Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Garázsba tetszetős

2010.08.16. 12:24 streetsta

Már-már eufórikus hangulatban vagyok, mert a blog indulására szinte kivétel nélkül minden visszajelzés pozitív volt. Nehezen elmondható, mekkora öröm látni, hogy másoknál is be lehet kapcsolni a régi, megtelt merevlemezeket, és előjönnek belőlük az emlékek. Meg hogy vannak, akik a gyerekkorukat a mai napig élik, de legalábbis néhány pillanatra megint gyerekké tudnak változni.

Kaptunk sok ötletet, felajánlást, fotót, amik segítik a munkánkat, de még ennél is fontosabb, amik segíthetnek az olvasóknak, hogyan is merüljenek el a modellezős hobbik valamelyikébe. Ilyen kvázi-felajánlás volt Baowah barátja, a Szabó (Szabó Gyurka)  részéről ez a bitang retro-poszter, ami ha jól sejtem, eredeti prospektusból készült. Csak annyit fűzött hozzá: „Garázsba tetszetős!”

Igazi, 1966-os Matchbox kollekciót bemutató reprintet csinálhat magának mindenki, csak le kell tölteni innen. Hihetetlenül bájos az egész grafika, ahogy a modellek eredetijeit egy jelenetben ábrázolják, London belvárosában, egy Matchbox Models reklámtábla alatt. A téren együtt láthatjuk a Jaguar E type-ot, a Ferrari Berlinettát, Double Decker buszokat, Land Rover Forward controll tűzoltót, Fiat 1500-at, tetején a csomagokkal - gyakorlatilag a fél katalógus megjelenik a Big Ben árnyékában.

Ez ugye eredetileg prospektus volt, de elegánsabb elnevezés a Collector’s Guide, ami a gyűjtőknek nyújt segítséget. Hogy miben? Hogy tudja, mi az, ami még hiányzik a polcról: az oldalpárok jobb oldalán egy oszlopban a modellek sorszámai, ami mellé a rubrikába csak be kellett tenni az ikszet, ha már meg volt a lelkes gyűjtőnek. Innentől már csak arra kellett figyelni, ne maradjon a „yes” oszlopban fehér kocka iksz nélkül.

Emlékeim szerint nekem is volt anno ilyen katalógusom, talán pár ilyen vékony kerekű Matchboxot is megörököltem valahonnan. Halványan emlékszem csak egy rongyos MB prospektusra, de biztos, hogy volt, mert a formák, a színek nagyon ismerősek. Abban is biztos vagyok, hogy ezekből a katalógusokból ismerem a hatvanas évekbeli brit teherautók formáját. Nagyon érdekes stílusuk van, nem garantálom, hogy mindenkinek a szép jelző jut eszébe róluk, de azért szerintem például a poszteren szereplők közül a személyes kedvencem, a Racing Car Transporter, vagy a 9-es számú tűzoltó kimondottan szép. A futurisztikus BP tankerről meg már ne is beszéljünk.

Töltsétek le innen, legyen belőle képernyővédő, poszter a garázsajtón, akármi. Én mindenesetre kinyomatom bagy méretben (van bejáratott digitális nyomdám), ki fog kerülni a műhelyem falára. Kösz, Gyurka!

27 komment

Címkék: matchbox poster

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr332218485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.08.16. 12:43:39

Tessék mondani! A teljes katalógus nincs meg valahol? Ebből az évből nekem csak a német van meg és úgy tűnik, mintha ebből lemaradt volna a vége.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.08.16. 14:01:28

Én nemrég vettem meg a 75-öst, a születésem évére tekintettel. A nyolcvanasokat amúgy jobban szeretem, de ez sem rossz. Hires nincs a képből?

automobilia 2010.08.16. 14:13:43

Ha jobban körbenézel, akkor lehet olcsóbban is Berlinettát találni, pl. Vatera, PeCsa Bolhapiac, Modell Börzéken.
Most, hogy rákerestem a Vaterán találtam egy nagy ritkaságot, egy piros kiadást!:
www.vatera.hu/listings/index.php?q=Ferrari+Berlinetta&c=0

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.08.16. 14:19:44

@RÁJEN: Töltsd le a PDF-et és kivágod belőle.

