Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Ki akar egy távirányítós LEGO autót?

2011.04.09. 19:10 streetsta

Vajon van az olvasóink között egyáltalán olyan, aki nem legózott/legózik? És a legós múlttal/jelennel bírók közül ki nem álmodozott róla, mennyire jó lenne, ha az aktuális járgánya rendesen mozogna, menne előre-hátra, jobbra-balra? Ráadásul mindezt távirányítással?

Nos, egy valaki ma gazdagabb lesz egy ilyen távirányítós LEGO autóval. Még csak nem is kell valami nagy dolgot véghez vinni érte. Se jeles bizonyítvány, se egy hónap fekete pont nélkül, még a szemetet sem kell levinni.

Ez a készlet lesz a nyeremény.

Egyetlen kérdésre kell helyes választ adni. Illetve kettő lesz a kérdés, hogy egy egész picit nehezebbé tegyem a dolgot. Mindkettőre egy jól meghatározott választ tudok csak elfogadni, a készlet pedig azé lesz, aki a leghamarabb ad mindkét kérdésre tökéletes választ.

Eredményt itt a blogon hirdetünk, egy kis türelmet fogok kérni az érintettektől, nem tudom, ismét gép előtt tudok-e lenni, mire megérkezik az első megfejtés -sürgős tavaszi Bogár kirajzáson való részvételem van, ki tudja meddig tart.

Na, ne húzzuk az időt. Aki figyelmesen megnézte a képeket az előző posztnál, az láthatta, milyen műszaki megoldást használ több versenyző is a LEGO TT-ben azért, hogy az autó szabadmagassága a lehető legnagyobb legyen. Az első kérdés az, mi ez a bizonyos  -igaz terepjáróknál is alkalmazott- megoldás? Egyetlen szó a válasz.

A második kérdés: melyik az a többcélú, eredetileg mezőgazdasági gép, amelyiknél ezt a futómű megoldást alkalmazzák évtizedek óta? A megfejtés egy márka és a típus, tehát két szó.

A matematikai dolgok iránt fogékonyak kedvéért: összesen három szó lesz a megfejtés, tehát három legyen a szavak száma, melyeket megfejtés gyanánt a kommentablakba beírtok. Ne legyen a szavak száma kettő, vagy kevesebb -de négy, öt, hat szó sem felel meg. Ha hétnél is több szót írtok ide megfejtés gyanánt, az tiszta időpocsékolás, mivel a feladvány megfejtéséhez pusztán csak három szóra van szükség.

66 komment

Címkék: játék lego nyeremény sipos

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr922811013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doma01 2011.04.09. 19:19:18

portál mercedes unimog?

CrazyVFTS 2011.04.09. 19:25:52

1.McPherson-felfüggesztés
2.MTZ 50
:D

pbp_0 (törölt) 2011.04.09. 19:26:26

portáltengely mercedes unimog

CrazyVFTS 2011.04.09. 19:36:03

A portáltengelyre sose jöttem volna rá, de az unimogon sokat gondolkodtam :/

pbp_0 (törölt) 2011.04.09. 19:38:50

...na akkor ma sem legózom már :(

:D

pbp_0 (törölt) 2011.04.09. 19:41:04

portáltengely mercedes-benz unimog

molesz 2011.04.09. 19:51:33

portáltengely
mercedes unimog

mint a kedves szerző irta ketto szó a megoldás a második kérdésre

horvatht 2011.04.09. 19:59:03

portáltengely
Unimog U400

Öltönyös Paraszt 2011.04.09. 20:05:38

Reggel óta nagytakarítok, és nézem, hogy mikor teszik fel a kérdést ott, ahol meghirdették a jákéot (kisauto.blog.hu/2011/04/08/zuzas_a_plazaban_olvassad_el_ha_nyerni_akarsz#comment-form),
Egyszer szerettem volna közel kerüli, ha nem is megnyeri. Annak ellenére, hogy kisautó és totalcar fan vagyok: kapjátok be!!!!

