Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Nyomtuk a köröket, amíg el nem zsibbadt az ujjunk

2010.08.08. 07:00 Stump András

 
P1070243


Egyszerűen képtelen vagyok tőlük megválni. Legalább a negyedik költözésemet éli túl a BMW, a Lotus, a két Porsche meg a Ferrari. Pedig ahányszor összecsomagolok, mindig szívtelen szelektálógéppé válok, és kihajítok minden fölösleges holmit, illetve jellemzően elajándékozom, vagy továbbadom, amit nem használtam az elmúlt évben.

De slotcarok maradnak. Amikor nemrég az átcuccolás előtt elkezdtem pakolni a holmimat, és előkerült a felső polcról a doboz, amibe gondosan el van csomagolva az öt autó meg a pálya alkatrészei, már nem is kezdtem el gondolkodni, hogy vigyem-e vagy sem. Egyértelmű volt. Aztán amikor előkerült az újonnan bérelt lakásban a doboz, egyszerűen nem bírtam ki, leporolgattam a versenyautókat, és elkezdtem összecsúsztatni a pálya elemeit, hogy mehessek végre egy kört a nyolcason.

P1070247


Nemrég olvastam valamilyen reklámújságban a jólét szimbólumairól a nyolcvanas években. Mai fejemmel visszatekintve a slotcar pálya is jócskán az lehetett, amikor testvéremmel megkaptuk karácsonyra. Én kisgyerekként arról voltam híres, hogy minden ajándékot idő előtt felfedeztem: vagy a lakásban, a rejtekhelyén, vagy még a Zsiguli hátsó ülésén, amikor éppen nem a kirohadt padlólemezen át néztem az utat. Azt hiszem, ezzel komoly bosszúságot okoztam szüleimnek, ezt a pályát viszont tényleg csak a fa alatt láttam először. Egyik legkedvesebb játékommá vált. Éveken át nyűttük tesómmal, egyszerűen megunhatatlan volt. Talán amikor megkaptuk a Commodore 64-et, akkor szakadtunk le róla. Ezzel nagyjából elhelyeztem a korszakot a tér-idő kontinuumban - szerintem mindenkinek egyszerre lett meg a C64, legalábbis nálunk a lakótelepen. Kivéve a különcöket, akik Plus/ 4-est kaptak.

P1070256


Igazából a fehér Lotus és a martinis Porsche 928 tartozott eredetileg a pályához. Ezekkel vívtunk éjszakába nyúló csatákat dallamos zizegéssel, surrogással aláfestve, miközben anyuéktól könyörögtük ki az újabb és újabb ötperceket a lefekvésig. Én mindig a Porschéval voltam, a Lotust nővérem hajtotta. És általában én nyertem, ha nem sokalltam be valamelyik kanyarban. A 928-as ellen egy Esprittel? Hogy is gondolhatta. Na jó, megsúgom, a Porsche valamiért jobban ment - vagy a motorját tekerték ügyesebben a hong kongiak, vagy a pöcke csúszott jobban, mindenesetre gyorsabb köröket lehetett vele menni. De ezt csak akkor tudtam meg, amikor hosszú idő után egyszer cseréltünk, és kikaptam a Lotusszal.

Nem kell azért nagyon burzsujnak képzelni, nem eredeti Carrera volt. Valami távol-keleti koppintás, de épp elég jó ahhoz, hogy ne menjen tönkre két hét alatt. Az elemtartóba hamar trafó került, hogy ne kelljen naponta cserélni a góliát elemeket, a nyolcas a gyerekszoba állandó tartozékává vált, és igazából csodálom, hogy a holmi kibírta a hosszas nyüstölésünket. Később kaptunk hozzá rokonoktól levetett pályaelemeket: akkor lett meg a négysávos pálya, és a flotta is ebből az alkalomból bővült. De még mindig a 928-as volt a király.

P1070269


Arra még emlékszem, hogy a drótszövet áramszedőket ügyesen kellett megpödörni ahhoz, hogy ne nyomják fel túl magasra az autót, mégis mindig érintkezzenek a kicsit pontatlanul fröccsöntött pályával, de bevallom, arra már nem, hogy mikor játszottam utoljára a slotcarral. Most, amikor költözés után engedtem a bennem rejtőző ötéves gyereknek, és nekiláttam összerakni a pályát, újra átéltem azt az izgalmat, amit akkor a karácsonyfa alatt. Utoljára talán akkor volt bennem ez a várakozással teli, bizsergető, mindjárt nagyon jó lesz érzés, amikor a téli pihenő után raktam össze a Yamahámat, és már tudtam, hogy jó lesz.

A slotcar viszont kibabrált velem. Amikor elővettem az autókat, észrevettem, hogy a világverő Porsche aljáról elveszett a mágnes. Húsz év alatt elfáradhatott a hong kongi csiriz, és a sok pakolgatás során elkallódott a kis ferritlapocska, hiába keresgéltem. Az M1-es BMW és a 959-es Porsche pedig eleve csak donorautó volt, azok sose mentek rendesen. Nem lett volna értelme beüzemelni egyetlen jó gépet, egyedül minek versenyezni. Hiszen az a legjobb, amikor az útszűkületnél ki lehet ütni a másikat. Vagy a kanyar belső ívén nagy gázzal keresztbe állítani a Porschét, és kipöckölni a Lotust. Éljen a sportszerű versenyzés.

