Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Darabokból áll össze az egész

2010.11.06. 11:50 streetsta

Jómúltkorjában valahol ott hagytam félbe a makettezős-modellezős téma taglalását, hogy elmegyek, beszerzek egy Willys modellt, annak összerakásán keresztül kicsit én is makettezhetek, és meg is mutathatom az alapfogásokat a teljesen kezdőknek. Aki profi, annak nem valószínű, hogy bármi újat tudnék mondani, de remélem, hogy a kommentablakban előkerülő kérdések megválaszolásában a nagyobb tudású makettezők is segíteni fognak – ez itt a blogon szinte hagyomány.

 

Összefoglalnám, miért is a Willys Jeepre esett a választásom. Először is: az én szememben a Willy’s az egyik legkirályabb autó, ami valaha is készült. Mindenki tudja, hogy néz ki, mindenki tudja, mennyire fontos jármű a terepjárók közt, a világtörténelemben, a második világháború, és az azt követő időszak szempontjából. Szinte minden modell és makettgyártó feldolgozta, az összes méretarányban van legalább egy, de inkább több modell a piacon. Mivel a Willys általában katonai járműként ismert, matt festékekkel dolgozhatunk, ami nagyban megkönnyíti a dolgunkat –a matt felületeken kevésbé látszanak a felületi hibák, hiányosságok, mint egy fényesre lakkozotton. És nem utolsósorban, az 1/35-ös Willys makettek általában egyszerűek, szépek, könnyen építhetők, látványosak, kevés pénzből szép végeredményt lehet elérni velük.

Durván 3-4.000,- Ft körül megkaphatjuk a harcjármű modelleknél legelterjedtebb 1/35 méretarányú dzsipeket, mindenféle verzióban (normál, mentő, brit S.A.S. kivitel, utánfutóval vagy szólóban, kinek mi tetszik). Engem hajtott a kíváncsiság, ezért egy Tamiya készletre esett a választásom – a régi Tamiya Willyst sem ismertem, de az új különösen felkeltette az érdeklődésemet, mert mindenhol jókat olvastam róla. A Modellzónás barátaimnál leemeltem a polcról egy dobozt, mellé tettem egy mattfekete akril festéket, egy olive drab festék sprayt, (a többi színt a fiókomban felhalmozott készetből veszem) fizetem, és ahogy hazaértem vele (pontosabban a boltba), azonnal elkezdtem összerakni.

Egy nagy frászt! Először még a leggyakorlottabb makettező is átnézi a leírást, a fröccsöntőkereteket, az alkatrészeket, a felhasználandó színek listáját, meg még egy rakás dolgot megtesz, mielőtt az első alkatrészt eltávolítja a fröccsöntőkeretről. Ezt történt most is. Tanulmányoztam a leírást, hányféle változatban lehet megépíteni a modellt, mire kell figyelni, milyen szerszámok kellenek a munkához. Nagyon fontos, hogy már a legelső pillanatban elhatároztam, igazi demo-makettezést fogok végrehajtani. A majdnem kész modell egyik felét fogom csak lefesteni, hogy lehessen látni, milyen lenne festés nélkül.

Az is fontos szempont volt, hogy a lehető legegyszerűbb eszközökkel dolgozzak. Kevés színnel, szórópisztoly nélkül, csak két-három ecsettel, néhány tégely festékkel, higítókkal és ragasztóval. A „nagy” felületeket – a karosszériát- sprayvel terveztem festeni. A dolog nekem is új volt, még sosem festettem katonai járművet így. Mivel megszállottan maketteztem, természetesen van airbrush pisztolyom, amit hívhatunk festékszórónak, retuspisztolynak, de Bélának is, ha éppen úgy tetszik. A lényeg, hogy ugyanazt csinálja, mint az igazi szórópisztolyok: sűrített levegő segítségével festéket porlaszt, és ezt a festékpermetet nagyon pontosan adagolva lehet a festendő felületre juttatni a segítségével. Na, ezt az eszközt itt most nem akarom használni, az nem lenne fair, egy kezdőnek nem az az első dolga, hogy retuspisztolyt vesz.

