Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Belezúgtam az RC-driftbe

2010.09.24. 06:12 Winkler Róbert

Onnan tudom, ha rákattantam valamire, hogy elalvás előtt hirtelen benyomul a tudatomba. Valamikor tizenvalahány éve félálomban Doomoztam, mármint fejben, kajtattam azokat a hülye életerő-foltokat, meg a tárakat. Aztán bejött a légierő-szimulátor, és az utolsó pillanatban még hallani véltem a kötelék rádiózását. Most meg belefúrom a fejem a párnába, kicsit elveszem a gázt, és még ellenkormányzok egy kicsit.

Kicsi móka, jó móka, olcsó móka

Ha nem is első látásra, de első nyomásra mindenképpen szerelem volt. Látásra azért nem, mert ezek a távirányítású sportautók egyáltalán nem érdekelnek. A tank, az természetesen más, tankból jöhet mindenféle méret és formátum, de RC autóból sem a terep-szöcskék, sem a sportos pályaváltozatok nem érdekeltek. Aztán megjött a driftautó, megcsodáltam az összkerékhajtást, meg a full kettős keresztlengőkaros felfüggesztést, aztán ahogy Pista visszahozta a tetőről, ahol ügyesen felgyújtotta, kipróbáltam az alvázat. (A karosszéria nem semmisült meg, de ráolvadt a kerékre, úgyhogy használhatatlanná vált.)

Elkezdtem játszani vele a szerkesztőségben, de a kultúrrovatnál akkora hiszticunami tört ki, hogy ki kellett mennem a lépcsőházba. Persze, hogy irigyek, mi másért kárognának; a driftautó villanymotorja kifejezetten halk, egy kis diszkrét vinnyogás és súrlódás, ennyi. Kimentem tehát a lépcsőházba, ahol kő járólapok vannak, tehát jobban csúszik a gumi, és szikráznak benne a szögek, de sajnos a lépcsőházi világítást csak valami központi helyen lehet lekapcsolni. Úgyhogy itt is játszottam egy kicsit, de aztán sajnos dolgozni is kellett.

Ötre átmentem a rádióba, ahol mindenki azonnal megkedvelte a kis kasztnimentes szerencsétlent, még a stúdióban is driftelgettünk valamelyest. Aztán adás után még elvittem Beát egy gyönyörű helyre, hiszen megérdemelte: a Tesco parkolójába. Ott aztán őrült tekintettel kiautózta belőle az utolsó elektronokat, körülbelül tíz perc alatt. Otthon aztán rádugtam a töltőre, elmentem futni, de utána még vizes hajjal le kellett mennem a garázsba, hogy egy kis drifteléssel ellenőrizzem, tényleg csak tíz percet bír-e az akksija.

Tényleg. Hát ez így nem valami jó. Driftelni nem nagyon tudok vele, az egyszerűen szóba se kerülhet, hogy még csak hasonlót produkáljak ahhoz a videóhoz, amiben a csávó a saját bútorait drifteli körbe, a macska meg csak ostobán néz. Ezzel az autóval nagy tempó kell, hogy meglegyen a drift, nagy tempóhoz meg nagy tér, és hát mondom, tíz percet bír az akksi.

Na mindegy, azért kísérletezni azt kell vele, úgyhogy a szombat reggel már a teremgarázsban ért. Vittem egy kartondobozt is, hogy azt drifteljem körbe, mert ha csak úgy cél nélkül megy az ember, abból óhatatlanul hülyegyerek-pörgés lesz a vége, rövid időn belül. Elkezdtem tehát a tréninget, és szisztematikusan próbálgattam a különböző tempókat, kormányállásokat, trimmelést. A trimmelés itt azt jelenti, állíthatjuk a kormányművet, hogy az adott játékon belül balra vagy jobbra fordítson többet.

Ha esetleg étkezés közben volna, kérem ne olvassa tovább a posztot. Nincs a továbbiakban semmi érdekes.

Tudják önök, hány amerikai filmben tűnnek fel RC autók?