P1070275


Közben beugrott, hogy egyszer már jártam így, amikor előkerült a játékos doboz. Akkor is hatalmába kerített a lelkesedés, és azonnal előtúrtam a neten egy slotcaros boltot, hogy pótolni tudjam a hiányzó mágneslapot. Egy ötéves naivságával nyitottam be a belvárosi üzletbe - majd itt beszerzem a hiányzó alkatrészt -, de amivel ott szembesültem, arra nem volt felkészülve gyermeteg képzeletem. Nem gondoltam bele, hogy röpke húsz év telt el, amióta az én játékomat legyártották, és azóta egyrészt valamicskét fejlődött a technika, másrészt átgyűrűzött kis hazánkba is a jólétet tükröző áruválaszték, amire a nyolcvanas években csak a nyálunkat csorgattuk. Az én talán 1:43-as méretarányú nevetséges gyerekjátékomhoz képest óriási, és döbbenetes technikával teletömött autókkal versenyzett éppen a két alig nörd eladó a boltban, én meg csak meresztettem a szememet. Csillapított rugózás, slick gumik és tuningmotorok az autókban, többszintes élethű versenypálya - fogalmam sem volt róla, mekkora szubkultúra épült a slotcarozásra.

Nem tudom elképzelni, hogy ennyire belemerülnék a témába, terepasztallal, súlyos pénzekért épített autókkal. De annak örülnék, ha a Porschét újra összeereszthetném a Lotussal, hogy lássam, még mindig gyorsabb-e. Nincs valakinek kallódó slotcarja otthon, fölösleges mágnessel?

92 komment

Címkék: porsche carrera slotcar

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr392203514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.08. 07:46:03

Esetleg valahonnan egy bármilyen mágnes?
Néha én is találok olyam mágneseket, amivel irodai fémtáblákra lehet ragasztgatni, ezek vékony, hajlítható darabok, az neked nem lenne jó?

Secnir 2010.08.08. 08:11:00

www.euromagnet.hu/
az euromagnetnél kőbányán fillérekért van bármilyen méretű-színű-szagú mágnes.

ZeGa 2010.08.08. 08:19:53

Ilyenem nekem is volt és én is nyomtam a nyolcason a tesómmal míg sajnos el nem pusztult az egész...

Egyébként vékony hűtőmágnes nem jó?

kineze kaza blakon 2010.08.08. 08:23:05

nekunk az NDK-s cucc volt, forma 3-as gepekkel. Aztan Berlinbol hoztam korszamlalot meg egyebeket. Emlekszem, egyszer a BNV-n lattam gyerekkoromban az igazi kiralysagot. Matchbox nagysagu kocsik voltak a palyan, vagy 4-6 darab egymas mellett, es ugy tunt, hogy a versenyfeluleten barhova kormanyozhatod oket, tehat nem sin vezette a jarganyokat. Passz, hogy ez igy volt-e vagy csak en szerettem volna, es az emlekeimben egy technikai almom maradt csak meg. Utana kene guglizni.
Tehat anno nekunk szvsz ketto fajta volt Mo-n, a keletnemet es a csehszlovak valtozat. Melyik volt a jobb? Nekem a nemet tunt cizellaltabbnak, finomabb kidolgozasunak.

Lacc78 2010.08.08. 08:31:56

Szép emlékeket hozott elő ez a poszt. Nekünk is volt ilyen pályánk gyerekkorunkban. Csehszlovák gyártmány volt, 1984-ben kaptuk, akkor én hat éves voltam, az öcsém meg öt. Az alapkészlethez járt két autó és egy szintén nyolcas alakú pálya, az egyik kanyar meg is volt döntve. Az autók látszólag csak a színükben különböztek, de a kék valamiért jobban ment, mint a piros. Egy PIKO vasútmodell-trafóval hajtottuk meg. A vasútmodellhez hasonlóan ehhez az autópályához is hiánycikk volt minden (az NDK gyártmányokhoz több dolgot lehetett kapni, de nem sokkal), ennek ellenére évek alatt sikerült vagy 60 méternyi pályaelemet és három új autót szerezni hozzá. Ezek nagy részét "Cseszkóban", családi nyaralások idején vettük. Amikor kiöregedtünk belőle, odaadtuk az unokatestvéreméknek, azóta nem hallottam róla. Béke poraira.

soseleszekelső 2010.08.08. 09:01:02

Nekünk is a cseh volt. Auto Draha, vagy mi volt a neve.
Egy 10 forintost kellett celluxozni a motorra, így jelentősen nőtt a kanyarsebesség, mert kevésbé csúszkált a hátulja.

Balu az Alfás 2010.08.08. 09:29:26

Helló!

Nekem is Auto Draha volt anno. Az egyik autója (a kék Porsche) mai napig megvan. Ilyen készlet volt:

gyujtemeny.vatera.hu/jatekok/oxo_auto_draha_porsche_retro_autopalya_ites_177494039.html

Nagyon vissza kellett fognom magam, hogy le ne üssem... :)

gigabursch 2010.08.08. 09:37:41

Nálunk megvan, még egy-két év és a gyerekeknek összszereljük a tesómmal, vsz. mi fogunk vele a legjobban szórakozni.
Már évek óta várjuk a villanyvasútazást is ugyanezen okból.