Mi kell egy makett összerakásához? Egy asztal. Esetleg rajta újságpapír, karton, vagy bármi, amiért nem kár, ha összefestékezzük, ragasztózzuk. Érdemes vastag védőanyagot használni, hogy az esetleg kiömlő festék ne itassa át túl gyorsan. Aztán kell pár alapszerszám, amik egy egyszerűen felszerelt lakásban is előfordulhatnak. Sniccer (szike, tapétavágó), ecsetek (jobb minőségű, vékony ecsetek), kis tégelyek, kupakok (festékkeveréshez, higításhoz), fogók, csipesz, reszelő, csiszolópapír. Ez nem túl bőséges felszerelés, de a Willyshez bőven elég lesz. Kell még egy kis türelem. Nem sok, csak tartsuk szem előtt, hogy átgondoltan kell dolgozni, nem érdemes kapkodni, mert az megbosszulja magát. Ha mindez meg van, neki is vághatunk. Ahogy már mondtam, az alkatrészek és az összerakási útmutató tanulmányozásának. Türelem!

Mi van a dobozban? Pár fröccsöntőkeret (általában a végleges, festett színhez közel álló árnyalatú anyagból), rajta az alkatrészekkel, az átlátszó darabok -mint szélvédő, lámpabura- átlátszó anyagból fröccsöntve, összerakási és festési útmutató, illetve matricalap.

Több okból is érdemes az útmutatót tanulmányozni. A legfontosabb, hogy ennek alapján már jó előre eldönthetjük, milyen dekorációval akarjuk ellátni a modellünket. Az adott verzió azonban lehet, hogy más alkatrészeket (is) használ, mint a többi. Például az egyiken van géppuska, a másikon nincs, de ugyanakkor más kiegészítők is lehetnek, amiknek a felszerelését már korábban el kell végezni, illetve lukat kell fúrni a rögzítéshez. Pontosan erre van szükség a géppuska-álvány rögzítéséhez, és ezt még a teljesen szűz karosszérián a legkönnyebb kivitelezni.

Aztán az sem utolsó szempont, hogy ha kellően átgondolja az ember, egyszerre több fázist is csinálhat –amíg szárad az egyik alkatrész csoport ragasztása, haladhatunk a többivel. A mostani feladat egészen más eljárást igényelt, mint normális esetben: az alvázat komplettre szereltem, és egyben festettem az összes alkatrészt (illetve azoknak ez egyik oldalát).

Az alkatrészeket betűvel jelölt kereteken, számozott helyeken találhatjuk meg – ez segít az adott darab beazonosításában. A keretről le kell választani a darabokat, mert csak úgy tudjuk őket összeilleszteni. De nem ám, mint valami barbár, fogom, oszt letépem. Sniccerrel, oldalcsípőfogóval, vagy bármi más alkalmas szerszámmal kell közelíteni, mert minden további nélkül tönkre tehetjük az alkatrészt, ha agyatlanul ugrunk neki. Letörhetnek fontos részek, rongálódhatnak jól látható peremek, randa kráter képződik a felületen. Az itt megszerzett tapasztalat adott esetben később, rádiótávirányítású modell összerakásakor is jól jöhet, hiszen azokat is hasonló alkatrészekből kell összeszerelni, csak ragasztás helyett jobbára csavarozással.

Fontos lehet egy csomó részműveletnél, az egymáshoz ragasztandó darabok próbaillesztése. Így még időben kiderülhet, mire kell figyelni, ha már élesben megy a csirízezés.

Igyekezzünk minden alkatrészt a lehető legpontosabban illeszteni, adott esetben rögzíteni a darabokat arra az időre, amíg a ragasztó kellőképpen megköt, sok káromkodástól kíméljük meg magunkat.

