Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Öt percig bírta a Merci szárnya

2010.12.10. 13:00 Stump András

Dörzsöltem a kezem, amikor megérkezett az új, kis méretarányos digitális Carrera a szerkesztőségbe. Nagyon bírtam a termetes 1:32-eseket, de nekem valahogy beégett az agyamba, hogy a slotcar az a pici, nyüstölhető, zizegő kis vacak. A nagy autók pedig gyönyörűek voltak, az alufelni mintázatáig kidolgozottak, viszont sérülékenyek. Egy délután intenzív versenyzés után már megvoltak a harci sérülések: egy leesett lökhárító, egy összekarcolt tető nem a világ, de néha tényleg sajnáltam a vitrinbe való gépeket kegyetlenül gyilkolni a pályán.

Majd az 1:43-asok. Kicsik, gyorsak, olcsók. És a kis súlyuk miatt kevésbé sérülékenyek. Az én régi, ócska, tajvani pályámon sose törtek az autók. Persze, amikor elszálltak és tetőn csúszva a szoba hátsó sarkában landoltak, a szekrény alatt, kopott azért a festék meg a matrica, de komoly töréskár sosem volt. El kellett kunyerálnom ezt a kis digitális készletet, mert a sávváltás jó mókának tűnt. A loopot meg mindig irigykedve néztem a Carrerák dobozán. Kellett. Hazavittem.

DTM-es Audi és Mercedes

 

Azért előtte tekertünk egy-két kört Assurral és Pistával a szerkesztőség egyik sötét zugában, de alig bírtunk egy-egy tiszta kört menni. Nem azért, amire a DTM-es pilóták panaszkodni szoktak, hogy túl nagy volt a forgalom a pályán, hanem mert félpercenként elszálltunk. Az ajánlott vonalvezetésen a loop utáni kanyar elég trükkös, nagyon észnél kell lenni, mert a hurokba felfelé nyélgázon kell tolni, különben lepottyan a kis gép, utána viszont erősen le kell lassítani a lefelé szálló ágban, mert szűk a kanyar. Mindezt tizedmásodpercek alatt. Miközben Pista ott nyomul mögöttem, szikrázó áramszedőkkel. Többet rakosgattam vissza a pályára az autót, mint amennyit mentünk. De majd otthon.

Már amikor pakoltam ki a dobozból a pályaelemeket, azon törtem a fejem, milyen pályarajzot kellene kirakni. Elég sok a rövid egyenes panel, hosszúból is van bőven, de kanyarból csak hat kilencven fokos, amiből azért nem lehet összerakni egy Nordschleifét. Végül úgy gondoltam, gyakorlásnak jó lesz egy viszonylag egyszerű pálya, kicsit hosszabb kifutóval a hanyattbukfenc után, hogy hosszabb féktávot lehessen venni.

Első próbálkozásnak elmegy

Rácsodálkoztam a készletre, amikor kezdtem összecsúsztatni a pályát. Nem ehhez vagyok szokva, sokkal precízebb, átgondoltabb rendszer ez az én húszéves tajvanimnál. Nemcsak az áramvezető fémsínek csúsznak egymásba, hanem a műanyagban is van illesztőpöcök, és a csatározás közben a legizgalmasabb pillanatokban szétcsúszó pálya ellenszereként bepattintható kis összekötő elemek rögzítik egymáshoz az idomokat. A loop támasztóoszlopait menetesen lehet beállítani a padlóhoz, így viszonylag stabilan áll, de azért lobog kicsit, amikor egyszerre rongyol át rajta a DTM-es Merci és Audi.

P1080988

Ezzel a kettővel próbáltuk ki barátnőmmel először a pályát. A szerkesztőségben fél óra alatt lezúzott 1:32-es méretarányú Formula 1-esekből kiindulva úgy gondoltam, a pályához járó Ferrarit és Red Bullt még óvom egy kicsit, pályabejáráshoz jók lesznek a DTM-es autók.