Úgy emlékszem az is a cseh gyártmány

salis 2010.08.08. 09:38:43

Ó Istenem!
Ugyanez a pályánk volt a szürke Porschéval és a fehér Lotusszal. Én mindig a Lotust nyúztam, nálam az volt a befutó. Sajnos nálam azért pár év alatt beadták az unalmast, sose tudtam vigyázni a játékaimra. A porschéra rálépett valaki (mert ugye szana-szét kell hagyni mindent és ugyan volt már ferrobond, de sosem lett az igazi, a lotusszal már nem emlékszem mi történt. Nekem nem volt trafó hozzá, a négy góliát meg már akkor is komoly kiadást jelentett. A legjobban a szallagkorláthoz illeszthető reklámtáblák tetszettek, életet vitt a komor fekete 8-asba.

gigabursch 2010.08.08. 09:43:42

Téynleg jut esezmbe, nálunk valamelyik kocsin már teljesen lement a gumi a kerékről, s mivel nem volt más, a legkisebb méretű befőttesgumikat raktuk rá szépen szorosan egymás mellé, ha jól emlékszem a sikeres teszt után palmatexel ragasztottuk fel (ugyanis a kanyarok apránként mindig lesodorták a gumikat.
Állati jól tapadt, tisztán ment ívet.

Persze azzal is szórakoztunk, hogy a belső sávból a külsőbe áteső kocsit hogyan lehet visszarakni, persze ilyenkor a vezérlés átesett a másikunk kezébe, ami ugyebár rögtön magával hozta a nem túl sportszerű viselkedés alapjait, de a szórakozás az jó volt.

Nekünk is vagy 4-5 féle pályából állt a készlet, jó részét lomtalanításkor szereztük be.

Dáwid 2010.08.08. 10:13:11

"Nincs valakinek kallódó slotcarja otthon, fölösleges mágnessel?"
Nekem lehet hogy van, ha hazaértem nyaralásból megnézem. Van 2 komplett MelkusRS1000, (azokat senkinek nem adom :D ), de van 2 forma-autó, amiket utoljára szétdarabolva láttam egy doboz alján. Szerintem azokban még lesz ilyen lapocska.

AtoszMester 2010.08.08. 10:33:18

A legjobb kivágott biciklibelsőt ragasztani ilyen autók műanyag kerekére gumiként.

A teszkóban lehetett 3-4 karácsonnyal ezelőtt gagyi RC drifter kék subarut és narancs Celicat kapni műanyag hátsó kerekekkel, így mindenhol idétlenül csúszkált. A bicajbelső megoldotta, iszonyat gyors kiasutó készült belőle betonra.

Wizardus86 2010.08.08. 10:44:08

nekem még mindig megvan a cseszkó pálya. van hozzá vagy nyolc autóm is csak mindnek elrohadt a gumija. még trafó is volt eredetilega készletben, de azis megadta magát. sürgősen meg kéne menteni a készletet egy csehországi bevásárlással

közöSÜN 2010.08.08. 10:45:03

Hehh!

Autodraha, még a boldog Csehszlovákiából...
A szüleimnél szerintem még megvan az alapkészlet, a 8-as alapú pálya, meg hozzá vagy 10 doboz kiegészítő pályaelem.Vicces, mert az alap az szürke elemkből állt, a kiegészítők meg feketék :-)
FZ1-es trafó volt az áramforrás (ezt ma is használom modellvasúthoz), és van még kb 10 autó is.
Elő kéne szedni, retrozni egy kicsit :_-D

közöSÜN 2010.08.08. 10:46:35

@Wizardus86: Gumikra vevő lennék, mert emlékeim szerint azok már 15 éve is eléggé öregecskék voltak...

P12_dCi 2010.08.08. 10:50:02

Vajon a Chery Co.-nak van köze a ma igazi autókat gyártó Cheryhez?

2010.08.08. 11:07:38

A gyerekeknek (....) vateráztam egy igazi régi retro Prefo autópályát, merthogy nekünk meg olyan volt régen. Wartburg Melkus autókkal, persze. Sikerült Wartburgokat is szerezni hozzá, de valahogy őket nem fogta meg, vagy nem jött be nekik, nem tudom.
Aztán jött egy ötletem. Amikor ment a Shellnél az akció, a brummogós hátrahúzós kisautókig, vagy három komplett garnitúra összejött ezekből.
Fogtam két régi Prefo-t, kivettem a hátsó tengelyt, a motort és az érintkezőket. A kis Ferrarik belsejét kipucoltam, beépítettem a motort, a hátsó tengelyen kicseréltem a kereket, felraktam az érintkezőt, és máris Y2k kompatibilissé vállt a 80-as évek sztárja. Így valahogy sokkal jobban szeretik a gyerkőcök.
Van egy másik pályám, ez családi maradvány, az Ites. Sajnos az Ites meg a Prefo nem kompatibilis, szóval attól majd megválunk, veszünk pár pályaelemet a Prefohoz.
A Prefo laposelemmel ment anno. Viszont arra gyorsan rájöttünk, hogy a villanyvasút trafójával lehet kicsit tuningolni a sebességen, gyakorló kör volt félsebességgel, aztán a trafó fullra és jöhetett a száguldás :D

SzabóZoltan 2010.08.08. 11:12:02

Elméleileg ez is egy mágnesbolt, egy telefont megér:
Peterdy u. 39 (VII.ker.)
8-12-ig vannak nyitva,tel: 342-9536.