Az összerakási rajzon az adott alkatrészek festésére vonatkozóan is találunk információt. Érdemes végiggondolni, melyik alkatrészt fogjuk ecsettel festeni, és melyiket sprayvel, esetleg szórópisztollyal. Értelemszerűen a nagyobb felületeket szórjuk, a kisebbeket ecseteljük –aki maximalista, az a kisebbeket is szórja, mert úgy egyenletesebb a festékfelhordás, az apró részletek, kis bemarások és kitüremkedések sem tűnnek, halványodnak el. Mondjuk ez jóval aprólékosabb munka, mint ecsettel festeni ugyanazt, mert a kis alkatrészeket ki kell maszkolni, le kell takarni a nem festendő felületeket, ami időt rabló tevékenység.

Ha az ember már ad egy kicsit a kezéből kikerült munka minőségére, akkor mindenképpen lesorjázza az alkatrészeket. Ideális esetben csak a fröccsöntő szerszám darabjainak találkozásánál látható egy vékony kis vonal, de régebben minden további nélkül előfordult, hogy nem látszott a repülőgép légcsavarja a sorjától. Szabályosan ki kellett faragni az alkatrészt a felesleges műanyagból.

Tehát akkor kezdjük el a mindenféle, felismerhetetlen formájú és funkciójú kis izét egymáshoz tapasztani, csak kisül belőle valami. Az útmutató szerint haladva az alvázat kell először lecsippenteni a keretről – rendes, tisztességes létraalváz, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Talán csak annyi a furcsaság, hogy a motorblokk alja, a váltó és az összkerékhajtás osztóműve egybe van öntve az alvázzal. Hogy a karter ne árválkodjon, megkapja most a blokkot, rajta a hengerfejet, meg a szívó- és kipufogósort. Szép kis oldaltszelepelt blokk ez, nagy, széles hengerfejjel, benne a csavarok és gyújtógyertyák imitációival. Tamiya modelleknél az ember azon sem lepődik meg, ha a csavarok hatlapfeje is tökéletesen kirajzolódik. Felkerül még a dinamó (őszintén megmondom, nem tudom, dinamós, vagy generátoros volt-e a Willys, de a formája és a kora alapján nekem ez dinamónak tűnik), ékszíj, ékszíjtárcsa, ventilátor. Az alváz egyik kereszttartójánál gonoszkodok kicsit, és letöröm az alkatrészt. Tökéletesen bemutatja, hogy miért is nem szabad ilyet tenni: olyan randa kráter keletkezik az anyaghíd tövében, ahol letört a keretről, hogy óvodásokat lehetne vele riogatni. Mondjuk azt talán mégsem, de randa, tessék szörnyülködni a képen.

Mára ennyi haladást engedélyeztem magunknak, így is irgalmatlan mennyiségű karakter került egymás mellé. Közben egyértelműen körvonalazódott, hogyan is rakom össze a makettet: a jobboldala megkap minden törődést, amit minimális eszközhasználattal meg kaphat, a baloldala viszont megmarad úgy, ahogy azt egy teljesen kezdő makettező kis odafigyeléssel összerakná. Tehát baloldalon megmaradnak a sorják, nem finomítok az illesztéseken, de tömítőpasztát (ami az igazi autóknál alkalmazott kittet helyettesíti), még a jobboldalon sem használok. A jobb oldalát lefestem sprayvel, ecsettel a kisebb részleteket veszem kezelésbe, és a motorblokk-váló egységet is lefestem. A többit majd meglátjuk.

Nemsokára a futóművekkel, és a karosszériával folytatjuk!

49 komment

Címkék: modell makett kisautó sipos tamiya streetsta willys

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr942418959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.06. 12:14:51

Jó ideje nem készítettem már műanyag makettet, de most talán majd megint kedvet kapok hozzá. Köszi, jó kis poszt volt!

Viszont van egy kérdésem: nincs véletlenül egy felesleges, bontott, de működő 27.7-es távirányítód? Első körben kölcsönbe. Vettem egy elég nagy Joustra Toyota távost, de nem járt hozzá irányító, így azt sem tudom, működik-e... (Ez az egyébként: forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104623470&t=9164546)

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.11.06. 12:27:34

Biztos hasznát veszem az itteni a dolgokat a Matchboxok / Hot Wheelsek átalakításánál...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.11.06. 12:38:00

A festéshez annyit tennék hozzá, hogy én az egészet lealapozom mattfeketével (praktikusan mattfekete modell-alapozóval, ami nem ugyanaz, mint a matt fekete modellfesték), mert utána jobban tapad rajta az ecsetes festés is. Ha terepszínű a jármű, akkor eleve olivdrab alapozóval fújom le, még az öntőkereten az egész motyót.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.11.06. 12:39:29

És remélem bemutatod majd a drybrush technikát, és az inkelést is, amik azért alap festési technikának számítanak, és semmi más nem kell hozzá, csak ecset.

