiger: volt csak nekünk nem jutott :))

Balu az Alfás 2011.01.26. 21:22:41

Ez de jó volt!

Egyébként az egri Volánnál a mai napig van kettő patika állapotú Zil. Az egyik egy olajzöld szervizkocsi, a másik meg kék, hosszúplatós univerzális vasdarab.

Egyébként itt a lerobbant buszokat is a Classic Rába kamionnal mentik...

Morghy 2011.01.26. 21:38:49

Szerintem ez nem "csőrös" ZIL. Az öregebb volt.

kewcheg 2011.01.26. 21:54:09

Szomszéd srác kapott a Szovjetunióból- ahová szülei jutalomból utazhattak- csőrös ZIL-t ugyanilyen méretben,full vas szintén.Ott is nyíltak az ajtók,és az orrán lévő kurbli tekerésével emelkedett a billenőplató csigás áttétellel.:)

Krisi 2011.01.26. 22:12:27

ilyenem nekem is volt, de már elnyelte a ködös múlt :(

Moleman 2011.01.26. 22:28:17

De gyönyörű! Ilyet még nem is láttam, pedig gyerekkorom óta szerelmes vagyok a ZIL-be.

Division 2011.01.26. 22:37:03

Egy ilyen mini Zil nekem is kéne, lehetőleg klasszikus kék-fehérben!

Amúgy ma gyártott Zileknél is a legtöbb klasszikus színű:
www.amo-zil.ru/zil_eng/3.html

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.01.26. 23:07:46

OFF
Capri Klub fórumára gyere fel, van ott is vagy 10db csőrös Tranyó!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.01.27. 01:45:19

Huhúúú, zsír cucc!
Gyerekkoromban ezzel bárki király lehetett volna a lakótelepi játszótéren, bár ilyenje senkinek nem volt arrafele :(

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2011.01.27. 02:03:35

Nem teljesen vág ide, talán csak a retró vonal miat,, de van egy folyamatosan bővülő kis retroautó modell gyűjteményem 1:43-as méretarányban, amiről képeket itt tudtok megnézni:
hangacsi.blog.hu/
Üdv: Hangacsi

abdulesmia 2011.01.27. 06:25:56

Nekem az elmaradhatatlan tábla jut eszembe róluk a felirattal:
"Vigyázz, légfék!"

Szkotti 2011.01.27. 09:30:17

Vááá, ilyen énsenem láttam még, a TC főoldalon lévő kép megtévesztően adja az arányokat, először azt hittem 1:1 nagyságú.
Igen menő, nekem egyrészt szintén műanyag dömperem volt (de azzal rendkívül sokat rodeóztunk a platón őlve), másrészt gyerekkoromban az utcánkban sokat jártak a megboldogult Szovjetúnió honvédői ilyen vasakkal. A hangjuk megvan, meg a szaguk is, az a borzasztó büdös orosz 82-es benzin égéstermékének szaga.
Aztán volt szakközépiskolai élmény: vizsgafeladat volt a faék bonyolultságú első és hátsótengely szét/összeszerelés, nyári gyakorlaton leselejtezett S6 és V8 motorok szétbontása (egy dugattyú még azóta is tolltartó a műhelyben). Legutolsó emlék a seregből van, amikor hosszúplatós bengással durrogtatott a sofőrje a lakótelepen: kihúzatás-gázelvétel-jókora csatt.
Szép gépek, na. Nem jók, de szépek.

2,5mach 2011.01.27. 10:53:12

seregben mi vezettünk benzines Zilt és Uralt is! Amikor elősször beültem nem tudtam hogy már jár, semmi rezonancia, a sorban álló többi dízel Ural hangja elnyomta ezeket. Imádtuk őket a hangjuk meg a finom járásuk miatt.
A dízelt mert azárt mert az meg bivaly volt.

2,5mach 2011.01.27. 10:55:25

@abdulesmia: azt a táblát nem a hátuljára kellett volna rakni, hanem a söfőr elé a műszerfalra!!!

jambooo 2011.01.27. 13:06:43

A Faros Ikarus-om már kész , a billencs ZIL 130-om pedig várja a műtétet.

cucurbita pepo 2011.01.27. 13:11:17

Volt egy ugyanilyenem gyönyörű állapotban, még az emeleőkarocska is működött..
A költözéskor elveszett
:-((((((((((
azóta szomorkodom

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.28. 10:18:07

@jambooo: Elmésztea...
Csak hogy mindenki értse, ez a pernahajder 1:1-es méretarányú gépekről beszél.
Természetesen a Zillel is szívesen fordulnék egy kört, akár utasként is, ha érted mire gondolok:)))

jambooo 2011.01.28. 10:33:14

@streetsta:
A ZIL-ben még DAC motor füstöl.Működik ezzel is, de azért a V8-cal lesz az igazi.
Szóval szoci V8 , hol elől, hol hátul.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.28. 10:34:16

@Süni25: Van kimondottan Transitos topik is?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.28. 10:43:10

@Matiz: A pedálos Moszkvics mindenképpen elő fog kerülni nálunk is. Megkerülhetetlen, kihagyhatatlan. A boltban lóg egy a falon. Kölökként sosem volt Moszkvám, de beteljesületlenül nem maradhatott az álom, ezért vettem egyet magamnak.
Az a Zil meg, a képeken, botrányosan szép.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.01.28. 11:29:36

@streetsta: Nekem volt..... Haverral laposra ugráltuk 1983-ban.... :S

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.28. 12:01:35

@Süni25: Ahha. A piros-fehér nagy batár már az enyém, azzal vittük Csikós Puchját fényezőhöz.
Figyelem majd a fórumot.

2011.01.28. 14:44:59

@streetsta: Apropó: jövő hét végén Nürnberg Spielwarenmesse! Megyünk, jönnél?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.28. 18:29:09

@Matiz: A kIsautóblog kötelességének tekinti, hogy tudósítson:) Nem csak hogy megyek, de megyünk!
Jövő héten bővebben is belemegyünk a hová-niért-hogyan-kivel kérdéskörbe. De hogy jó lesz, az biztos!

2011.01.28. 18:50:36

Szerveztünk egy telekocsit, szállás lesz, pénteken megyünk, szombaton vagyunk, vasárnap jövünk. Legalábbis a terv szerint. Én főleg a vasút témára koncentrálok :)

Szkotti 2011.01.28. 20:49:22

@streetsta: Monnyuk Tatra...sztem arra gondol a T. Kolléga.
(és nem Tátra, mer' az a hegy. Szokta volt mondogatni egy topictárs a Skodaklubon :o)

zil130 2011.02.12. 15:12:36

Sziasztok. Nekem ilyenem nem volt de megadatott egy igazi ami még most is működik:) V8-as a szépség:D:D
www.panoramio.com/user/4908806

csut2003 2011.09.16. 16:30:38

Kedves streesta! mekkora ez a csoda? És esetleg lehetne szó bérbe vételről? cserébe felújjítanánk kicsit!