3 gb 2010.08.08. 11:28:49

Nekem sosem volt ilyenem, inkább vertem a testvérem, meg csajoztam.

lamppe 2010.08.08. 11:52:09

azt hiszem felnézek a padlásra

Telperien 2010.08.08. 12:28:55

Húú, nekem is van ilyen! Mondjuk nekem csak egy 0-ás alakú pálya van, semmi extra és két formaautó. Az ősök épp lakás újítanak fel, szóval lehet átmentem a lakásomba és összerakom :D
Még arra emlékszem, hogyha sokig álltak ezek a kis gépek, akkor eléggé döglötten mentek. Ilyenkor szétszedtem őket és adtam nekik kontakt szprével, utána csak úgy dobálták a farukat a kanyarban, mentek mint a villám!
Fiúk, nagyon jó a blog, köszi megcsináltátok!

Frantic8910 2010.08.08. 12:34:16

nekem 2 F40 -esem volt..:D de szét berheltem...(((

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.08.08. 12:56:30

Érdekes, nekem valahogy a slot kimaradt, így nem is öntött el az a fajta jól eső nosztalgikus érzés, ami ilyen cikkek olvasásakor szokott. Ettől függetlenül jó volt olvasni a posztot...

poa ogapo 2010.08.08. 13:06:21

Nagyon jó parketta fugázó anyagokat kapni!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.08. 13:31:10

@kineze kaza blakon: Az, amit a BNV-n láttál, igen jó eséllyel Carrera Servo volt. Ilyesmi:
www.carrera160.de/carrera160/index.htm

Bár lehett Matchbox Lanechanger:
powertrackshak.blogspot.com/2008/01/lanechanger-lanechanger-rps_16.html

Vagy Tyco (Ideal, vagy Majorette) TCR rendszer.
De errefelé inkább a Carrerák voltak népszerűek. Már ha ugye a nyolvanas években a nyugati pályák kapcsán beszélhetünk ilyesmiről.

Eddig csak katalógusban láttam ezeket a sávváltós gépeket, most olvastam először el, hogy is működtek. Egyszerűen beszarás. Ha valakinek van ilyen Servo, vagy hasonló pályája, ne fogja vissza magát, jelezze!! Meg kéne nézni egyet közelebbről...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.08. 13:37:12

A régi Autodrahákkal, meg Presu pályákkal az a baj, hogy a sínek oxidálódnak, rozsdásodnak -ezeket rendbe kell tenni, hogy jó legyen. Aztán az autók gumijai gyakorlatilag használhatatlanná keményednek. Szerintem a Cseheknél, Szlovákoknál találni hozzájuk alkatrészt is.
A mágneses trükközés újabb, "nyugati" készletek sajátja. Ha elveszett, valóban érdemes mágnes-boltba menni. Csak nehogy túlzásba essetek, mert neodímium mágnesből olyat is tudtok venni, ami tényleg sínautót csinál a kocsikból. Olyan erősek ezek a kis "hájtek" mágnesek, hogy akár fejjel lefelé is megtartják a kisebb autókat!
Ja, és gondot okozhat a rögzítésük is, mert előfordulhat, hogy a mágnes ereje nagyobb lesz a ragasztóénál.

ommm 2010.08.08. 13:59:25

@AtoszMester: Olyanom van :) EVo IX-es...

ommm 2010.08.08. 14:02:45

@streetsta: Bent a szerkesztőségben van. Négy napja rajta lóg az Index :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.08. 14:20:53

@ommm: Ne csináld velem!! Biztos, hogy Servo? A sávváltós, vályú nélküli? Nem Go, vagy Digital?
Mert a Digitallal tudsz sávot válétani, de csak ahol "váltó" vanm, nem akárhol. A régi Servo bárhol átmehetett a másik pályára. Nézzed csak meg a linket. Ha meg bele is olvasgatsz, nem hiszed el a megoldás zsenialitását. Különösen az akadály-autók vezérlése vicces.

ommm 2010.08.08. 14:37:03

@streetsta: De. Digital. Szénné játszottuk magunkat rajta, überbrutál versenyeket nyomtunk Winklerrel. Tényleg addiktív nagyon...

slimfcuk 2010.08.08. 14:42:39

favoztam már előző postnál a blogot és egyre jobban tetszik, csak így tovább :)

Nekem is volt nyolcas illetve ovális alakú pályám, azonban én jócskán a kilencvenes évek közepén pumpáltam a potmétert. A nevére nem emlékszem, csak arra hogy hasonló felépítésű volt az autó, nekem is volt karácsonyfaizzó az elejében - amit nem tudtam megállni hogy ki ne szedjek belőle és bele ne építsem a "hálózatomba". Sajnos nekem elég hamar leamortizálódott, a nyomkodós trimmerek kikészültek, ha jól emlékszem egy műanyag pálcára felfűzött fémfezetékből állt az egész ami kapós volt az oxidációra. Aztán jöttek az autók, a motorok egyre amperszagosabbak lettek végül az egyik kisautó beadta a derekát. Onnantól kezdve a még ép motor is átkerült a már említett "hálózatba".
A szüleim pedig átkoztak, és átkozták a napot amikor odaadták nekem a +/- (!!!!) 24 voltos trafót amire körülbelül minden mozgó, berregő, villogó alkatrészt rákötöttem amit találtam a játékaimban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.08. 14:56:50

@ommm: Pár éve (még bolt előtt) vettem magamnak egy Go!!!-t, mert a beszerzett nosztalgia-Autodraha már nem volt az igaz (a gumik még a felniken is elforogtak, nemhogy a pályán). A Digitalhoz képest játékszer, de jó volt botrányosakat autózni vele. Csak nekem a slotcarral az a bajom, hogy nem születtem villamosvezetőnek, vagy trolisofőrnek: nem bírom a kötöttpályás üzemet. Viszont, mikor meglátok egy-egy szép autót, hui-tech alvázat, sírni támad kedvem. Nem értem, miért nincs nálunk a slotnak nagyobb rajongótábora.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.08. 15:04:04

Én az első osztály végén az összegyűjtött takarékbélyegekből vettem játékot. Kicsit azért ki kellett egészíteni.