Balu az Alfás 2010.11.06. 13:46:08

Hi All!

Streetsta!
Grat a maketthez, ez a Tamiya Jeep az egyik legjobb a piacon! Remélem nagyon mutatós lesz a végére!
Nekem anno (1995-ben) az Academy 1:35 Willy's-el volt dolgom, az messze nem volt ennyire részletes.

Én harcjárműveknél általában pre-shadingeltem; A festés előtt a panelvonalakon átmegyek fekete színnel (nem az egész felületen, csak a panelvonalakon), és ez a sötétítés meglátszik a végső festés után is.:

www.rc-airplane-advisor.com/scale-models-pre-shading.html

Nagyon látványos tud lenni.

szunyii 2010.11.06. 13:56:59

@RÁJEN:
Jé, haveromnak volt egy tök ugyanilyen, és ahhoz sincs táv :D

esef 2010.11.06. 14:32:46

Azt hiszem kedvet kaptam az '57-es Ford Skyliner befejezéséhez...

redriot77 2010.11.06. 14:45:01

Szigorú gép a Willys Jeep, csak kár hogy már 170 feletti emberek is csak felhúzott és szétterpesztett lábban tudják vezetni. Egy Trabant olyan kényelmes az ős Jeephez viszonyítva mint egy S80-as Volvo a Trabanthoz képest.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.11.06. 14:53:30

hmm nekem is megjött a kedvem a makettezéshez újra!

Festési technikák érdekelnének engem is!

Valami kicsibe lehet belevágok a téli estékre.

A végeredményt majd lehet látni???

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.06. 16:56:48

Jé, ezt tizenéve összeraktam! Régi szép emlékek.

deak.atti 2010.11.06. 17:38:19

Üdv!

Streetsta, egy apróság, ami hasznos lehet:

Én ugyan 1:24-es rally-autókban meg személyautókban "utaztam" (BMW 635 CSi-ből van vagy 3 darab, Tamiya, Rewell, meg Fujimi, csak például említem), nem harcjárműben, de én már az öntőkereten lefestettem a kívánt színre az alkatrészeket (futóműcuccokat, belső elemeket, satöbbi), persze sorjázás után. Aztán száradás után levágva már csak azt a pici felületet kellett lefesteni, ahol a kis csonk fogta a kerethez az alkatrészt. Nem kellett kézben tarva festegetni, ennek minden hátrányával együtt ...

DA

deak.atti 2010.11.06. 17:41:56

@deak.atti:

... ja, semmi múlt idő ("utaztam"), most is van 3 félkész kit-em (Ferrari F-310 1:24, Honda Prelude 4 1:24, BMW 635 CSi Heller 1:43), csak mostanság nemigen van időm rájuk.De festegetem rajtuk a kis szabad időimben a dolgokat ... :o)

DA

Balu az Alfás 2010.11.06. 18:45:38

@gyvy:

Köszike! Úgy látszik ezek a piros "dolgok" általában jobban szoktak sikerülni a többinél... :)

Festeni úgy szoktam, hogy összevadászom egy kit azon alkatrészeit, amik ugyanazon színűek lesznek, lesorjázom, fogpiszkára rögtzítem őket és egyszerre fújom.
Hiába, lustulok én is...

