Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Elfújta a szél

2011.05.17. 12:20 streetsta

Drift Police. Itt azokat büntetik meg, akik nem mennek keresztbe. "Biztos úr kérem, én tettem volna a farát, de micsinájjak, megtapadt."

Vasárnap Tökölön a gymkhana verseny kvázi betétprogramjaként rendezték a HDSTEAM drift bajnokság harmadik fordulóját. Csodálatos apropónak tűnt, hogy egy lendülettel megnézzem magamnak a gymkhana-sport első magyarországi versenyét, és élőben is találkozhassak magyar RC-drifterekkel.

A hét vége felé több időjárás-előrejelzés is azt jósolta, hogy esni fog 15-én. Sajnos az RC drift nem az a sport, amit nem befolyásol az időjárás, esőben semmi értelme megrendezni a versenyt. A srácok azt mondták, ha reggel esik, el se induljak, biztosan nem lesz verseny. Mikor én felkeltem, nálunk nem esett, bár kétségtelenül elég reménytelen volt a helyzet. Gyors telefon Tökölre, ahol abban a pillanatban tényleg nem esett, de reggel zuhogott, és éppen úgy fújt a szél, hogy teljesen értelmetlennek tűnt versenyt rendezni. Persze, akik már kint voltak és felállították a pályát, azért autóztak, bemutatóztak a saját szórakoztatásukra. Sajnos Winkler begyávult, elvették a kedvét az alacsonyan sötétlő fellegek, így kénytelen voltam egyedül kimenni. Az esőkabátomat azért beraktam.

Hiába, nem csak a nagyoknál sok a BMW, az RC-driftereknél is van szép számmal.

Hat-nyolc versenyző volt a pályán, tíz-tizenöt autóval. Természetesen gyári autót, gyári festéssel nem volt érdemes keresni. Csupa saját gyártású driftkerék feszült a tuning felniken (KPE-csőre esküsznek a menők, abból gyártja mindenki magának a költséghatékony, de a gyártáshoz kézügyességet kívánó driftkereket). Én eddig még csak gyári drift-gumival mentem, ezért kíváncsi voltam, milyen is a házi megoldás. Két autót is kipróbálhattam, egy Himoto-kompatibilis Maverick Stradat, illetve egy szénné alu-tuningolt Tamiya alvázas gépet. A technikai részletekbe most nem megyek bele, ezt majd az aktuális, később megrendezésre kerülő versenyről beszámolva megteszem, legyen elég annyi, hogy a két kocsi teljesen másképpen viselkedett, de mindkettővel élvezet volt a driftelés. Nem volt egyik sem határozottan jobb, vagy rosszabb, de más élményt nyújtottak.  Nem állítom, hogy versenyen értékelhető eredményt tudtam volna produkálni, de az biztos, hogy minden kanyart élveztem.

Egy kisebb színesfém átvevőhely heti forgalmát kiteszi az a sok eloxált cucc. A kerekeken még látni a KPE-csőre festett sárga csík maradványait.

A próbakörök alatt az is nyilvánvalóvá vált, miért nem lehet ilyen időben versenyt rendezni: a nagy, elnyújtott ívű kanyarban vitorlaként kapott bele a fel-fel erősödő szél a karosszériába. Tökéletesen érezhető volt, ahogy az autók ilyenkor felgyorsulnak. Erre a néhány pillanatra igazán környezetbarát RC autók voltak: a nem csak elektromos, de szélenergiát is felhasználó sporteszközök még a legméregzöldebb környezetvédő számára is elfogadható kell legyen (pláne, hogy kontrasztként a szomszédban ugyanekkor V12-es bálna-Mercivel gyártották az átláthatatlan gumifüstöt).

Jó móka volt, köszönöm a srácoknak a lehetőséget. Ígérem, mindent megteszek, hogy a következő futamon ott legyünk, és kicsit többet mesélhessünk az RC-driftről.

 

11 komment

Címkék: drift rc sipos managertoys streetsta

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr692910846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.18. 18:33:09

Nálam az az RC drift, amikor a laminált padlóra megyek a Nikkós Volvóval.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.18. 18:35:34

Ja meg ott van a driftes Hotwheels autó, bár a driftelési tudományhoz kell némi ügyesség:
matchboxandbeyond.blogspot.com/2010/12/hot-wheels-dodge-charger-drift.html

Magyar[HUN] 2011.05.18. 18:46:48

Jó kis videó! A gyári BMW kasztnis nagyon tetszett,felüdülés a sok színes japán után.

Balu az Alfás 2011.05.18. 18:55:21

A Drift japó találmány , nekem Japó gépekkel marad az igazi!

picasaweb.google.com/donodalas/20110403Drift#

picasaweb.google.com/donodalas/RCDRIFT#

Egyébként a rossz idő tényleg betett a rendezvénynek, ennyien még Egerben is kint szoktunk lenni a Lidl parkolóban hétvégente.

Z o z ó 2011.05.18. 19:09:11

Az a 911es kasztni elég bénán áll a cuccon.Nekem is van egy az Rs4esemhez de azon jobban mutat.A műanyagcső jó ötlet:)

tibidanny 2011.05.18. 22:08:50

az a Passat kombi az nagyon ottvan!!!

Cooper911 2011.05.19. 00:17:40

Mi is nyomtuk ezt anno. Az a jó, hogy egy alapabb géppel is jól lehet nyomatni. A következő videón két teljesen alap Tamiya látható, ugyanilyen "cső" kerékkel.

www.youtube.com/watch?v=Q8USra9F0DM

mt-03 2011.05.19. 14:34:44

mi a fakkom az hogy kilincsel elore?

fogash 2011.05.19. 14:51:27

@mt-03: kilinCCSel előre = lapjával előre = keresztben = powerslide-ban = driftelve...

Szkotti 2011.05.20. 10:58:30

Nemá, télleg felmelegített műanyagcső-darabot húztok a felnire? :o)
Ez kész, de gondolom nem kell túl nagy nyomaték a kipörgéshez, nem eszi a motort :o)
Na megyek megnézem, van-e KPE cső 330mm-es belső átmérőben (13") mer' akkor azon nyomban lesz egy Skoda S100 drifterem.
süti beállítások módosítása