Driftelőhelyem közvetlen közelében nyílik a tárolók folyosója. A bejárat fölötti barna PVC cső a szennyvízé, de ebbe, mármint a széklet és a megfelelő cső színe közti asszociációs lehetőségbe még nem is gondoltam bele. Viszont az elmélyült gyakorlás közben egyszerre csak locsogást hallottam és kezdett büdös lenni. Úgy igazán büdös. Megálltam a géppel és megnéztem, mi az: a cső falából hiányzott egy jókora darab. És most végre azt is megtudtam, hogy egy kilenc emeletes házban milyen gyakran kakil valaki. Elég sűrűn. És mire az alagsorba ér, a papír eléggé elázik, a kaki is szétszóródik. Délután szerencsére jöttek a szerelők és befoltozták a lukat, aztán a takarítók feltakarították, azóta finom, illatosított szarszagban driftelek. Ínyencek kedvéért a falról nem pucolták le.

A lexan karosszéria pár ezer forint

Még egy kicsit driftelgetek odalent, aztán ha sikerül mondjuk háromszor viszonylag kis íven körbekorcsolyázni a dobozt, újra jelentkezek.

47 komment

Címkék: drift rc

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr532312398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2010.09.24. 07:16:35

Oszt mibe kerül a kínai autó ?

Rocko- 2010.09.24. 07:23:42

eehehe, video állat lett. :)))

Andris25 2010.09.24. 07:27:59

Valóban érdekes kérdés, hol lehet kapni, és mennyit kell érte fizetni?

Kókler Róbert 2010.09.24. 07:54:31

kezdőőőőődik! Jövő ilyenkor már a félmillás kocsidon cseréled a carbon alvázat:-))))
Seriously Addictive Game!!!

Zaphod · http://zzzzuuuppp.freeblog.hu/ 2010.09.24. 07:58:46

Szegény Robi...
Illetve szegény Robi pénztárcája....
Egy éven belül negyed millával lesz üresebb egy újabb hobby miatt.. ehhh... :D

bazsC20NE 2010.09.24. 09:30:24

@Kókler Róbert: pontosan
most meg a félmillás carbon alvázas, titán-alu futóműves brushless ott pihen a ládájában, mert nincs időm elővenni :(

Andris25 2010.09.24. 10:40:35

@szeme közé, laposan!: Ehh, munkahelyen nincs videoletöltés. :-( Azért köszi...

TomT 2010.09.24. 10:42:53

Vályi Úr, Ön a legnagyobb marhák közül való - mondom ezt a legmélyebb tisztelet és elismerés hangján !! :D

Sopánka76 2010.09.24. 11:47:35

Omm, te egy állat vagy! :))))
Abba ne hagyd wazz!!!
ROTFL

Garp 2010.09.24. 12:14:40

@ommm: most nézem, megemberesedtél! Házasélet, mi? :D

@Winkler Róbert: Pistának küldtem egy átalakított BMP-ről fotót, infót. Megnézhető, kipróbálható. Kérdezz rája, ha érdekelnek a tankok.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.24. 12:41:48

Megint csak azt tudom mondani: nincs rossz munkahelyem, de nektek... Eh! :)

Zora242 2010.09.24. 12:47:01

Pesta, lehetett volna szingapúri masinád is! Az legalább driftre is alkalmas lett volna! :DDD

Teszteltem, tuti jó!
www.drifter.hu/index2.php?h=396&m=2

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.09.24. 13:11:05

"...24900 forint Mo legolcsóbb driftautója..." Rosszul tudod Ommm. Én egy fehér ezerkecskéért(működőképes volt) adtam 30 liter benzint(ukrán) ,meg két láda Jonatán almát. Ez nekem max 10 rugóba fájt, plussz a egy heggesztőpálca és két nyolcasanya a diffibe a móka kedvéért. Sokkal élvezhetőbb mint ez a kis gyösz,amúgy nem rossz.Ezért kérem revidiáld az álláspontodat.

ommm 2010.09.24. 13:11:40

@Garp: Megvan, tervben van. Csak az ütemezés, tudod...

bardocz 2010.09.24. 14:40:26

Háhá, hogy kitaláltam!:D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.24. 15:10:37

Felhívnám a figyelmét minden, az autómodellezésre frissen rákattanni akaró embernek, hogy

AZ AUTÓMODELLEZÉS TÁRSASJÁTÉK!!

A legnagyobb kezdeti fanatikus autója is kábé másfél üzemóra után nem kerül le többet a polcról, ha nincsenek társak, akivel lehet kergetőzni!