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.08.16. 14:47:10

Azt a rohadt, én eddig nem is tudtam, hogy amit örököltem az ilyen értékes és híres én meg azt hittem hogy valami gagyi szar, na akkor most ki is rakom a polcra a többi közé, thx kisautó blog

aron.t 2010.08.16. 15:29:00

Nem tudom letölteni a pdf-et:S egy linket nemkaphatnék?
köszi
Á.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.16. 16:57:24

@aron.t: @maczko: Kattintsatok az utolsó bekezdésben a "Töltsétek le innen" szövegre, és már jön is.

Teshow 2010.08.16. 20:43:51

Fúasztaaa! Nekem csak egyetlen vékony kerekű Mecsim volt: egy türkizkék-metál Ford Cortina. Sajnos nem maradt meg. :((
A későbbiekre már jobban vigyáztam, kiskamaszként pedig egyenesen kincsként kezeltem minden darabot (azok ma is megvannak, jól eltéve).

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.08.16. 21:21:20

@streetsta: Juteszembe! Ezt a "vékony kereket" regular wheelnek, néha gombkeréknek hívják. (A verziói itt: www.mboxcommunity.com/cfalkens/Matchbox/Wheels/regp/ChFWheelsRegP.htm )

Gyakorlatilag az 1969-ben bevezetett "Superfast", tűtengelyes kerekek előtt voltak ilyenek a Matchboxokon.

gyuri70 2010.08.16. 21:29:53

Sam. Joe:
De igen, a végét lehagytam, mert már így is nagyon magas volt a poszter.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.16. 21:31:47

@Sam. Joe: Hoppáhoppá, álljunk meg! A Superfast fantázianevűek nem csak a középen/szélen vékony kiemelkedéssel, gyűrűvel ellátott kerekek voltak?

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.08.16. 21:34:11

Király a plakát! Le is mentettem. Nekem ebből a korból nincs. Csak egy kicsivel régebbi meg egy kicsivel újabb...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.16. 22:51:27

@streetsta: És nem. Ma megint tanultam valamit.

torma99 2010.08.16. 22:59:24

A Centurion tanknak és a trélerének meg van a szovjet koppintása. Egy T64-es a tank a vontató meg gondolom urál, kraz vagy valami nagy egyedi dög :) lehet elő is veszem valamelyik doboz mélyéről :)

Teshow 2010.08.16. 23:24:47

@Sam. Joe: Köszi az infoért! Akkor ezek szerint én is rosszul emlékeztem, mert az emlegetett Cortina már nem a "gombkerék" szériába, hanem a Superfast sorozatba tartozott.
www.vatera.hu/jatek/matchbox/matchbox_lesney/matchbox_lesney_nr_25_ford_cortina_gt_1970_178386611.html
Hiába no, 40 év az 40 év! :-o

tschyllagh 2010.08.16. 23:32:28

@streetsta: Merre van ez a nyomda, szabad megkérdezni? :)

Vincenzo90 2010.08.17. 01:22:28

Áááááá, apámnak volt vagy 4 vödörnyi eredeti Matchboxa, és kisgyerekként megkaptuk. Mondanom sem kell, mennyire bánt, hogy nem vigyáztam rájuk. Pedíg még a "gyufásdobozok" is megvoltak hozzá... );

hellsing 2010.08.17. 07:34:31

Az akkori gyűjtők gondolom meg is kapták, ami a katalógusban volt, most meg a Hotwheels katalógusaiban 2008-óta nézegethetjük a Ferrari 512S-t, és még jó, ha idén megjelenik.

maczko 2010.08.17. 10:07:32

@streetsta: Köszi, vén vakegér vagyok ezek szerint. :-))

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.08.17. 11:20:14

@gyuri70: Nem tudnád beszkennelni nekünk - már úgy értem a hazai kisautó gyűjtő közösségnek - az egészet? Cserébe megosztanám veled azt a készletet, ami megvan elektronikus formában. Nem túl nagy felbontásúak, de annál érdekesebbek és 1965-2000 közötti időszakból valók.