Választhattam villanyvasút és autópálya között.

A vasutat választottam.

Mentségemre szóljon, hogy egyke gyerek vagyok, az autópálya egyedül nem túl izgalmas....

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.08. 15:14:37

@streetsta:
"nem bírom a kötöttpályás üzemet"

Pedig ebben épp ez a jó.

Az ilyen kis méretű távirányítású autókat a rendkívül fürge, idegbeteg mozgásuk miatt csak rengeteg gyakorlással lehet megtanulni normálisan vezetni.
Próbálkoztam Mini Z-vel és elég kemény feladat.

Az ilyen kötöttpályás dolgoknál az a jó, hogy átjön a haver és lehet nyomni egyet, nem kell előtte hónapokig gyakorolni.

Ez egy könnyed szórakozás.

Drótos Pipacs · http://drotvizsla.wordpress.com 2010.08.08. 15:14:39

ÚÚÚÚÚÚÚÚ.Auto Draha, igen!!!
A doboz alján az akkori Forma-1 pályák vonalvezetése volt, mindig azon agyaltunk az öcsémmel, milyen jó lenne annyi doboznyi pályaelem, hogy a monte-carlo pályát megépíthessük. Bár nem fért volna el a lakásban, de álomnak szép volt.

kineze kaza blakon 2010.08.08. 15:17:45

streetsta:

nem talalok linket a valyunelkuli savvaltosokra, tolnatok egyet?
koszi

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.08.08. 15:46:38

nekem egy Nissan van, meg egy Toyota, típusokat nem tudok mondani. egyszer nekiláttam megpucolni az egészet, a pályát, meg áramszedőket akartam újakat csinálni sodrott kábelből, de aztán elmaradt. ki tudja, majd 10 év múlva felújítom a gyereknek. ha lesz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.08. 16:31:31

@Csumpi Hálidéj: Könnyed(ebb) szórakozás. Ezekkel a profibb pályákkal is észnél kell lenni, mert gyorsak, mint a veszedelem.
Majd meglátogatjuk a Buccsiék pályáját, 1/28, időmérővel, amit akarsz. Ha arra a pályára felmegy az ember egy Iwaverrel, Mini Z-vel, 10 kör után már teljesen érezni lehet a kocsi viselkedését. Oké, úgy nem fogsz menni, mint a menők, ahhoz olyan reflexek kellenek, mint egy vadászpilótának. De kegyetlen jókat lehet tolni.

Figyejjémmá 2010.08.08. 16:40:00

@streetsta: bárki fél karját odaadnám ezekért. Auto drahám volt, a karok elolvadtak. :)

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.08.08. 17:05:29

Nekem egy Artin márkájú slot pálya van.Még anno a match-ban vettem 4-5 ezerért...

Vagy 10 éve megvan, de még mindig zsírul megy...
A szomszéd srác is vett egy ilyen pakkot és összeépítettük a kettőt.A lét nyolcas pályából így már elég komoly rendszert építettünk ki. Két lambo countach van hozzá egy sárga megy egy piros meglepően szép kidolgozással és a menettulajdonságaira sem lehet panasz...

Pedig szerintem csak egy noname pakk...

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.08.08. 18:02:19

@Figyejjémmá: Nem ennél sokkal zsengébb.

A pálya ez.
www.priceminister.com/offer/buy/85677265/artin-mon-1er-circuit-1-43-jouet.html

A kocsik meg ilyenek: A pirosnak a kék szélvédős verziója a sárgának meg a fekete szélvédőse van hozzá.

homepage.mac.com/pmarchand/G-N_files/image019.jpg

Figyejjémmá 2010.08.08. 18:04:05

@Andrew0807: Ja tudom. német e-bay-en láttam. Azok sem rosszak. kicsit nyomottabbak, de nem az a lényeg. :)

@streetsta: Papir makettek nem lesznek? Abbol párat megoszthatok pdf-ben. :D

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.08.08. 18:06:02

homepage.mac.com/pmarchand/G-N.htm

Itt egy egész jó oldal van azokból amiket ez a ség csinált. :)

plephyl 2010.08.08. 19:42:11

hány órát nyomtam én is...

sőt, mi tuningoltunk is, állítható feszültségű trafót szereltünk bele, aztán lehetett állítani az áramerősséget. egy milliméter lenyomásra ugrottak a kocsik! :)))

már nincs meg. :(

koxi 2010.08.08. 19:54:17

nekem van otthon egy kék megy egy fehér versenyautóm. Csehszlovák a játék. Majd augusztusban megyek haza, de én nem emléxem hol voltak benne mágnesek... Hol??

jdbalazs 2010.08.08. 20:27:38

András, nekem van egy felesleges, indás pm-et küldtem! :D

jdbalazs 2010.08.08. 20:29:59

András, nekem van egy felesleges. Indás pm-et írtam, ha érdekel.

jdbalazs 2010.08.08. 20:33:51

sose értettem az indát,hogy az adott oldalon első kommentet miért később küldi...

ommm 2010.08.08. 21:55:43

@streetsta: Háát...meglepően nehéz ám tisztességes tempó mellett konstans köröket futni. Tényleg. Ráadásul Árpád megemelte a két nagy kanyart is, úgy meg már végképp. Viszont üldözéskor a sávváltás nagyon izgalmassá tudja tenni. A végén már 20 kört is tudtunk nyomni kicsúszás nélkül tempóban. Viszont az autócskák rengeteg alkatrészből állnak, ezeket a fölöslegeket aztán egy zacsiban gyűjtöttük össze. Kéne egy ilyen is télire.