Öltönyös Paraszt 2011.04.09. 20:07:59

Innentől kezdve kénytelen leszek az otthoni 1:1 Unimoggal játszani :D

Balu az Alfás 2011.04.09. 20:22:15

Igen, Portáltengely (vagy "Z" hajtás), az Unimogoknál alkalmazzák, vagy némely alacsonypadlós busznál fordítva beépítve, hogy a padló minél mélyebbre kerülhessen.

Triál RC autóhoz is van, igaz nem olcsó...

store.rc4wd.com/Portal-Axle_c_32.html

Grat a nyertesnek!
;)

trakee 2011.04.09. 20:36:52

Hehe de szép is a legó...
26 éves vagyok, kiskoromban sokat legóztam, volt jópár készletem, kedvencem a technic volt... Mostanában újra megcsodálom őket... ÉS a kiskoromban kapott, mindíg vigyázott 8880-as szuperautó mellé előbb a 8860-asat, majd 8865-ösöet szereztem be. Éppen tegnap hozta haza egy kolléga németországból.... Ma raktam össze.. Szédületes a 3 legendás óriásautó együtt... És a megoldásaik...

megint 2011.04.09. 20:47:54

Imádtam legózni, napokat töltöttem vele, nagyszerű játéknak tartom még most is, jó készségfejlesztő szerintem.

h4z4rd 2011.04.09. 20:50:43

affranc, hogy ilyen későn vette észre...
granulátum a leggyorsabbnak!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.04.09. 20:58:04

NNa, ahogy az lenni szokott, ma sem nyertem. Sebaj, spórolok zsebpénzt és vigasztalom magam ezzel:
managertoys.hu/termek/805

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 21:03:09

@Doma01: Nagyon sokat gondolkodtunk, elfogadjuk-e a megfejtésed. De sajnos arra jutottunk, a portál önmagában nem jelenti azt a dolgot, amit a portáltengely. Mérhetetlenül sajnálom, de mivel nagyon gyorsan jött másik, teljes megfejtés, ezért @pbp_0: válaszát tudjuk csak elfogadni.
Tehát a pontos, teljes megfejtés: portáltengely, Mercedes Unimog.
Remélem nem lesz belőle sértődés, de csak a portáltengelyt fogadhatom el.
Mindenkinek nagyon köszönöm a részvételt, remélem többször is tudunk majd hasonló játékkal előrukkolni.
Kérem pbp_0-t, hogy vegye fel velem a kapcsolatot, hogy egyeztetni tudjunk a nyeremény átvételét illetően.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 21:07:19

@Öltönyös Paraszt: "kapjátok be!!!! "
Hogy stílusos legyek, majd a fogaskerék bekapja.
De most tényleg, erre mi szükség van? Ez egy játék, még ha igazad lenne sem tartanám helyénvalónak az ilyen kirohanást. De nincs igazad, hiszen nem soha nem ugyanabba a posztba tesszük be a kérdést, mint amiben beharangozzuk a játékot, ez már a TC-s hiénázásoknál sem így volt, hát még a karácsonyi nyereményözönnél.
Különben is, akinek igazi Unimogja van, az ne reklamáljon:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 21:09:31

@SomyTomy: Hát ezt meg hogy találtad? Pillanatnyilag nincs raktáron, ezért a termékek között sem szerepel...
Mondjuk alapvetően jó választás, csak másik kasztnit kell nézned. Mini vagy Saleen:)

Doma01 2011.04.09. 21:27:26

nincs harag, de nem
portál (felfüggesztés)=portáltengely?

Csontos Szigfrid 2011.04.09. 21:32:20

Nekem gyerekkoromban a 8865-ös volt az álmom, de sose tudtuk megvenni. Az öcsémnek azért később vettem egy Forma1-es távirányítósat.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 21:37:54

@trakee: Óóóhh, a 8860... régi álom. Haveromnak volt, jó ideje tervezem, megpróbálom kölcsönkérni, kipróbálni, milyen érzés nulláról összerakni.
A 853 viszont A legenda. Élőben sosem láttam, csak prospektusban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 21:42:21

@Doma01: Kerestem sokat. Magyarul csak olyan hivatkozásokat találtam, ahol a portáltengely kifejezést használják. A portál szót önmagában sehol nem találtam a felfüggesztés-tengely összefüggésében.
Te már találkoztál ilyen szöveggel?