Tommi 2010.09.24. 16:16:07

Hű, nekem is kellene már valami RC. Hiányzik... :-)

Amúgy miféle zenék vannak a videóban azon a rapszámon kívül, amiből a bikinis csajokat vettétek?

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2010.09.24. 19:34:04

Vajon ez, vagy a truggy hogy viselné ha 7,4v 2800 mAh 30C vagy 11,1v 2200 mAh 25c lipóval megkínálnám ?

mtk001 2010.09.24. 20:24:34

Na, végre Winkliből is előjött az autómánia. Klassz !

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.24. 21:20:41

Ez nagyon kemény, főleg hogy tüzes drift :D Ti nem vagytok 100-asak :D

Moleman 2010.09.24. 22:18:29

Szerintem leginkább az utolsó RX-7-esre hasonlít(ott). :D
Jó móka. :)

Garp 2010.09.24. 22:21:40

OFF @ommm: jójójó, nem sürgős, nem azér', addig is készül. 2 napja érdeklődtem felőle én is. Viszket a talpam, be lett ígérve, hogy jövő nyáron meghentereghetek vele valami ember nem lakta helyen. :) ON

FeroxX 2010.09.24. 22:44:25

Ommm for president !

Garp 2010.09.24. 23:04:02

@ommm: a kerekek mennyire kopnak meg? Vagy a tüsszkövön elcsúszik, így semennyire? (Csere miatt kérdezem.)

Darally · http://www.makrovilag.blogspot.com 2010.09.25. 09:08:23

Nagyon nagy!
Grat a videóért, a tüzes felvételek nem gyengék.

ommm 2010.09.25. 11:28:35

@Garp: Alig. Leginkább a hőségtől (amíg a benzin el nem égett) lett bajuk, de csak annyira, mintha össze lennének karcolva. Kemény műanyag, sokat bír.

Garp 2010.09.25. 11:41:00

@ommm: köszi. Na még egy kérdés, bár lehet erre nem te adod meg a választ.. Lehet ezt a típust is "tuningolni"? Nagyobb motor, nagyobb akksi,h tovább bírja, más gumik/kerekek h pályázni is lehessen?
Milyen felület a megfelelő a drifthez? Előttünk porózus aszfalt van. Szép új, laposra vasalt, de porózus. Gondolom a beltéri felület kiegyenlítő (betonit?) lenne a legmegfelelőbb, de az ilyen durvább felületen mennyire lehet driftelni?

hemi_v8 2010.09.25. 12:09:32

tudnatok adni valami cimet ahol talalok ossze rakhato modell kocsikat?koszi :)

bardocz 2010.09.25. 12:15:13

Ezzel érdemesebb elkezdeni, vagy inkább az 1:10-es Lambokasznis kocsival?

Balu az Alfás 2010.09.25. 12:58:58

Az 1:10 mindenképpen jobb választás, több hozzá a pótalkatrész, jobban "keverhető" más gyártók autóival. Nagyobb választék van felnikből és karosszériákból, ha véletlenül elolvadna...
Ráadásul a nagyobb méret miatt autószerűbb vezetési élményt kapsz (mondjuk a legjobb az 1:5-ös 23ccm-es gép lenne).

És 1:10-hez is van szikrázós kerék. :)

bardocz 2010.09.25. 13:41:41

Szikrázós kerék nem kell nekem, csak olyan, amivel lehet csúszkálni. A szépen íven autózás engem egyáltalán nem érdekel így RC szinten valamiért, akkor inkább szimulátorozok, azt már nem kell venni, de a drift az jó móka. Nagyon gondolkozok a beszerzésén, mindig is akartam egy komolyabb gépet.

bardocz 2010.09.25. 14:41:21

Szikrázó kerék nem kell nekem, csak ami csúszik.

Valakit tudja, hogy a lurdy háznál lévő pálya még megvan-e? Régen sokszor voltak rajta versenyek.

bardocz 2010.09.25. 14:42:04

Dájó, egy órája nem küldte el, most újraírom félig, erre ittvan mindkettő:D (mindhárom:DD)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.25. 18:08:52

