Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Karcsika romokban

2010.11.02. 11:22 Winkler Róbert

Mindennek a Sipos az oka. Én nyilvánvalóan nem lehetek ennyire kretén, amennyire igazából vagyok, hogy itt ülök tanácstalanul egy romhalmaz felett, egy kis méretű csillagcsavarhúzóval vakarózva. Tehát az úgy volt, hogy Karcsika, a Lexus kasztnis Mini Z egész jól driftelgetett. Nagyjából összeállt a szetting, a másfél milliméterrel növelt tengelytáv, az egy milliméterrel növelt nyomtáv, jók voltak a gumik. És egyáltalán – annyira jól ment, hogy súlyozni se kellett. Gondolkoztam rajta, hogy hová rakjak rá súlyt, mert az javítaná, de nem tudtam kitalálni, mit is kéne javítani rajta.

 

A két hiba nem az autóban volt: az egyik, hogy a szoba egyik pontján, a wifi router közelében akadozott kicsit, meg hülyeségeket csinált, egy másik ponton pedig szerintem jobban csúszott a kelleténél. És még nem szültem meg, hogy valami zsíroldós sikálást kapjon-e a padló, vagy valami natúr dörgölést. Na de a Sipos felhívott, és azt mondta, megjött Karcsihoz az új alváz, meg a szabadonfutó difi, ami érdekes lehetne az első tengelyre. Csak azt nem tudtzuk kitalálni, mikor és hogyan építse át, mert egyik nap én nem vagyok bent, a másikon ő, valahogy sose jó, de ki kéne próbálnom az új alvázat, mert a régi több helyen meg volt már repedve, de az új egyébként is jobb. Aranyozott érintkezők, satöbbi, satöbbi.

 

Mi lenne, ha én építeném át? És sajnos itt kúrta el a Sipos: egyszerűen túl udvarias ember ő ahhoz, hogy a szemembe mondja, képtelenség. Kicsit habozott ugyan a telefonban, mielőtt rámondta volna az okét, a másfél másodperces szünetben nyilván lepergett a fejében Karcsika életfilmje, ahogy gyorsított felvételen szétbarmolom, aztán azt mondta, behozza az alkatrészeket, én meg majd építhetek.
Hiba volt. Hazavittem a dobozokat. Arra alapoztam, hogy a Mini Z-n kereket cserélni egyszerű és hálás feladat. A futóművel mókolni kifejezetten élvezetes: szépen leszedjük a rögzítőkeretet, kicsúsztatjuk a csapszegeket, vigyázunk a rugókra és a csavarokra. Bolondbiztos megoldás, fordítva nem is lehet összeszerelni, olyanok a csavarfészkek domborításai.
Hát lepattintottam a kasztnit és nekiestem. Futómű, diffik ki, aztán az apraja, a kristály, az antenna, és na… Hogyan tovább? Hívjam fel a Sipost? Á, nem lehet ez ördöngösség, valamit ki kell itten pattintani, és máris haladhatok tovább. Kezdjem talán a villanymotorral. Eléggé be van oda dolgozva, de talán ha lehúzom a tengelyről a kis fekete fogaskereket… Nem jön. Leveszem az összes többi fogaskereket, de nem, ez itt elég fix. Hát akkor haladjunk felülről, kiveszem az elektronikát, elvégre mit nekem egy agyműtét… Hol van itt csavar? Aha, valamerre billenteni kell! Vagy csavarozzam ki a huzalok érintkezőit, és az old még valamit? Hopp, itt egy fül! Mi van, ha kipattintom? Semmi. Az elektronika teteje lejött, alatta a nyáklap, az alatt szigetelőszalag… Na nézzük máshonnan!
Hogy is működik az új alváz? Vannak rajta fülek, amiket ha kipattintok… Amiket ha kipattintok, nem történik semmi. Valamerre még feszíteni kell, és akkor könnyedén szétugrik. Hát igen, ezt beszoptam. Ha bármit elkezdenék feszegetni, olyan egy a négyhez esélyem volna, hogy jó irányba próbálkozom, vagy még rosszabb. Ha ötféle alkatrészt próbálok szétpattintani, borítékolható a milliós kár. Úgyhogy terápiás jelleggel beismerem a vereséget: még mindig jobb százezres veszteséggel kiszállni, mintha elkártyáztam volna a házat a család feje fölül. Majd a Sipos összerakja, én pedig megpróbálok együtt élni a presztízsveszteséggel.