Ja, ma, ha nincs velem a feleségem, akkor veszek egy helikoptert. Holnap visszamegyek oda. Nélküle, véletlenül.:)

Resuah 2010.08.08. 22:08:23

Nekem is cseh pálya volt, 4-5 dobozzal gyűjtöttem, volt döntött kanyarom is, az 50 nm-es lakást teleépítettem amikor lehetett. 2 trafóm volt, sorba kötve, azzal csináltunk gyorsulási versenyeket. Volt, hogy annyit játszottunk, hogy az irányítóról a műanyag kezdett megolvadni az ellenállástól. Autókat mi csináltunk egyedieket, a végén már olyat is csináltunk, hogy egy nagy propeller volt az egész "autó", tehát a motor nem a kereket hajtotta, hanem léghajtásos volt. Azt hiszem, mi is a maximumot hoztuk ki a cseh csodából.

Manfred 2010.08.08. 23:13:19

Gyere be hozzánk a boltba és keresünk hozzá mágnest. (van pár slotcarunk ;-))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.08. 23:19:47

@ommm: Pont ezt mondom. Próbáltam nagy pályán menni (Nürnbergben a gyártók akkorákat raknak össze, hogy a másik végét alig látod), észnél kell leni, nem úgy megy az, hogy tolom a gázt, oszt szevasz. Annyira nem könnyű játék.
A helikopter nagyon jó móka. A lényeg, hogy kis koax legyen. Avval jó repülni, lesz sikerélmény is. Pár alapszabályt ha az ember betart, nagyon összetörni sem lehet.
Ja, ha infrás kis izét veszel, még azt is letagadom, hogy ismerlek. 4 csatorna kell!!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.08. 23:21:27

@Manfred: Nesze neked, még egy kollega!:)
Holnap megyek hozzátok, viszek Manta kasztnit.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.09. 04:41:48

Nekem sose volt ilyen, még csak havernak se, én is vasutas voltam, TT-vel nyomtam , vagy 15 éves korig.Aztán eladtuk...

Amit nem értek, az az, hogy mi volt ebben a nehéz, hisz kiesni a pályáról nem tudtak a kocsik, nem?Az érintkező a résben megfogta, vagy?Viszont cimborámnak volt olyan pályája, ami egy sín volt és abban gurultak mecsboxok.A pálya elejét valami magas ponthoz kellet rögzíteni, és simán legurultak.Volt abban is döntött kanyar, meg függőleges hupli, mint a hullámvasútban.A szorulós, vagy gagyi futóművű kocsik ott egyszerüen fejre estek.Állat volt, boldog gyerekkor...

Balu az Alfás 2010.08.09. 07:15:37

OHHHHHHH! Ilyen Matchbox pályám volt nekem is! Már teljesen elfelejtettem. Most meg jönnek az emlékek:)))
Még anno unokabátyámtól örököltem. Szerencsére volt annyi pályaelem belőle, hogy tudtunk csinálni két párhuzamos egyforma csíkot egy-egy hurokkal.
Végüket magasabbra kellett felfogatni, és mehetett a zúzás.

Na, az volt az igazi drag race. :)

Nagyon király ez az blog, kellett már egy ilyen!

Gábor a Jobbszélső 2010.08.09. 08:19:32

királyság!

Már két nagyobb doboz carrera-t vettem a gyereknek, néha nyaggatom, hogy játsszon már velem :-)))) két doboznyi elemből nagyon tuti nagy pályákat lehet összeépíteni! Minden szülőnek csak ajánlani tudom. Karácsony utáni leárazásokban 8-12e Ft-ért a legnagyobb szetteket is meg lehet venni. Nem érdemes gagyival próbálkozni, mert az csalódás a gyereknek is, szülőnek is. Ez a Carrera egy alap, de már jól használható.

Gábor a Jobbszélső 2010.08.09. 08:22:52

@geegee:

Sokkal gyorsabbak az autók max gázon (plusz van egy tubó gomb is, a fejenátfordulós hurkokhoz) mintsem a kanyart a belső íven be lehetne venni vele. Úgy röpül el a szoba sarkába az ágy alá, hogy győzöd elővakarni. Szóval nem annyira egyszerű a dolog, mint első látásra tűnik. TT nekem is volt, gyűjtütt rengeteg sinnel, váltókkal, mozdonyokkal, vagonokkal, de meg is őriztem. Jó nézni, ahogy a 25 éve vett BR1-es német gőzös mai napig tökéletes méltósággal húzza a kis zöld századeleji személykocsikat :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.09. 08:47:14

@Gábor a Jobbszélső: :-))) Nem hittem volna... de hogy akad ki a slotból? Azt hittem, ott valami kampó jellegű az érintkező...