@bardocz: Balunak ismét igaza van: 1/10-es autók, már az elterjedtségük okán is könnyebben piszkálhatók. Mondjuk ennél a konkrét alváznál is van azért lehetőség -ugyanis ez az X-ray 1/18-as autójának a klónja. Tehát futómű elemek, kasztni, ilyesmik annak felelnek meg, a motor-elektronika meg alapvetően sztenderd méretű cuccok, tehát lehet tuningolni, erősebbet, nagyobbat venni.
De az igazság az, hogy ez az autó egy nagyon alacsony árú, belépő készlet, sok érdekes szolgáltatással (a világításról még nem esett szó, de elöl-hátul LED-es világítás van benne), meg ugye komplett készlet, tehát autó (teljes golyóscsapágyazás), táv, akksi, töltő. Ha valaki olcsón meg akarja úszni a drift-autó vásárlást, de azért használható, kis méretű autót akar, annak jó választás lehet. Ha már komolyabbak az igények tuning alkatrész ügyben, akkor vagy 1/10, vagy Mini Z.

Garp 2010.09.26. 00:13:10

@streetsta: arra tudnál válaszolni, amit ommm-tól kérdeztem? (t.i. h milyen aszfalton lehet és érdemes driftelni?) Előre is köszi.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.26. 10:34:36

@Garp: Hmmm, a válasz összetett: nagyon függ a kerék anyagától, de méginkább a kocsi méretétől. A drift-kerekeket azért használják a drift-autókon, mert ugye könnyebben megcsúsznak, és könnyebben csúszásban is maradnak a kocsik. Meg ugye kevésbé kopik a folyamatosan forgatott-csúsztatott gumi, hiszen kemény, mint a kő -egy rendes gumi abroncs gyorsan ledarálódna. Brushless-motoros autókkal a teljesítmény is meglenne a gumi kerekek akár nagyobb sebességnél való széjjelforgatásához, de a viszonylag kis súly miatt nem sodródna úgy, ahogy az kívánatos lenne. De ugye kemény kerék és kemény kerék között is van különbség: vannak gyűrűs kerekek (a teljes kerékfelületnek csak egy kis részén emelkedik ki a kemény műanyag gyűrű), meg a teli műanyag kerekek -ezeken belül "slick", vagy mintás. Mind másképp viselkedik az adott felületen, meg persze használat közben is változik a profil, a gumi érdessége.
Hogy a kérdésedre is válaszoljak. az a kocsitól is függ, de alapvetően persze minél simább a felület, annál kiszámíthatóbb az autó viselkedése. Nagyon érdes, darabos felületen az oldalt csúszó autó gumioldalfala meg-megakadhat a kiálló bütykökben. Viszont, lehet, hogy az adott drift-gumi egy nagyon sima felületen túlságosan is csúszna, ezért az érdesebb felület miatt jelentkező nagyobb tapadás jól jön.
Persze mondhattam volna egyszerűbben, rövidebben is: általában a sima felület kedvezőbb, kiszámíthatóbb. Csak az túl szimpla lett volna:))

Garp 2010.09.26. 18:17:07

Azt vágom, h minél homogénebb a felület, annál jobb :). A Padloponnal kezelt lenne talán a legjobb. Tulajdonképpen arra voltam kíváncsi, hogy az a fajta aszfalt, ami itt a házunk előtt van a parkolóban alkalma-e a driftre, vagy le fogja zabálni a gumit seperc alatt? Gondolom ismerős az a fajta, amit szépen leúthengereznek simára, de ha közelebbről megnézed, nem kitüremkedő rögök, hanem likak vannak a felszínen és apró, lefelé/befelé türemkedő üregek. Na mind1, lehet ez így egy kicsit bonyolult.
Mindenesetre köszönöm a választ! :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.26. 19:59:25

@Garp: Tökéletesen értem. A drift-gumit ne sajnáld, van annyira kemény, hogy ne kopjon el két pillanat alatt. A filléres megoldás a megfelelő átmérőjű műanyag cső felnire húzása (erről a drift fórumokon egész pontos leírásokat találhatsz). Szerintem nem lesz baj azzal az aszfalttal.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.26. 20:03:02

@Csumpi Hálidéj: Természetesen igazad van, de. A driftelés sokkal inkább alkalmas arra, hogy az ember egymaga autókázzon: a lerakott bóják, egyéb akadályok körbecsúszása nem az a dolog, amit egy-két óra alatt megtanulsz, megunsz. Könnyebb feladatokat találnui, játszani gyakorolni. Perszehogynaná, a legjobb pályán, másokkal-mások ellen csapatni. Viszont otthon, a ház előtt is gyakorolhatsz.
süti beállítások módosítása