Doma01 2011.04.09. 21:47:29

ezeket mind találhatsz:
portál
portáltengely
portál-tengely (2 szó)
portál tengely (2 szó)
stb
angolul is láttam mindkettőre példát..

Doma01 2011.04.09. 22:08:57

itt egy újabb verzió:

kisauto.blog.hu/2011/04/08/zuzas_a_plazaban_olvassad_el_ha_nyerni_akarsz#comments

miron89: "Az első, hogy portális tengelyekre törekszünk, így csökkentve a kardánokon, áttételeken lévő nyomatékot."

giovi 2011.04.09. 22:10:06

Egy korrekt portál :-) Doma01-nek is megadná az ajándékot.
Meg a Portál. A Jenőhöz.

davez 2011.04.09. 22:14:25

1. számomra se volt egyértelmű, hogy új blog bejegyzés készül majd a kérdés számára, én is itt számítottam rá (nem voltam itthon, nem is játszottam volna a nyereményért, de ide vártam volna)
2. lényegében egy szakmai blogon vagyunk, így ha az adott kérdésre beírják, hogy "portál", ráadásul mögötte szerepel, hogy Unimog, mindenki tudja, hogy miről van szó és a kedves megfejtő is teljesen tisztában van eme dolog jelentésével. szerintem az összes többi hozzászóló is megértette elsőre, hogy az első megfejtő jó választ adott..
3. gratulálok Doma01-nek a gyors reakciójáért és a pontos válaszért! (vagy csak a szerencséjéhez, hogy jókor volt jó helyen :))
4. gratulálok a második megfejtőnek is, aki végül az első lett!
5. Továbbra is Hajrá TC, hajrá Kisautó!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 22:19:48

@Doma01: Igazából a linkeden, illetve a másik kommentben sem önmagában a portált használják. Tehát nem azt mondják, hogy a Volvo buszába portált építettek. Vagy, hogy az Unimog egyik fő jellemzője a portál. Ha a műszaki megoldásra vonatkozóan azt írják, portális tengely, vagy portál beépítésű híd, az sajnos nem ugyanaz, mint egyszerűen csak a portál.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 22:22:26

@giovi: Persze, basszus, de ha csak egy nyereményünk van a partnertől, akkor mi a megoldás?

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2011.04.09. 22:32:38

@streetsta: Szétlövés egy ujjab kérdéssel amiben már csak ez a két versenyző nyerhet.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 22:33:57

@davez: Remélem sokan olvassák, és mindenkinek világossá válik: eddig is az volt, és a jövőben is az lesz az eljárás, hogy új posztban tesszük fel a kérdést, ami egyébként a TC címlapra is kikerül.
Ha feltennénk egy olyan kérdést, honnan származik a az Egyesült Államok legnagyobb repülőgéphordozójának működéséhez szükséges energia, illetve mi volt annak a filmnek a címe, amiben egy ilyen rendszerű anyahajó került időviharba, és mi volt a hajó neve, szerintem az atom nem lenne jó válasz a kérdés első részére. Még akkor sem, ha utánna leírnák a Végső visszaszámlálást, meg hogy USS Nimitz. Vagy atomreaktor, vagy nukleáris reaktor a hivatalos elnevezés.
Egy biztos, elkövettem egy nagy hibát: azt írtam, egy szó a válasz, nem pedig azt, egy szó, pontosabban egy összetett szó.
Jól kibabráltam magammal...

Játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató 2011.04.09. 22:35:56

A légrugó egyébként nem felel meg a kitételnek?
Ezt használják az Unimogban is, és valóban növeli a szabadmagasságot...