 

33 komment

Címkék: modell drift mini z

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr292415600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1ns0mn14 2010.11.03. 11:11:59

Ez nem neked való lássuk be. :D Már van tapasztalatom ilyen jellegű autókkal hát inkább egyben hagyom őket elég volt 1x neki állni. :D
Nem szégyen ez.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.11.03. 11:51:52

De miért éppen Malack... Karcsika?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.11.03. 14:13:16

Van egy harminc éves RC buggy-m, belelkesedtem, hogy szétborítom (túl sokat beszéltem a Sipossal), megtakarítom, amit kell cserélek. Most jutottam el oda, hogy megy összefelé és látom milyet fogok szopni. Nézek majd hülyén, hogy ez meg hol volt. Lefényképeztem szétszedés közben, de biztos meg leszek lőve párszor. Fél óra alatt szétborítottam, egy év alatt lehet, hogy elkészül.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.11.03. 14:17:50

@Asszeretnémondani:
Szerintem verjük meg a Sipost, az a biztos! Ő tehet mindenről! Terjeszti a kórt! Egy vírushordozó!:-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.03. 14:52:01

@Asszeretnémondani: És még hol van az elektromosság, mi, kopasz?:)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.03. 14:54:10

@Asszeretnémondani: Egyébiránt teljesen természetes, hogy én tehetek mindenről. Olyan vagyok, mint Bart Simpson, aki annyira sok mindenről tehet, hogy ha valamiért előveszik, rögtön elkezdi hadarni: neménvoltam, nemtehetekróla, nincsrábizonyíték!!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.03. 15:00:32

Egyébiránt, szerintem Karcsikát viszonylag gyorsan életre lehet kelteni, csak a Winkler beparázott a sok szirszartól (meg az is tény, hogy valószínűleg nem túl részletes a leírás, amit az új alvázhoz adtak). Ugyanakkor megérkezett a 2,4 gigás új Mini Z AWD alváz, már nagyon szeretném egymás mellett látni a kettőt, hogy viselkednek.
Karcsika, kitartás, meggyógyítunk! Töltés négyegésznyolcra! Mindenki hátra!

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.11.03. 15:12:38

@Asszeretnémondani:
Nekem egy rádiós, 30 éves japáni Datsun Fairlady Z van. Nem szeretném szétbontani :-)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.11.03. 16:35:00

@bervas:
Hozd, majd én intézem! :)

Az enyém robbanó motoros és tényleg szét kellett szedni, mert az előző gazdája nem nagyon (nagyon nem) gondozta és olajos, homokos szmötyi volt rásülve az egész autóra, különösen a motorra, kipufogóra. De, ha összeáll.....,:-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.11.03. 16:59:33

@Asszeretnémondani:
Ez elektromos, szerencsére. Csak parkettán volt használva, meg kicsit padlószőnyegen.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.03. 17:32:06

@bervas: Nehogy csinálj róla képet, mert a végén meglátja az Ember Akinek Széjjel Van Szedve De Majd Össze Lesz Rakva a Zéje. Ide semmiképpen se tegyél linket a képre, ha érted mire gondolok.:))

Balu az Alfás 2010.11.03. 18:44:14

Ó...én csak ezt csinálom. Szétszedek valami RC-t, a csavarozás/csiszolás/adaptergyártás felénél jön valami új ihlet, új projekt és belekezdek abba. Ez meg megy egy üres dobozba.

A másodikhoz persze szükség van az első valamely alkatrészére (általában). Így tehát doboz elő, alkatrész megkeres és beépít. Ezzel persze lehetetlenné válik az első projekt befejezése.

És így megy idők végtelenségéig...:))))) Persze néha születnek jó dolgok is.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.11.03. 19:13:02

@streetsta:
Na, rendes szívás van kilátásban! Szóba került a dolog, gondoltam megnézem a gépen a képeket! Lóf@sz van kérem, nem kép! Eltűnt! X-akta, hívom Szkálit, vagy téged :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.03. 19:40:53

@Asszeretnémondani: Keressél rá vintage kyosho +a tied nevére , hátha találni összeszerelési útmutatót beszkennelve. Bár mintha meg lett volna a tiédnek a leírása nem? Abból meg gyerekjáték össszedobni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.03. 19:44:22

@Balu az Alfás: Hehhe, egyszer találkoztam egy haverral, régi motoros ismerős, volt, meg már megint van boltja, épített több motort is. Kérdeztem milyen motorja van most éppen, mondja olajos GSX-R. Kellett valami motor, körülnézett a garázsban, aztán ezt tudta összedobálni műhelyszemétből. Azóta a műhelyszemét kifejezést átvettem -a te dobozaidra is rá lehet írni.:))

Balu az Alfás 2010.11.03. 19:51:33

Múltkor a kacatok között összeszedtünk unokaöcsémnek egy komplett Tamiya F103-as autót.

Azóta is azzal tolja neki. Persze az enyém még nincs kész, de azóta már kijött az F104... ;)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.03. 20:55:43

Hát a Winkler nem egy műszaki ember....