Ezeknél is fejlődött valamicskét a technika a nyolcvanas évek óta, például az áramszedők duplán vannak az új Carrerákon, így már nem kell ügyesen pödörgetni őket, hogy jól érintkezzenek, mégsem emeljék ki az autókat a sínből. Mágnesből sem a felragasztott vékony lapkát használják már, hanem egy fél kisujjkörömnyi neodímium húzza a hátsó tengelyt a pályához. De tényleg szinte csak az autó farát, annyira hátul van, és ez nem feltétlenül jó – később még visszatérünk erre. A gumik ragadós slickek, óriási felniken, de ebben a méretarányban talán még nem számít, mennyire peres a méret, itt a tapadás a meghatározó paraméter.

Tucatnyi borzalmas baleset történt

Az első fél órában többet pörögtek az autók a tetejükön, mint amennyit pályán voltak. Gyakorlásnak sem lehetett lassan menni, mert akkor a loop tetejéről hangos koppanással pottyant le az autó, de a kelleténél egy kicsit több gázzal már nyolcas szaltóval hagyta el a pályát a Merci. Azt hiszem, a harmadik ilyen esetnél gondolta úgy a hátsó szárny, hogy nem kíván továbbra leszorítóerőt szolgáltatni az ezüstnyílnak, onnantól hendikeppel kellett tovább versenyeznem.

Hogy lesz így tapadás a hátsó tengelyen?

Piszok gyorsak lettek ezek a kis gépek. A tajvani készletem Lotus-ával még lehetett keresztben autózni, csúszkálni, látszott, mikor kell visszavenni az ampert. Félelmetes, nem gondoltam volna, hogy ennyire követi a valóságot a slotcarozás. Míg a nyolcvanas években még lapjával kenték néha a DTM-ben is, ma sokkal nagyobb a tempó, és vékonyabb a határvonal. Elég minimálisan besokallni, azonnal perecelés a vége.

Itt még volt szárny a Mercin

Át kellett állnom pumpálós technikára. Egyszerűen lehetetlen ilyen tempóban megtalálni minden pályaszakaszhoz az ideális hüvelykujjállást. A célegyenesben és a hurok kaptatóján padlóztam, közben meg óvatosan nyomkodtam a vezérlőt, így este tizenegy körül már sikerült megtennem akár három kört is esés nélkül. Ideje volt elővenni a Formula 1-eseket.

Hasít a Ferka

A macska rúgja meg, ez egy másik dimenzió. Dupla tempóval veszi a kanyarokat. Az alacsonyabb súlypont csodákat tesz. A Ferrarival kapásból egész tűrhető tempót autóztam, majd egy kis gyakorlás után már csak a két visszafordítóban vettem vissza. Na, driftelni azért ezzel sem lehet, ugyanúgy nem bocsátja meg a legkisebb hibát sem, de nem kell minden körben összeszorított fogakkal fohászkodni, hogy ne szálljon el.

P1090023

Igaz, a loopban az első szárny karcolja a pályát, kicsit csúnya hangja van, erre figyelhettek volna. De a Formula 1-esekkel már jutott arra is a koncentrálóképességemből, hogy próbálgassam a sávváltást. Ez ugyanis a digitális 1:43-as előnye az analóg készletekhez képest. A központi doboz az autókat hozzárendeli a kézi vezérlőkhöz, így a piros elemen sávot lehet váltani. A váltó előtt az autó és a pálya egy optikai kapcsolaton keresztül megbeszéli, honnan hová, majd átcsattintja a terelőlapot, és máris kibújhatunk a szélárnyékból. Annyi a hátránya a pályába illesztett iksznek, hogy a találkozási pontoknál elég hosszú szakaszon hiányzik az áramvezető fémsín, ezért az autók kicsit akadoznak, lelassulnak a piroson. Egynél többet nem érdemes beiktatni a pályába.