Doma01 2011.04.09. 22:36:51

hasonló példa:
ha azt írom mondjuk, hogy kardán, akkor mire gondolnál?
például több tc cikkben, oldalon előfordul a kardán..
nyelvtanilag bele lehet kötni (pedig helyes), de egyértelmű, hogy miről van szó..
és úgy látom nem csak én gondolom úgy, hogy helyes volt.. még az eredményhirdetés előtt is elismerték mint helyes megoldás, tehát egyértelmű volt a jelentése..

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 22:46:36

@Játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató: Az inkább a hasmagasságot növeli, bár szerintem nincs minden Unimogon légrugó -a LEGO autókon pedig biztosan nem volt, tehát a versenyzők sem használták. Szóval a légrugó itt és most nem jó megfejtés.

pbp_0 (törölt) 2011.04.09. 22:49:12

Személy szerint engem végleg meggyőzött Doma01 a kardános példával...
Úgyhogy ha van rá lehetőség (amit őszintén remélek), akkor ezúton szeretném átruházni rá a nyereményt, pontosabban mondva nyertesnek kihirdetni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.09. 22:54:34

Az a baj, ha nem pontos, konrét válaszokat várunk és fogadunk el, akkor Crazy VFTS válasza is jó lenne, hiszen benne van a portáltengely, meg az Unimog, azt meg mindannyian tudjuk, hogy az Unimogot a Mercedes gyártja.
Persze így utólag már az is baj, hogy a gyártó nem két szó, miszerint Mercedes-Benz, hiszen a hivatalos megnevezés ez.
A kardános példádnál ha az a kérdés: mi az a szerkezet, ami lehetővé teszi hogy két rúd között egymáshoz képest hajlítónyomaték ébredése nélküli minden irányban elhajoljon, de meggátolja a két rúd egymáshoz képesti elcsavarodását. Ha erre csak annyit írsz, kardán, nem fogadnám el, hiszen gondolhatnál kardántengelyre, vagy kardáncsuklóra, de csak az utóbbi elfogadható.
Sok, nagyon sok tanulsággal szolgál számomra ez a mai eset, őszintén sajnálom, hogy így alakult.

davez 2011.04.09. 22:58:50

szerintem ne kardoskodjatok tovább, nem látom értelmét. én sem vártam semmi választ az első felvetésemre, ezért is próbáltam kicsit enyhíteni a hozzászólásomat a záró megjegyzésemmel, azaz az 5. ponttal, miszerin: Továbbra is Hajrá TC, hajrá Kisautó! és semmiféle negatív fennhangot nem gondoltam mögé!
Mindneki levonnja a maga konklúzióját és szépen csattognak tovább a kerekek, legyen az akár 18 collos alu, vagy 1 collos műanyag :)

+ lehetőleg minél több videót illeszetek a jövőben megjelenő bejegyzésekhez, mert érdekes téma ez a kisautú féle :)

davez 2011.04.09. 22:59:55

sorry a sok félregépelésért, de sötét van már odakint is :))

Doma01 2011.04.10. 00:11:06

@pbp_0:
köszönöm!
bevallom őszintén ilyet még nem láttam..

giovi 2011.04.10. 00:19:44

Ide jófejek írogatnak, ez egyértelmű. Páros napokon legyen pbp_0-é a cucc.
Egyébként a kardán az, amikor Karda Beán éppen van valaki, nem?

pbp_0 (törölt) 2011.04.10. 00:39:26

@Doma01:
Na jó, bevallom: csak a freddy_m féle szétlövéstől ijedtem be. ;)

hehh XD 2011.04.10. 01:42:36

@pbp_0: nagyon szép, becsülendő dolog volt tőled, a nyereményedet átruházni másra, igazán megérdemelnél valami kis Kisautós ajándékcsomagot... :D