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.11.03. 21:05:02

@streetsta:
Értettem, főnök :-) Hétvégén meglesz. Csak az Ember meg ne tudja, hogy nem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.03. 21:36:23

@Csumpi Hálidéj: Nézd, az elhatározás meg volt, meg az érdeklődés is -ez már fél siker. Két dolog fontos: az AWD, de a hátsókerekes is ölég szívatós tud lenni, mert a monocoque alvázba van integrálva a szervó. Tehát az összes fogaskereket, szervómotort, potit, távtartót, minden kis szart ki kell bányászni. Elsőre én is szívrohamot kaptam, mikor megláttam, mekkora bontást kell véghezvinni egy MR-02 alvázcseréhez. Az AWD meg még kompaktabb.
Aztán most eszembe jutott (remélem a Winkler nem olvassa, mert rájön, hogy tényleg én tehetek mindenről), hogy egyik alkalommal a Buccsiék pályáján eltörtem az egyik első lengőkart, amit gyorsan megpillanatragasztottam -csak sajnos nem a sajátommal, és a kölcsön ragasztó meg hiperfolyékony volt. Ami természetesen be is kúszott a kormányösszekötő fedele alá. Így meg az ugye nem pattanik le, ahogy kedves fizika tanárnénim mondta még gimiben. Szóval, Róbertnek nehezített pályán kellett kezdőként először próbálkoznia. De pssszt, nehogy meghallja!

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.11.03. 21:58:29

Engem már kiskoromban eltiltottak a csavarhúzótól. Amint a kezembe került + egy olyan dolog amit szét lehet szedni, legyen az bármi 10 perc múlva már darabokban volt. Így végezte egy 1/65-ös modell kamion. Ezután kaptam inkább szegecselt alávú matchboxokat. De már ott tartok, hogy annyi van itthon, hogy nem férek be a szobába. Most már csavarhúzó mellett a fúrót is használom. :D

Azért ma már eljutok oda, hogyha szétszedem a hifit vagy az öreg Philips magnót akkor azt össze is rakom. De néha marad pár csavar a kezemben.

Garp 2010.11.03. 23:49:50

Ezt a Winkler csak azért csinálta, hogy legyen miről írnia (legalább egy mentő szálat adjunk neki, még ha gentleman módjára el is fordulunk, amikor utána kap.) :D
Elvileg pont ezért veszem a Gladiatort/Rally Truckot. Mintha nem lenne elég, hogy egész nap szerelek...na de amikor a saját cuccával güzül az ember! (Miket beszélek, az RC-t szigorúan a fiamnak szerzem be :)) )

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.11.06. 21:19:03

@streetsta:
Méltem képügyben a managertoysos címre.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.11.07. 14:52:00

@streetsta: Ööö... De miért hívják szerencsétlen cuccot Karcsikának?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.07. 15:45:52

@Sam. Joe:Ezt majd Winkler megmondja, ő a keresztapja:)).

donphobos 2010.11.08. 20:14:39

Ennél nagyobb offtopic nem is lehetne, de beírom mert azért RC és autó ez is :-)

A hétvégén láttam kéznyújtási távolságban egy 1:5-ös méretű AWD buggy járművet 23 ccm-es Fuelie motorral. Impozáns, az "alváz" olyan 5 mm-es lemezből volt hajtva.

Volt mellette egy másik polcon 1:8-as is, az még emberi méretű, de már azt sem cipelném nejlon zacsiban a villamoson. Ezekhez kell egy nagyobb csomagterű gépjármű is, lehetőleg kombi valami jó vastag gumiszőnyeggel amit ki lehet slagolni.

Üdv!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.08. 22:28:01

@donphobos: No, ezekre a nagyobb járgányokra teljes joggal lehet írni, hogy nem játék. Persze jó játék, de a mozgási energiájuk nem vicc.

donphobos 2010.11.09. 21:53:34

@streetsta:

Igen. Ez például failsafe nélkül ölhet. Már az 1:8-as is nagyon durván nézett ki "élőben". Alighanem egy 600-as helinél is komoly tiszteletet éreznék ha látnék egyet élőben. Már a 450-es sem játék. Találtam olyan videót ahol a csóka "bekapja" a 450-es helit idle-up módban. Varrni kellett. Az sem játék.

Az RC dolog jó móka, de felelősségteljesen kell nyomni. Még Karcsika is veszélyes ha mondjuk elüti a gyerek kezét vele az ember.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.14. 17:19:32

@donphobos: 1/28-ban a tömeg miatt nem annyira tragikus a dolog -nem véletlen, hogy a kasztnik és egyéb alkatrészek is ritkán törnek. Csak nagyon kis gyereknek lehet fájdalmat okozni -de az ijedség nagyobb lesz, mint a baj.
Bécsben, mikor a helikopterekkel bemutatóztak, bizony voltak fenntartásaim, mennyire alkalmas a háló megvédeni a közönséget. Igen csak tekintélyt parancsoló a hangja és a hihetetlen gyorsulása egy ilyen 3D helinek.
süti beállítások módosítása