Pl:

www.rcpilot.hu/gall/makettek/727/20101106184015/revell_ferrari_f2007_124.html

yeti 2010.11.06. 19:40:29

Elindultam a lejtőn.Ma a tescoban beugrott a kosárba egy távirányítós helikopter.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 19:43:49

@RÁJEN: Nagyon szivesen adok kölcsönbe AM27-es távot, de nem fűzök túl nagy reményt a dologhoz. Eddig még semmilyen játékautót nem vittek ezek a távok. A frekvencia stimmelhet, de a jelekkel nem biztos, hogy tud mit kezdeni a vevő.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 19:49:19

@Tie: Nem szoktam alapozót használni -a modellfestékek nekem elég jól tapadnak a fröccsöntött műanyagra. Esetleg a műgyanta cuccoknál jól jöhet, de szeretek minél kevesebb festéket használni, mert a rétegek vastagsága nagyban befolyásolja az apró részletek kivehetőségét.
Természetesen minden olyan -általam is ismert- technikával is foglalkozunk, ami egyszerű eszközökkel, nagyjából bárki által is használhatóak.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 19:51:21

@Balu az Alfás: Ez például új nekem. Panelezésnél én mindig az alapszín után sötétítek-világosítok a felületen. Alkalomadtán ki fogom próbálni.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.11.06. 19:52:05

Anno tizenpar evesen elbohockodtam a modellezessel, de ez sajnos a turelmes emberek sportja.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 20:06:48

@BRandom: Jó móka lesz, biztos vagyok benne. Végig megyünk az egész folyamaton, lesz majd alapból kész fázis, amikor igazából a jármű úgy néz ki, mint amikor a szalagról lejött, aztán kicsit továbbjátszunk a géppel.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 20:09:43

@Sekiwake: WÁHHÁHHÁÁÁ!! Ez mekkora! Visítottam a röhögéstől. Na ja, aki makettezett már, az tudja, a véres ujjlenyomatok letakarítása igen gyakran feladata a lelkiismeretes makettezőnek!:)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 20:12:46

@deak.atti: Valamilyen oknál fogva nem szeretem az öntőkereten matatást, csak nagyon ritka esetben használom. Például kerekek festésénél, ahol a felniket még az öntőkereten fújom, de a gumikat már kézben, sorjázás után festem le.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 20:13:54

@yeti: Helyes, a lényeg, hogy jót játsszál!

deak.atti 2010.11.06. 21:24:20

@streetsta:

Szia!

Pedig szerintem kényelmesebb. Meg nem leszek csuklóig festékes. De hát ki mit szeret, illetve szokott meg ...

DA

yeti 2010.11.06. 21:32:40

@streetsta: Jót játszok.Éppen most zuhantam bele a teknősbéka akváriumába.Elég csúnyán csapkodták a rotorok a vizet.Holnapig szárítás.:-)

makettes 2010.11.06. 21:37:45

@streetsta: nagyon jó az ötlet, hogy egy ilyen építést bemutatsz, és eddig jó az írásod is! A kezdőknek, akik nincsennek tisztában a dolgokkal, ilyen kell, ebből látja elsőre miről is szól a makettezés.
Kereten én is ritkán festek, két dolog miatt is. Két alkatrészt mindig úgy kell egymáshoz ragasztani, hogy a műanyagot ragasztjuk, nem a festéket, tehát ha előre festett alkatrész van, akkor is lekaparom a ragasztás helyén a festéket. A másik, hogy én mindent ráragasztok amit csak lehet, és úgy festem, mert egyrészt kevesebbet kell festeni, és sokkal egyenletesebb, egyformább a festés. Alapozni én is mindig szoktam valami matt festékkel, lehetőleg a fedőfestékhez hasonlító színnel. Pl egy fehér alaszínű makettre ha metál bordót fújok, azt rakhatnám rá 6 rétegben is, az éleknél meglátszana, ezért egy matt pirossal aláfújok. A panalezesnél valóban vagy azt használjuk amit Balu írt, de világosabb színnél már az is elég lehet, ha a normál fedő színnel megyek alá ott 1-2 két sorral. Autónál viszont mondjuk az ajtó vonalát utólag jó panelezni, ezt lehet több formában, de erről majd akkor, ha már Te is ott tartasz. A rgasztáshoz még annyit, hogy én a Revell tűfejes ragasztóját javasolom, mert nagyon jó vele dolgozni, de vannak esetek, amikor pillanatragasztót érdemes.
Várom a folytatást!