sexmachine 2011.04.10. 07:53:13

fluxuskondenzátor DeLorean DMC-12

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.10. 08:24:28

No, aludtam a dologra egyet. Összegzés következik:
-Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy a helyes megfejtés a portáltengely.
-Mindenkinek igazat kell adnom viszont, aki azt képviseli, hogy igen nagy valószínűséggel ugyanarra gondolt @Doma01: , amikor csak annyit írt, portál, és nagy valószínűséggel nem internetes portálra, vagy egy épület portáljára.
Fontos tanulság, hogy legközelebb sokkal pontosabban kell körülírni, mi fogadható el megfejtésként.
-Mégis csak azt a megoldást kellett volna választanom, hogy a kommentelőket szavaztatom meg, melyik megoldást fogadjuk el helyesnek - ha kellőképpen jelentős különbséggel dől a mérleg nyelve az egyik, vagy a másik irányba, talán még kisautó-ügyi alkotmányozásra is felhatalmazva érezhetném magamat:)
-Iszonyatosan jól esik, hogy @Öltönyös Paraszt: indulatos, bár remélem nem vérkomolyan gondolt megjegyzésén kívül, végig úriemberekhez méltó diskurzus zajlott. Láttam én már kisebb tételen is vérre menő csatározást, aminek anyázás lett a vége. Ezért a minőségi blogfogyasztásért mindenkinek hálával tartozom.
-Az, ahogy @pbp_0: reagált a történésekre, mindennél nagyszerűbb volt. Úriemberhez méltó dolog, ilyesmit az ember csak filmeken szokott látni. Komolyan mondom, ha én tehetnék róla, hogy ilyen olvasói vannak a blognak, büszke lennék rá. És bár arra nincs hatásom, kik olvassák a bejegyzéseket, én bizony dicsekedni fogok mindenkinek vele, hogy itt, ezen a fórumon, bizony a dolgok úgy zajlanak, ahogy az a mesékben is szokott.
Az összegzés összegzéseként tehát:
-elfogadom Doma01 legelső hozzászólásában beírt megfejtését, tehát övé a LEGO készlet.
-pbp_0 pedig, mint második megfejtő, de első aki a megfejtést helyesen leírta, meg ráadásul egy ideig magát a nyeremény gazdájának is gondolta, feltétlenül érdemes arra, hogy vigaszdíjként egy kétszemélyes Oldtimer Expo belépőt kapjon, és a lehetőséget, hogy a TC standon személyesen hülyézhessen le engem.
Még egyszer köszönöm, hogy ilyen jó közönség vagytok, helló Hangeri, helló Budapeszt, és most mindenki egyszerre: héé-é, hóó-óó!

molesz 2011.04.10. 09:01:43

@streetsta: Ha mercedes Unimog a megfejtés akkor miért fogadjátok el az hogy mercedes-benz unimog ez 3 szó. ?????

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.10. 09:05:53

@molesz: Az első és a harmadik kommentben, amikről eddig szó volt, a Mercedes Unimog szerepelt, a Mercedes-Benz más hozzászólásoknál jött elő.

pbp_0 (törölt) 2011.04.10. 09:31:05

@streetsta:

Személyesen 'sajnos' nem foglak tudni lehülyézni, mert április 13-től 20-ig nyaralásra (pontosabban tavaszolásra) vagyok hivatott vinni piciny családomat, de ígérem találok majd valakit a rokonságból, aki tolmácsolja neked jókívánságaimat ;)

Legközelebb pedig igyekszem majd a leggyorsabb lenni (esetleg leragasztom az F5 gombot duck tape-pel :D)

trakee 2011.04.10. 10:09:59

@streetsta: Nekem a 8865 volt a nagy álom. Ki is sírtam kiskoromban, hogy megkaphassam, de már nem kaptunk sehol. Oberwartba, Fürstenfelbe már nem volt. Azután jelent meg a 8880, akkor vonhatták ki, mert korábban láttam ilyet boltba. Egy évig folytonc sak azt kértem anyáéktól, hogy ne kapjak semmire semmit, csak majd egyszer a nagy autót. Voltam oylan szerencsés, hogy megkaphattam. Aztán egyszer felbukkant a Vaterán a 8860, és ajánlatot tettem. És enyém lett. Azóta nem bírtam nyugodni, kellett a 8865, de ha fel is bukkan vaterán, 20 e minimum... Az nagyon soknak tűnt... (a 8860 kicsivel 10 felett volt, de összeszerelési útmutató nincs, csak nyomtattam, színesben))
Ebayen 30 euro körül mennek, igen ám, de ugyanannyi a posta is... Ekkor megfűztem a kollégám, hogy mivel úgyis 6 hetet kinn tölt, hozza haza nekem. Így 45 euróért postával szereztem. Hiánytalan, szép, és csak kicsit volt koszor is... Igaz, 6 hetet vártam rá fizetéstől számítva :D Megérte.
A 853 nekem már nem igazi legenda, túl fiatal vagyok hozzá. Nekem azt a 8860 jelenti. Ráadásul míg az Ebay tele van 8860-al, 8865-el, és 8880-al, (bár ez utóbbi igen drága) 853 az nem gyakran van.
Ami pedig 8880 után jött, azok már más legok... Bár kaptam karácsonyra a barátnőmtől egy motort, a 2010-es újdonságot, és az se rossz, bár elég sok a spéci alkatrész.

