Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Bástya elvtárstól James Bondig

2010.10.22. 12:15 Androczi Balázs

A szovjet autógyártás nem a választékról, vagy a minőségről lett híres, de az idő megszépíti az emlékeket, olyannyira, hogy ma már jó üzlet a gyűjtők, illetve a nosztalgiára fogékony vevők kiszolgálása.

Az indexes Gazda kolléga fedezte fel ezt a képsorozatot a neten: az 1:43-as makettekből álló, meglehetősen bőséges, bár még korántsem teljes gyűjtemény a Szovjetunió Autólegendái című kiadványsorozatból jött össze, amelyben a makett mellett kimerítő részletességű kísérőújság található, a kérdéses modell történeti és műszaki leírásával. Ez a formátum itthon sem ismeretlen - hasonlóan érkezett Nyegleó Zukja is - de az orosz változat tematikája eltérő: itt csak az egykori világhatalom gyártmányai találhatók meg, nagyjából a háborútól napjainkig.

Akad jónéhány darab, amelyre mi is nosztalgiával gondolhatunk vissza - például a piros Zsiguli kombi, vagy a zöld ezeröcsi -, vagy félelmet kelt az idősebbekben, mint a fekete ZIM, amelyet mi már csak a Tanú című filmben láttunk eredeti fényében. Akadnak olyan autók is, amelyeket itthon nemigen láthattunk élőben. Ilyen például a gömbölyű ős-Zaporozsec, a 965-ös - ezt a legenda szerint a magyar hatóságok utasították vissza annak idején borzalmas minősége miatt - ami ugyanakkor szintén egy filmből, a James Bond sorozat Golden Eye című részéből lehet ismerős: ez az az autó, amelyet egy jókora kalapácsütéssel indított a főhős CIA-ügynök segítője.

A kisautók egyébként egész jó kidolgozásúnak tűnnek, vagyis a célnak, azaz hogy visszaadják az eredeti autók karakterét, és szobadíszként szolgáljanak a nappaliban, tökéletesen megfelelnek. Ugyanakkor átszámítva 3000 és 7000 forint közti árukkal még épp nem tűnnek túl drágának. Nehéz megmondani, hogy milyen üzlet a kisautó-nosztalgia, de az az érzésem, egy akkora területen, mint a szovjet utódállamoké, akadnak vásárlók bőven.
 

23 komment

Címkék: lada nosztalgia moszkvics volga szovjetunió gaz pobjeda zsiguli uaz zim zisz

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr112390279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PepeXVI 2010.10.22. 14:24:06

Én veszem a Retroautók c. sorozatot itthon. Már én is gondolkoztam rajta, hogy csinálok belőle fotósorozatot, mivel a modellek szívfájdítóan gyönyörűek. De azért némiképp kiegészíteném a poszt-tolót, mivel az újság olyan mérhetetlenül gagyi, hogy csak a poszter miatt nem dobom azonnal a kukába. Az autóról szinte semmit nem tudunk meg, az igazán kuriózumokat nem mondják el, csak sekélyes, 5-éves gyerekek színvonalán megírt anyag van benne. Ja, és borzalmas képek, amik közül sokat a nyilvános internetről szedtek le, én is ugyanezt találom ha a g***gle-be beírom a kocsi nevét. Egyébként ajánlom mindenkinek, mert a modellek gyönyörűek. Kínából jönnek, és véleményem szerint legalább 2 gyártó gyártja őket, mert kétféle minőség figyelhető meg, melyek közül a jobbik bármilyen körben elismerésre számíthat. Lehet hétvégén megcsinálom a fotókat :)

Mumia 2010.10.22. 14:26:27

Már korábbi cikknél is linkeltem az oldalt ahonnan be lehet szerezni ezeket a keleti modelleket, bárhonnan a világból. Engem csak az ár tartott vissza eddig attól, hogy bármit is rendeljek, mert ugye egyet nem érdemes a postaköltség miatt, ha meg sokat akarok akkor sok lesz a számla is. store.diecast.ru/

Zsolti9014 2010.10.22. 16:09:47

Nem akarok reklámozni, de korábban ráakadtam erre: modell.ladabolt.hu/index.php?page=modellek

Keleti autómodelleket árulnak, nem rendeltem még, de valószínű itt is többféle minőség van. A bordó ezeröcsi szerintem nagyon szép. Amúgy is álomautóm. :)

mommoka 2010.10.22. 18:38:04

Gyönyörűek! Kiskoromban kaptam egy Niva-t, kék volt, nyílott mindene, fém volt a tengelye, (volt hozzá utánfutó, ha jól emlékszem), imádtam, sajnos elveszett:

apr494 2010.10.22. 20:33:11

A 60-as évek elején, "amikor én még kis srác voltam" és alig volt autó az utakon (nekünk sem volt) már a szagukért is megőrültem. A mai napig emlékszem arra, hogy beülhettem a kőbányai zöldséges Szolga bácsi "dinnyebuszába" ami egy kiérdemesült Zim volt,és vagy fél órát kocsikázhattam vele. Ez akkora élmény volt, hogy a mai napig emlékszem rá..Az autó onnan kapta a nevét, hogy a hátsó üléseket kivették és a szezonban rogyásig pakolták görögdinnyével. Majdnem a földön volt a fara.
Tényleg, miért nincs olyan jó kis szaga a mai autóknak mint akkor volt? Ez is megérne egy írást.

bardocz 2010.10.22. 20:46:36

@PepeXVI:
Ha jól tudom azokat a kocsikat az IXO gyártja, legalábbis keringtek ilyen dolgok fórumokon. Nekem a Lada Niva van meg, bár nem illik a pár 1:43-as rallyautóm közé, de ha már majdnem Dakart nyertek vele, akkor miért ne:)
Az újságban valóban nincsen sok minden, viszont 2000HUF-ért nagyon megéri csak a modell maga. Nagyon szép részletesek.

