Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Tuningolom a tesztautót

2014.12.31. 14:30 Sturcz Antal

 

Két szempontból is a szívemhez nőtt a Himoto: egyrészt baromi élvezetes vele játszani, másrészt, ha szigorúan vesszük, ez volt az első tesztautóm. A méretekkel együtt talán a felelősség is kisebb, épp ezért bátran vágtam bele a motorcserébe. Na jó, ez nem teljesen igaz, az öcsém csinálta, amíg én Tunéziában tanultam, de ma végre sikerült kipróbálni. Azaz nem, de kezdjük az elejétől.

P7279357

Sosem voltam híve az irányíthatatlanul gyors modellautóknak, márpedig egy 500 watt környéki kefe nélküli motor már úgy ráncigál egy 1:10-es autót, mint hülyegyerek a játékmackót. Pont azt szerettem a Destrier EP-ben, hogy finom gázkezeléssel hosszú íveket lehetett rajzolni a porba, vagy precízen szlalomozni a PET palackok között. Épp csak picivel vágytam többre, mint a gyári kefés motor ereje, de az is csábított, hogy lítium-polimer akkuval lényegesen többet csapathatok.

P7279367

Ennyi racionális megfontolás után sikerült beszerezni egy Turnigy Trackstar szettet, a hozzá való szabályzóval, és – ki nem találnák – 500 watt feletti teljesítménnyel. Az elsőként felállított elképzeléssel azért mentünk szembe ilyen látványosan, mert ez a készlet volt elérhető áron, ráadásul ezt a teljesítményt csak 11,1 voltról hajtva adja le, 7,4-ről sokkal barátságosabbnak kell lennie.

10703607 740859519315296 5403226104363455446 n

Abból a szempontból is szerencsénk volt a motorral, hogy Esztergomban vehette át az öcsém, szóval már csak a beszerelés volt hátra. Sok dráma persze itt sem történt, elég volt komótosan lebontani a hátsó futóművet, kitekerni a régi motor két csavarját, majd lemelegíteni a régi szabályzót, amelyet a könnyűfém felvázra ragasztottak.

P7279351

Az új motor megérdemli a friss fogaskerekeket, ezért Sipos Úr boltjából két új pinion-spúr kombó érkezett. A kisebbik, pinion kerékből azért kellett kettő, mert nem tudtuk, hogy a motor melyikkel működik majd jobban, hiszen az sem jó, ha túl sokat forog, de az sem, ha erőlködik. A két fogaskerék közti távolság beállítása kritikus, ezt a jól bevált papíros módszerrel érdemes megoldani. Mielőtt fixálnánk a motort a konzolon, finom papírt szorítunk a két fogaskerék közé, és rögzítés után kihúzzuk, így garantáltan nem lesz sem túl nagy, sem túl kicsi a hézag. Néhány próbakör után az öcsém végül a 23-fogas, kisebbik kereket hagyta benne. A nagyobb tempóhoz komolyabb szervó is kell, ezért három kilós helyére egy 4,6-os került.

10745002 743829289018319 2075326199 n

És mennyire szuper lett! Én sajnos csak videón láttam, de nem véletlen nevezte el anyukám doxának, annyira finoman, és halkan jár. A 7,4 voltos lítium-polimer akku még várat magára, addig a hagyományos nikkel-kadmiumokról fut. Az eddigi harminc-harmincötös tempó helyett akár ötvennel is megy, de a lényeg nem ez, hanem a sokkal szélesebb tartományban és finomabban kihasználható erő. Persze, ahol van a háznál 11,1 voltos, háromcellás lítium-polimer akku, ott előbb-utóbb be is kerül az autóba. Ezzel a 3300-as KV-értékű motor majdnem 35000-et forog.

image

Sajnos élőben erről is lemaradtam, de a videók, és a szemtanúk beszámolói alapján botrányosan gyors lett az autó, bár az nem derült ki, hogy mennyire. Nagyjából félgázig egész finoman lehet vele gyorsítani, de ott annyira megindul, hogy nem lehet az úton tartani. Mindegy, hogy aszfaltról, vagy homokról van szó, egyszerűen elforog a négy kerék, a levegő belekap a hátsókerekeire ágaskodó kocsi alá, és elszáll, de tényleg úgy, mint a győzelmi zászló. Szemmel követhetetlenül gyors lett, de tempóval nem nőtt, inkább csökkent az élvezeti érték. Egy-két katapult-szerű állórajt még vicces is, de ez az alváz nem bírja kezelni az erőt, arról nem beszélve, hogy a hajtáslánc sem viseli jól hosszútávon a gyilkolást.

Tudtam, hogy az öcsémet ez ritkán tántorítja el, épp ezért megkértem, hogy ha lehet, akkor csak kicsit zúzza le a kocsit. Mindenki más békésen játszott volna tovább a gyengébb akkukkal, de ő inkább áthidalta a problémát: addig ültette az alvázat, hogy egy vonalzó sem fért be alá, majd felszerelte rá egy túrakocsi jóval kisebb slick gumis kerekeit. Szerencsétlen gép úgy nézett ki, hogy a Stance Nation megirigyelte volna, de a cél szentesíti az eszközt. Ezek a kerekek még kevésbé fogták az utat, de driftelni könnyedén lehetett vele, és egyáltalán nem is akart felborulni.

10744718 744795555588359 977917865 n

Aztán hazaértem, és ki akartam próbálni. Szinte remegve vittem ki a ház elé a kocsit, de némi ideges remegésnél nem futotta többre az első gázadásnál. Aztán a másodikra, meg a harmadikra sem. Mint később kiderült, a neodímium állómágnest két kis fémpalást tartja a tengelyen, ezek elengedtek. Vagyis a mágnes forog a tengely körül, csak maga a tengely áll. Megoldás erre is van, csak az ünnepek alatt nem fért bele a hőálló ragasztó beszerzése.

forg
A motor gatyába rázásán kívül kell egy garnitúra új csapágy is, mert főleg a kerekek már eléggé kotyognak. Viszont, ha ez elkészül, akkor tényleg tökéletes lesz: se nem túl gyors, se nem túl agresszív, hanem olyan pont jó. A játéknak csak így van értelme.

Már a Facebookon is megtalálod a Kisautóblogot! Kattints és kövesd, hogy ne maradj le semmiről, ami nem fér el a blogon.

 

2 komment

Címkék: tuning rc himoto brushless

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr467025985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

holysmoke0523 2015.01.01. 08:48:34

Talán ketkomponensű epoxit szoktak hozzá használni.
Ezt a szettet tervezem beszerelni a volt truggytokba is.
Ha netan nem tudsz mit kezdeni a kiszerelt kefes szettel,küldj egy üzenetet . Egy régi Graupner KeyBiscayne hajóban jó szolgálatot tenne

Sturcz Antal 2015.01.01. 11:18:37

A kiszerelt kefés szett már egy klasszikus 2wd homokfutóban pörög, amint összeáll, posztolm.
süti beállítások módosítása