Nekem is volt gőzmozdony a vasúthoz rendesen meg volt csinálva a hidraulikus kerékhajtás, csomó kis szirszar alkatrészből és csodálatosan tartós volt, ki nem nézte belőle az ember.Kis zöld kocsikat húzott szintén.Meg volt Nohab mozdony is, azt most frankón sajnálom, hogy nincs meg...meg vettünk Vero házakat is, úgy kellett összeragasztgatni "lapraszerelt" műanyag alkatrészekből.Rá is volt írva, hogy VEB Fabrik...szimpla v-vel... :D

De jövő nyáron, ha hazajutunk, megkeresem a medzsókat, meg kéne még lenniük

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.09. 08:51:11

már mint a hidraulikus kerékhajtás mechanikája... ott a kerék hajtotta a mechanikát nem a mechanika a kereket, mint normálisan :D de egy igazi kis műszer volt

kineze kaza blakon 2010.08.09. 09:53:58

nézegettem most videókat a neten a carreráról , egyebekről.
De nekem olyan gyors, hogy nem élvezem nézni. Mint a hoki.
A Lego vasút tetszett volna a legjobban gyerekkoromban, mert ott a kocsikat is te építheted, meg a házak is olyanok, amilyet akarsz. Ha nem lett volna akkor is elérhetetlenül drága.

babapa 2010.08.09. 10:41:03

Nekünk is volt, 8-as alakú pálya, egy Mercedes és egy BMW, szintén ajándék, és persze mi is megtaláltuk idő előtt.

Na de a lényeg: bátyám ötletére felkentük a kanyarokat disznózsírral, és úgy toltuk. Mi már akkor éreztük, hogy a driftből mekkora őrület lesz.

Aztán a disznózsír agresszívnak bizonyult, és felfalta az autók gumiját. Olyanok lettek, mint egy alaposan összecsócsált rágógumi.

Opel-es Szilix 2010.08.09. 11:42:24

Nekem is volt/ van 8-as alakú pályám de ha jól emlékszem akkor én anno mikor kicsit idősebb lettem s nem kötött már le a körbe körbe a pályán akkor nekiestem az autóknak motorcsere s egyéb dolgok amitől "gyorsabb" lehet... így félő h már nem működőképes... :)

De ma előkotrom s nyomok pár nosztalgia kört ha működésre bírható :D

Én disznózsír helyett finom műszerész olajat használtam a pálya síkosítására :D (pontosabban csak a kanyarokban...)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.09. 12:14:37

Nekem orosz gyártmány (Avtogonki) van a padláson,még fater hozta a Szovjetúnióból, mennyit játszottunk vele bátyámmal...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.09. 12:57:05

@babapa: @Opel-es Szilix: Szerintem egy kis mosgatószer, vagy szappan kíméletesebb lenne a gumikhoz (is).

Telperien 2010.08.09. 14:05:58

@streetsta: Hali! Ez a Buccsi féle esemény még létezik? Mert a honlapjuk (rczone.hu) sajnos régen frissült. Viszont most a blog hatására vennék egy 1/28-as gépet és érdekelne, hogy merre tolják, hátha lenézek egyszer :)

@babapa: Ezen sírva röhögtem :D

Király lett a blog, végre egy hely ahol mindenki kiengedheti a bujdosó kölköt magából :D

2010.08.09. 14:53:12

Figyi már. Nekem a cseh csoda, ami nem jó a keletnémet pályámhoz, az Auto Draha.
Ha valakinek kell akkor jelképes pénzért vihető. (Vagy keletnémet pályaelemeket vennék)
Két autó van hozzá + 1 alkatrész. ITES gyártmány, a doboza is megvan (vagy csak az alja? Auto draha van ráírva, az igazi versenypályák rajzai vannak rajta. Oválpálya rakható ki belőle. Vagy bármilyen értelmes (Wartburg) alkatrészért odaadom :D
Ha valakit érdekel, szóljon. A héten megyek Bp felé valameddig el is viszem.

kajman001 2010.08.09. 15:42:13

Nekem sok pályaelemem és fölösleges autóm van, 2000 ft-ért az egész vihető.

automobilia 2010.08.09. 18:06:20

Hú de sokat néztem a játékbolt kirakatokba, és mennyit könyörögtem és ígérgettem az őseimnek, hogy akár 1egész évig jó gyerek leszek, ha megkapom. De amire határozottan nekem szegezték a kérdést, hogy akkor Biztos ezt hozza-e a Jézuska, akkor mindig másra fájt a fogam. De most már mindegy, ha találkozom ilyesmivel, bezsákolom magamnak, - ha megvolt azért, mert szép emlékek fűződnek hozzá, ha nem, akkor meg pláne! Otthon meg azt mondom mindig, hogy „majd” a gyereknek lesz, ismerje meg az analóg játékokat is :)

automobilia 2010.08.09. 18:06:54

Itthon a TRIÁLban az Ites Auto Dráha volt a csúcs, amit kapni lehetett, a Presu NDK-s pályát tudtommal csak a 70es években hozták (hivatalosan).
Én pont a hétvégén vettem egy meglepően jó állapotú (ragasztott de szép, teljes dobozban, karc-oxidációmentes pályaelemek, magasítók, patentek garmadával, sajnos a 4autóból, kettőt újrapingáltak) Porsche és Porsche-Juniot szettet a piacon nevetségesen alacsony áron. Majd a szociális otthonban (akkor talán lesz időm) össze szerelem a többi pályával és az öreg autós-hülyékkel versenyzünk, aki nyer az kapja meg a napi andaxin adagot. :)

Íme pár ínycsiklandozó link:
www.starehracky.cz/katalog_detail.php?&kategorie=ITES&hracka=282

www.autodraha-faro.cz/

Ha valakinek van fölösleges ilyesmi "szocreál" autós játéka, értelmes keretek között vevő vagyok rájuk.