@Lack80: Ez így ránézésből egy 1/8-as Pocher Ferrari, ami a makettezés csúcsa, mind minőségben, mind árban. Kb. 700-800 euro a készlet ára, de lehet keveset mondtam, és utána jön a munka, összerakni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 21:40:14

@yeti: Höhhö! Szegény állat nem kapott szívrohamot?:))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 21:51:22

@makettes: Köszönöm a biztatást.
Építésnél ahány ház, annyi szokás, de az biztos, hogy nagyon eltérő alapszín és fedőszín esetén érdemes alapozni valamilyen színnel.
Ilyenkor, mikor az ember megpróbálja összeszedni, mit is kellene tudni egy makett összerakásához, derül ki milyen szerteágazó tudásra és tapasztalatra tesz szert azz ember az évek során. Ha csak a ragasztásról akarna beszélni az ember, arról lehetne egy külön posztot írni. De itt nem célom nagyon belemenni a dologba, az a fontos, hogy senkit ne riasszon el az ember avval, hogy túlságosan részletekbe veszve taglalja a módszereket. De természetesen a kommentek között jó látni kiegészítéseket, hiszen aki már veszi a fáradságot, és a poszt után a kommenteket is átfutja, azt érdekli is a dolog olyan mélységben, hogy részletesebben utánanézzen a dolgoknak.

yeti 2010.11.06. 21:52:03

@streetsta: Szerencsére már elkezdte a téli álmot.Tavasszal,vagy nyáron tuti nekiment volna,hogy falatozzon belőle.Elég idős kifejlett példány,egy farokrotort tuti le bírna harapni,etetni is csipesszel etetem,mert tud nagyot harapni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.06. 21:53:09

@Lack80: Én is Pocherre tippelek. Amit evvel a makettel megcsináltak, az már a perverzió egy nagyon magas szintje. ilyen mélységig már tényleg csak nagyon kevesen ássák bele magukat a dologba, és még kevesebben vannak, akik ilyen minőségű munkát tudnak csinálni.

Lótepertő 2010.11.07. 06:36:50

Szia!

A bemutatott lyuk a képen, ami a kereszttartón keletkezett, tökéletesen eltüntethető.
A kimaradt műanyagdarabokat apróra összevagdosod, majd egy kevés nitrohigítót tartalmazó, zárható üvegbe dobod és hagyod oldódni. Amikor már teljesen feloldódott, tökéletesen használható anyagpótlásra.
"Folyékony hegesztő paszta" :) Ragasztani is kiváló!
üdv. és jó munkát!

Dr. Robin Masters 2010.11.07. 09:14:25

Anno (kb. 10 éve) összeraktam én is egy ilyet, utánfutóval.Én használtam alapozást a végső terep álcázás felvitele előtt, hagytam egy napig száradni. Nagyon jól mutatott a terep matt színen a matricázás.

Bár makettek terén nekem a legnagyobb sikerélményem a Titanic összeszerelése volt, kb. 50 cm hosszú változat. Sajnos lezuhant a szekrény tetejéről... na azóta egy makettet sem raktam össze.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.07. 10:41:39

Mennyit építettem gyerekkoromban :)
Házilag nagyon sok dolog elkészíthető pluszban, sok esetben még szerszámok is, pl. kis fűrész borotvapengéből :)

Milyen jó eredményeket lehetett volna elérni, ha akkor is van már legalább ilyen spray, meg akadnak tömítőpaszták (azaz az egy idő után volt, megoldottuk) :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.11.07. 12:55:49

@streetsta: Én GW festékeket használok, azok szeretik az alapozót. Meg amúgy én nem is a klasszikus modellezést művelem, hanem GW figurákat festek, ott nagyon sok a rettentően apró részlet, és ott jól jön az alapozó, főleg ha az a fő szín is a figurán, mert ecsettel a nagyon apró részleteket eltömné a festék. Persze el lehet mosni spray-vel is, ha sokat tol rá az ember, de azt könnyebb megtanulni, mint festékkel jól alapozni bonyolult részleteket.
Előbb-utóbb amúgy én is nekiállok az airbrush-nak, csak valójában mióta nagyjából kész a sereg, úgy két éve elő se vettem a festékeket meg a többi motyót. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.11.07. 12:58:08

Ja, az alapozáshoz egy tipp még:
Ha élénk színeket akartok a végén, akkor fehérrel alapozzatok (ha utána pl. a fedőszín sárga, piros, vagy hasonló szín lesz), ha pedig kicsit tompább hatás a végcél, akkor a sötét alapozó a jobb választás (praktikusan fekete).