Végül üveges szemmel hagytuk abba a Red Bull - Ferrari párharcot. Be kellett látnom, egy este gyakorlás kevés ahhoz, hogy rendesen megtanuljak vezetni egy F1-est. Érdekes, hogy mennyivel nehezebb elboldogulni ezekkel, mint az 1:32-esekkel, amelyekkel a második kör után már röhögve támasztottuk a Chevy hosszú farát a szalagkorláthoz. De ha trükköznöm is kell hozzá, keresztbeállítom még valahogy a Mercit. Hátsó szárnnyal vagy anélkül.

15 komment

Címkék: mercedes ferrari audi redbull carrera dtm slotcar

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr252504508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2010.12.10. 13:46:00

Na már megint a komoly munka :)

DBandesz 2010.12.10. 14:15:21

Második gyerekkor, de attól még rulez!

Enrico Palazzo 2010.12.10. 15:09:47

Üvölt a téma egy kis videóért, ez nagyon hiányzott a végére :(

Trabence 2010.12.10. 15:21:51

2 éve vetem a fiaimnak (meg magamnak) Carrera GO szettet. Alap szett, de nagyon szeretik/szeretjük :)
Most néztem éppen hozzá kiegészítésként egyeneseket még hogy lehessen rendes versenyt nyomni :)

brokesz 2010.12.10. 15:26:46

Na, ez az a játék, amit sosem értettem, hogy miért jó. :(((((

jujdejo 2010.12.10. 15:29:31

eez mekkora fless!!!
en vagy 2 hete vettem egy egyszerü taviranyitos kis karmann ghiat, az a gond hogy iszonyat nagy a förduloköre es a konyhaban csak driftelni tudok vele, mondjuk a konyha meg kicsi, szoval disz lett belöle a polcon amig nincs összekarcolva jobban...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.12.10. 16:56:08

A szárnyat meg egy kis ragacs megoldja, de amúgy elég jó kis cuccnak tűnik :)

meakzs 2010.12.10. 20:56:01

EZ rohadt jó lehet, kár hogy nekem ilyenre nem telik.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.10. 22:16:18

@meakzs: A Carrera Go alap pályák(ami nem digitális, tehát nem tudsz sávot váltani) már elég jó áron kaphatók. Például a bookline-nál ez a kínálat bookline.hu/search/categories.action?id=hu-other_009_normal_008_003&_v=Go_kategoria
Szerintem ennél a méretnél kevésbé fontos a sávváltás, viszont nagyon jó móka -tudom, mert nekem is van:))

Chocolate shitsandwich 2010.12.11. 02:36:01

A "vitrinebe való" jelző kicsit erős ezekre!

HgGina 2010.12.18. 15:02:03

Aranyos játék. Manapság már ebbe is a reklámfeliratok dömpingje tört be. Biztos, hogy van ennek előnye? Mert a 38 (nem írtam rosszul, harmincnyolc) évvel ezelőtti, technikailag alig gyengébb ugyanilyen játékkal sem volt kevésbé szórakoztató a játék.
Csak akkoriban ezt a Matchbox Superfast autókkal lehetett megcsinálni. És akkoriban még az általános iskolások játszottak vele, nem pedig magukat érett felnőttnek mondó dinoszauruszok.

HgGina 2010.12.18. 15:07:24

@streetsta: az előbb említett, 38 évvel ezelőtti pályákon is lehetett sávot váltani mindenféle digitális kütyü nélkül.
Ahogyan fényképezni is lehet 150 éves módszerrel, telefonálni is 100 évessel és tucatnyi régi, mára már elfeledett dolog alkalmas a mindennapi használatra digitális parasztvakítás nélkül.

ommm 2010.12.20. 18:26:58

@HgGina: Igen, csak ott nem tudja egymást szimultán egy sávban követni a két autó két, külön távval. Jó reggelt!