Balu az Alfás 2010.08.09. 19:11:29

Sziasztok!

Kérdeznék, hátha tud valaki segíteni. Nosztalgiából keresném (kép, honlap is elegendő) a következő gyermekkori "emlékemet".
Még anno a lengyel-piacon vettuk, hasonló pályás játék volt, mint az Auto Draha. Csak ez Szovjet gyártmányú volt, és autók helyett motorkerékpárok "száguldoztak" rajta. Négysávos, nyolcas alakú volt a pálya, jelentős szintkülömbséggel. A gravitáció terelte lefelé a leginkább salakmotorra emlékeztető masinákat. A pálya alján egy elemes, szintén négysávos gumi "futószalag" vitte föl a rajthoz a gépeket. A szalagon voltak kis bütykök, amibe beleakadt a motorok eleje.
Ezek teljesen random voltak elhelyezve, szóval a verseny inkább a szalagon dőlt el, mintsem a pályán.
Volt körszámláló (mechanikus) és zászlók a pálya két szélén. Nagyon szerettem, lehetett mindig fogadni, hogy melyik moci győz, pl 5 kör alatt. Sohasem jött ki ugyanaz a végeredmény.

Volt valakinek ilyennel dolga?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.09. 19:42:57

@Telperien: Nos, igen, az rczone már nem nagyon él, Buccsiék átköltöztek az Árpád-híd pesti hídfőjéhez. Itt tudsz róluk bővebben tájékozódni: forum.rcmodell.hu/index.php?topic=59879.60

Csontos Szigfrid 2010.08.09. 21:57:21

Nekem sajnos nem volt ilyenem, de egyik barátomnál, akik NDK-ból hozták volt. Körszámlálós. Addig nyomtuk mindig, míg engem már ugyan finoman, de hazaküldtek. Volt nekik villanyvasút is, és az jobban megfogott. A nálam 16 évvel fiatalabb öcsémnek persze mi mást vettem volna karácsonyokra? Van egy csomó. De eljárt az technika a fölött is. Már azok is RC-sek.

Én már nem cserélem le a készletet. Kb. 5 mozdony, soktíz kocsi. Rengeteg sín. Néha előszedem a magam készítette terepasztalt, és nosztalgiázok egy kicsit. Nem is baj, hogy nem RC-s, itt legalább ki kell okoskodni (szakaszolni) a mozdonyútvonalakat.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.08.10. 01:56:24

öcsemmel karacsonykor, jol lathatoan sikerult felnonunk...
www.youtube.com/watch?v=yAb9ySePSwI

:D:D:D

Telperien 2010.08.10. 18:29:09

@streetsta: Köszi az infót! Közben meglett a kis Iwaver 02m! Nagy az öröm, indulok is haza kipróbálni. :)

kajman001 2010.08.10. 20:51:19

@automobilia: nekem vannak pályaelemek meg kocsik.2000-ért viheted.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.10. 22:44:07

@Telperien: Nagyon szívesen. az a baj, hogy az utóbbi időben nem nagyon van (egyáltalán nincs) időm lemenni. De muszáj lesz valamikor, mert már jó lenne egy igazán jóízűt menni. No semmi komoly, Buccsiék a saját alvázakkal, meg nagyon nagy gyakorlattal nem kimondottan az én súlycsoportom. De egy alkalommal is érezhető, mennyit fejlődik az ember. Hát még ha gyakrabban lenéz a bűnbarlangba.

salixe1 2010.08.10. 23:28:52

@kajman001: üdv! engem érdekelne a dolog, ha minden igaz emailt is írtam!

2010.08.13. 19:47:01

@Szikár csávó: nézz be hozzám (trainmodeller pont freeblog pont hu, nem merek linkelni nehogy kivágjanak a hülyeségemmel).
Vonatbuzulás. Sok év óta. Kicsiben, nagyban. H0 terepasztal, 1-es méretű kerti vasúti pálya, három hajtány a garázsban (két motoros, egy kézi). Sínen vagyok. A kisautós beütés csak egy "mellkvágány", hogy stilszerű legyek :D

Balu az Alfás 2010.08.19. 20:38:40

@automobilia:

Húúú....Igeeeen! Köszi ember! Most már valamerre el tudok indulni!

ummi 2010.09.20. 23:08:40

Sziasztok! Valamikor én is az "auto dráha-val" kezdtem, ma már áttértem a scalextric pályára, és scx rally autókra. Csodálatos a kidolgozásuk, és nagyon gyorsan mennek a pályán!
Ha érdekel valakit: slotcarblog wordpress hu .
Még kevés a tartalom, de amint az időm engedi bővülni fog!

ummi 2010.09.20. 23:11:46

Bocsi a cím nem hu-ra hanem com-ra végződik :)

szpsz 2010.12.15. 21:59:23

Nekem a Porschemániám köszönhető tudatalatti szinten egy hasonló cuccnak. Történt ugyanis, hogy még a nyolcvanas évek igencsak első felében a nagybátyám kuwaiti kiküldetéséről hozott egy ilyen slot-pályát, két versenyautóval, elemes táppal stb stb. Mi is sokat játszottunk vele, mígnem el lett dobozolva. Akkor nem tudatosult bennem kisgyerekként, hogy a két kis versenyautó mindegyike egy-egy Porsche volt. Ez egy-két éve derült ki, mikor nosztalgiából matattam a régi játékaim között.
süti beállítások módosítása