@streetsta: Jelentem nem. 8-) Javaslom kezdj el itt körülnézni szleng ügyben, de ami a kerekeket illeti, a már linkelt Falfensteiner úr nyújtja a maximumot.
matchboxmemories.blogspot.com/2009/06/beszelni-nyelvet-matchboxszexualitasi.html

@torma99: Oké, a szovjeteknek volt hajlamuk az ilyesmire, de kivételesen nem gondolom, hogy a szovjet harci járműveket mintázó játékszerek Matchbox kópiák lennének. Ahhoz túl sok fajta van belőlük és olyanok is, amikhez még csak hasonló sem volt Matchboxban. Ha megnéznéd fotón is és nem csak rajzként, akkor: matchboxmemories.blogspot.com/2008/07/ps-5-army-set-1959.html

@Teshow: A memóriáddal a világon semmi baj, létezett gombkerekű is, meg Superfast is. Nézd csak: bamca.org/cgi-bin/msearch.cgi?query=cortina&submit.x=0&submit.y=0
Sőt! Magyarországon is készült ilyen, TELJESEN HIVATALOSAN. Erről itt olvashatsz bővebben: matchboxmemories.blogspot.com/2009/08/legalis-es-illegalis-kisautogyartas_17.html

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.08.17. 12:01:27

Éljen és virágozzék a blog.hu motorja, ami néha megeszi a hozzászólásokat.
@gyuri70: Meg tudnád tenni, hogy beszkenneled az egészet? Persze nem kell poszter méretben, csak a gyűjteményünk - már úgy értem, hogy az interneten aktív kisautógyűjtő közösség - bővítésére kéne, mert pont ez a kiadás ebből az évből nincs meg. Cserébe fel tudom ajánlani az 1965-2000 között meglévő darabokat.

@streetsta: Jelentem nem. Ha érdekel a zsargon, akkor érdemes itt körülnézned: matchboxmemories.blogspot.com/2009/06/beszelni-nyelvet-matchboxszexualitasi.html
Kerékváltozat ügyben, meg Falkensteiner úr a király, akit már linkeltem fentebb.

@torma99: Nem is vitás, hogy a szovjeteknek volt az ilyesmire hajlamuk, de kivételesen kétlem, hogy a szovjet harcjárműveket feldolgozó játéksorozatuk nyúlás lenne. Ahhoz túlságosan is egyediek a cuccaik - jól mintázták meg őket - és túl sok fajta is készült belőlük, köztük olyanok is, amikhez hasonló nem nagyon volt máshol hadrendben. Ha megnéznéd képről is a Centuriont, nem csak rajzról, akkor: matchboxmemories.blogspot.com/2008/07/ps-5-army-set-1959.html

@Teshow: A helyzet ennél bonyolultabb, gyanítom a memóriáddal semmi baj. A helyzet az, hogy volt Superfast és regular wheel változat is. bamca.org/cgi-bin/msearch.cgi?query=cortina&submit.x=0&submit.y=0
Mi több, volt vastag Superfast kerekű verzió is, ami itthon készült teljesen legálisan.
matchboxmemories.blogspot.com/2009/08/legalis-es-illegalis-kisautogyartas_17.html

gyuri70 2010.08.17. 21:02:25

Sam. Joe:
Itt megvan az egész, oldalanként

frankcarnahan.com/cat1966/
süti beállítások módosítása