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.08. 10:27:28

@streetsta: Köszi szépen, de közben rájöttem, hogy rosszul írtam, nem 27.7-es kell, hanem 27.145-ös. Olyanod is van? Ha van, mikor és hova mehetnék érte?

traxx 2010.11.08. 15:49:53

@RÁJEN: Az rc modell távirányítóknak külön "nyelvük" van, így valószínű nem lesz jó az autódhoz. A valószínű kb 99,9%-ot jelent :(
Minden modellfrekvencia egy kristálypárhoz köthető(Rx/Tx). Ezért nem elég, hogy van a rádiódban egy 27,145-ös adó oldali kristályod, a vevőoldalon a hozzátartozó 27,145-ös kristály szükséges. Jobb lenne az autó tipusa/modellszáma/gyártója alapján keresni hozzá egy gyári rádiót. Ha nem fontos a korhűség, akkor bele lehetne tenni egy rc vevőt, illetve szabályzót(na meg egy szervót).

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.08. 22:25:51

@RÁJEN: Bizony, amit @traxx: ír, az teljesen igaz. De ettől még tehetünk egy próbát. A kristályokat megnézem, szerintem lesz ez is. De mondom, nem valószínű, hogy sikerrel járunk.
Egyébként ha jó állapotú a kocsi, inkább tartsad polcon, ne használjad el, mert már ritkaság, aminek értéke van. Ha meg annyira nem kötődsz hozzá, de a kasztni tetszik, jobban jársz, ha veszel "alá" egy komplett autót. Táv+szervó+szabályzó+akksi már bőven egy RTR készlet ára felett van.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.17. 11:28:44

@traxx: @streetsta: Köszönöm a válaszokat, valójában nem szeretnék vele játszani, csak a tudat hiányzik, h működik :) Pénteken posztolom ki az autót, akkor majd meg is nézhetitek...
streetsta, ha találsz ilyen kütyüt, mikor és hova mehetnék be érte? Első körben elég lenne kölcsön.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.17. 23:31:35

@RÁJEN: Elvileg péntektől vasárnapig bent vagyok, nyitvatartási időben jöhetsz érte, esetleg magát a kocsit is hozhatod, összenézhetjük több adóval is.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.18. 12:20:31

@streetsta: Köszönöm, a jövő hétvégén mennék inkább, mert egyrészt ez a hétvége nem jó, másrészt még be kell szereznem elemeket is...

űrpocok · http://www.gamesystem.blog.hu 2012.02.07. 22:23:59

@Dr. Robin Masters: NE bassz nekem is egy 50 cm-s
Titanic ékeskedett a szekrényen(még javába száradt a
7 réteg festék(Szar minőségű volt, mindig lefolyt))
Aztán megadta magát a természet humorának és a padlóra esett. Mondanom se kell szarrá tört szerencsétlen pára.Az volt az utolsó makettem...

dennisthemenace 2012.02.08. 17:52:26

@űrpocok: 2005-ben Belfast mellett dolgoztam egy építkezésen. Egy nap elkuldtek a Harland&Wolff hajógyárba valami anyaggal, ahol a Titanic épult. A medence mellett, ahol készult épp bontottak egy kis épuletet, én meg azonnal kiszedtem a falból egy szebb téglát, filctollal gondosan megjelolve, melyik oldala nézett a dokkra..A terv az volt, hogy a majdan otthon, Magyarországon készulo kandallóm párkányán ezen a téglán áll majd a Titanic modellje..
Nem lett soha kandallóm, sot, mar a ház sem az enyém. De a téglát hazavittem.. Mit nézhettek a dublini reptér csomagrontgenezoi..)))))))))))))))))))
süti beállítások módosítása