Az egyik bogaras Facebook csoportban futottam bele ebbe a kis videóba, amiben RC Bogarak driftelnek. A monitor bámulásába becsatlakozott Assur, a hírszerkesztőnk is. Mivel én szinte semmit sem tudtam eddig az RC autózásról, őszinte érdeklődéssel hallgattam a szakmai kommentárját.
Szakmai, mivel régebben ő maga is versenyzett. Az első meglepetés számomra az volt, hogy ezeket a műanyag házakat belülről festik. Kimaszkolják a bódét, és a legsötétebb színtől az átlátszó részekig fokozatosan haladnak. Mindent lehetőleg három rétegben kell festeni, hogy szép legyen, elegendő száradási idővel és pontos ragasztásokkal. Sok idő és sok türelem kell. Ha esetleg mégse sikerülne tökéletesen a festés, matricázással könnyen elfedhetőek a félresikerült részek.
Az ideális kaszni az RC versenyzéshez csepp alakú lenne, mivel ezek a vékony műanyagok az élek mentén szeretnek repedni. A Bogár tehát jó alapnak tűnik nekem laikusnak. A két videóban szereplő példány egyébként léghűtéses Volkswagen rajongóként is elismerésre méltó munka. A kék egy késői „elefánttalp” lámpás modell, a piros egy perec hátsóablakos, azaz a legrégebbi. Bár a kiindulási alap valószínűleg közös, a különbségek jól látszanak: a motorháztető alakja, a rendszámtábla világítás és a hátsó lámpák. Sőt, a kék világítása is erősebb a pirosnál, ahogy a valóságban is lenne, mert az öregebb 6, a fiatalabb 12 voltos.
Hogy a Bogár ház melyik cég gyártmánya, az nem derül ki a videóból, de a Tamiya biztosan csinál ilyet.