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2010.10.22. 21:13:19

@bardocz: Tényleg az IXO gyártja, de csökkentett minőségben.
Én is gyűjtöm az itthon Retroautók a keleti blokkból címmel megjelent sorozatot. Szépen lassan töltögetem fel a képeket a blogomba, ami itt érhető el:
hangacsi.blog.hu/

bardocz 2010.10.22. 21:15:31

Azt gondolom, eredeti IXO-k akciósan kerülnek 10 ojróba, amúgy meg ahogy nézegettem 20-30 inkább. Jópár 1:43-as autónak van számomra horribilis ára.

Luk Szájpóker 2010.10.22. 21:24:13

Gyerekkoromból megmaradt néhány orosz modell, valahol a garázsban vannak: Niva, Lada, Latvija, 1-2 teherautó, Volga (m24) Csajka, talán egy Moszkvics is van. Jó volt látni a fotókat, előjöttek a régi emlékek... Fiaimnak már nem jelentenek sokat az autómodellek, pedig annyit vettem nekik... A számítógép-internet szinte mindent mást lenyomott. Ez van.
Szép estét!

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2010.10.22. 21:30:06

@hangacsi: Nemsokára felrakom a képeket a nemrég megjelent Lada Samaráról.
Ha a net is úgy akara, akkor max 1 óra múlva fent lesz.

(avas) · http://avas.blog.hu 2010.10.22. 21:40:45

tök mindegy ki gyártatja, ha kínában fröccsentik..
nekem még van igazi CCCP-s Csajkám.. na az atom.. ezek csak utánzérzések, de persze azért a normálisabb kategóriából.

bardocz 2010.10.22. 22:21:17

@(avas): Nagyon nem mindegy, hogy ki gyártja, ha Kínában csinálják, ha nem. Attól, mert valamit ott csinálnak nem lesz rögtön szar, ez egy elég buta berögződés, de sokakban megvan.
Amint viszont nagyon ki tudok akadni, az az, amikor a primkók keverik Japánt Kínával, és szerintük ott is csak szart gyártanak...

automobilia 2010.10.22. 22:28:21

A Retro-sorozatot az IXO csinálja, pontosabban abban a kínai gyárban készül, ahol az IXO Ist Models szériáját csinálják, a levetett, azaz a kopott szerszámokat használják, (+1 bőrt lehúznak az öntőformákról). Így lehet, hogy az újságárusoknál kb. 2000Ft (oroszoknál: kb. 200-250rub, lengyeleknél: 22-25zt, cseheknél 180-200Kc, azaz kb. 8EUR körüli az ára).

automobilia 2010.10.22. 22:29:29

Nem szabad elfelejteni, hogy így bliszter csomagolásban, 1színben, nagy mennyiségben lehet csak olcsón árulni, meg az is segít az árképzésben, hogy mint az újság melléklete kedvezőbb adó/vám szabályok vonatkoznak rá, mint, ha normál játék/modell lenne. Részben emiatt van, hogy olyan csapnivalóan rossz az újság része. 20perces munkával és pár régebbi újságból jobb, érdekesebb és olvasmányosabb füzetet lehet összerittyenteni, mint ez a „borzadály”!! – Csak azért nem használom a „SZEMÉT” jelzőt, mert mindegyik számát elrakom, hogy legyen min röhögni 5-10-20év múlva.

automobilia 2010.10.22. 22:45:33

Természetesen az Ist Models www.istmodels.com
autók jóval szebb és pontosabb kidolgozásúak, ill. igényesebb csomagolású (lásd pl. itt: www.istmodels.com/images/stories/IST_catalogue.pdf ), de ezzel párhuzamosan az áruk is magasabb kb. 30EUR körül vannak. De ha szerencséd van, akkor már itthon is megcsíphetsz 4500-5000Ft-ért is egy-egy darabot, pl. most okt. 17ei Váci úti ModellBörzén ennyiért árulta a Norev-es Dózsa Tomi az Ist-eket. Talán még van neki pár darab norev.hu/-n meg lehet találni.

automobilia 2010.10.22. 22:48:21

Ha valakit érdekel, akkor itt vannak az Orosz - www.cars.deagostini.ru/, Cseh - www.deagostini.cz/index.php?co=a&id_kol=9 és Lengyel - www.kultoweauta.pl/ - www.deagostini.pl/index.php?co=a&id_kol=24 oldalak

Remélem, tudtam érdekeset mondani.

has 2010.10.23. 09:48:26

@(avas): az oroszok annak idején nagyon értettek a preciziós öntéshez. Akkor kezdték a modelleket gyártani, mikor a hadipari cégeknél szabad kapacitás keletkezett Gorbacsov idején. A fiamnak vettem annak idején Csajkát,NIVÁT meg KAMAZT

fluoride 2010.10.23. 12:36:38

itt szoktuk a témát tárgyalni:

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9196187

Magyar retroautók, Orosz, Ukrán, Lengyel, Csah hasonszőrű kiadványokkal együtt.

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2010.10.23. 23:44:06

Újabb képek a blogomban, most az UAZ 452-esről!

hangacsi.blog.hu/

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.27. 10:47:13

@hangacsi: Jók a képek, az eddig megjelentek jórészt nálam is fent vannak.

Nekem megfelel a minőségük, többnyire, darabonként 2000 forintért láttam már jobbat is, rosszabbat is, és mivel ez a méretarány nálam csak mellékvágány (fő vonulat az 1:64, azaz Matchbox-világ), nem is szánok rájuk többet...