Balu az Alfás 2011.04.10. 12:31:05

Relax skacok, ez egy játék!

(Höhö...azért eljátszottam a gondolattal, hogy mi lett volna ha egy Tamiya Hilux a fődíj? A kommentelők meggyilkolják egymást ? :))))) )

blaiser 2011.04.10. 14:04:18

Le a kalappal streetsta, de főleg php_0 előtt, de szvsz Doma01 érvelése nevetséges. Az hogy "Tanító néni én arra gondoltam!" már általános iskolában sem volt elfogadhato.

A kardán kardántengely helyett az nem "helyes", hanem slampos, igénytelen, műszaki szleng.

A lottózóban sem fogadják el a majdnem jó eredményt, akutyafáját!

Streetsta, tapasztalataid szerint egy RC autó hány éves kortól megfelelő játék egy kisfiú számára?

További sok sikert a bloghoz!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.10. 15:13:01

@Balu az Alfás: "mi lett volna ha egy Tamiya Hilux a fődíj?" Azzal emberéleteket tettünk volna kockára, az biztos. Még jó (fenéket jó, mama), hogy ez a veszély nem fenyeget.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.10. 15:21:57

@blaiser: Nézd, bár alapvetően osztom az álláspontodat, jól láthatóan védhető a portál használata is. Ha nem lettek volna nekem is kétségeim, nem változtatom meg a döntést.
Ami az RC autót illeti: mivel láttam már ötéves kissrácot 3D műrepülni repülővel, ami ugye nagyságrendekkel nehezebb dolog, mint autózni, már semmit nem merek kinyilatkoztatni.
Sok múlik azon, hogy hogyan tanítják meg a gyereknek a dolgok használatát, így az RC autóét is. Alapvetően azt gondolom, 5-7 éves gyereknél már meg van az esélye, hogy ne csak úgy tekergesse a kormányt a vakvilágba, értse is, mit csinál. Inkább az a fontos, apu (ne adj isten anyu) mennyire tud foglalkozni a gyerekkel, meg az autóval. Ha valaki egy csavar meghúzásával is megoldhatatlan feladat elé kerül, nem tudná szétszedni és összerakni a gépet, annak sok baja lesz a dologgal. De ha apu is érti, mi miért történik, meg el is tudja magyarázni, és a gyerek is képes azt csinálni, amit mondanak neki, esetleg a szerelésbe is beszáll (amit nagyon melegen ajánlok), hihetetlen jó móka lesz.
Röviden: átlagos gyerekkel, öt év alatt szerintem inkább kínlódás, 7 év körül már sokkal jobb a helyzet.
Szerintem szólítsuk meg @Balu az Alfás: kollégát is, ő mit mond!

blaiser 2011.04.10. 16:30:15

@streetsta: Köszi a választ, nagy dilemmám ez, a nagyobbik fiam 3 éves és durván kisautó mániás, szerintem egy ilyen RC autó már most rabul ejtené, de attól félek még nem lenne elég ügyes és csak kudarcélményt szerezne. Én mindenesetre már alig várom, szerintem is nagy buli lesz! Remélem lesz kihez fordulnom két-három év múlva is, úgyhogy hajrá kisautó blog!!

Balu az Alfás 2011.04.10. 20:10:47

@blaiser:

Úgy vagyok vele, hogy a modellezést nem lehet elég korán elkezdeni, a mozgó járművek irányítása (üljünk akár benne, vagy szemléljük távolabbról) hatalmas élmény bármilyen korosztálynak.

picasaweb.google.com/donodalas/Norbipalya2010#5466762324201481890

(...remélem megy a link...)

Ez a fotó nem beállított, a kissrác egész jól eljátszogatott a triálautóval. Az volt a probléma, hogy a távirányító súlya miatt hamar elfáradt, és letette a fűbe. Aztán 5 perc pihi után újra mászta a dombokat. ;) .

Szerintem 5-6 éves kor körül mér el lehet kezdeni RC-zni a gyerekkel (természetesen egyszerűbb és ami fontos; LASSÚ Rc autóval), hogy tanulja a távon az irányokat. Úgy gondolom, hogy szülői felügyelet alatt nem érheti kudarcélmény, legfeljebb elunja, és inkább focizik helyette (az sem rossz).
Ha tetszik neki, akkor későbbiekben lehet továbbfejlődni, jöhet a komolyabb autó.
Ha apunak is tetszik az RC, akkor meg pláne :)

Balu az Alfás 2011.04.10. 20:35:18

Természetesen az RC autóvásárlási ökölszabály itt is igaz; Olyan gépet kell beszerezni, amelynek az alkatrész ellátottsága jó. Mert ugye a kocsi törni fog (az tuti..) a gyerkőc irányítása alatt.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.10. 22:12:50

Juj, de haragszom magamra, hogy csak most láttam meg ezt a posztot...

Ezt én is tudtam volna. Sírok!

Gratulálok a nyertesnek! Ki korán kel ugye...

8-)

2-More 2011.04.11. 12:48:05

Portálház 2 vagy 3 fogaskerékkel, attól függően hogy visszaforditós e vagy se a teljes megoldás, de nem az Unimogban volt először, hanem a John Deere traktorokban. Na az többcélú mezőgazdasági gép volt....

Szerencse hogy nem vagyok egy követelődzős figura.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.11. 12:55:41

@2-More: A kérdéseket rendesen elolvastad? Ugorj neki még egyszer.

2-More 2011.04.11. 13:06:29

"a többcélú, eredetileg mezőgazdasági gép, amelyiknél ezt a futómű megoldást alkalmazzák évtizedek óta?"

Asszem....

A traktor többcélú, ereditileg mezőgazdasági gép, és jó régóta használják benne is. De frankón nem kötekedésből, inkább mint érdekesség irtam, mert a portálos hajtást rendszerint az Unimoghoz köti mindenki.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.11. 13:29:09

A kérdésben nem az szerepelt, miben használták először. Viszont a traktor, az nem csak eredetileg, hanem szinte kizárólag mezőgazdasági gép. Természetesen van kivétel, de alapvetően mezőgazdasági gép. Az Unimog meg már nem igazán mezőgazdasági gép, bár van, ahol használják arra is, de más irányba zajlott az evolúciója.
Meg aztán a posztban is több Unimog szerepelt, mint John Deere traktor:) (Ja, és nem mondtál típust, csak márkát...)

2-More 2011.04.11. 13:55:33

@streetsta:

Sebaj, megint mondom, nem trollkodni, kiigazitani, okoskodni, satöbbi akartam, hanem mint érdekesség mertem megjegyezni, hogy volt más portálos gép is, nem csak az Unimog vagy a H1.
Mondjuk nem ok nélkül nem elterjedt megoldás, az is biztos.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.04.13. 14:51:47

Portáltengely Mercedes Unimog!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.15. 10:44:41

@BeeTm: És igen! A megfejtés tökéletes, csak a DeLoreant a tér-idő-kontinuum egy másik pontjára kellene irányítani.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.15. 10:45:47

@2-More: Tegnap megnéztem, mert gyanús emlékeim voltak. Jól emlékeztem, a VW Kübelwagen alatt is potráltengely van hátul.
süti beállítások módosítása